Ik heb sinds vandaag een 1000mbps glasvezel verbinding. Wifi op de Zyxel modem getest en 800mbps op speedtwst van Ookla gehaald. Daarna wifi daarop uitgeschakeld en de deco M9 verbonden. De Deco app test 821mbps down en 871mbps up. Speedtest van Ookla, Ziggo en KPN komen niet hoger dan 241mbps. Ik kom er zelf niet uit. Iemand die dit verschil kan verklaren? Alles is overigens getest met een S22 Ultra.
Test jij niet op de 2e node ?
ik vermoed dat de Deco app bekabeld test, en jij draadloos na de 1e hop ..
Trek alle draadloze nodes eens uit het stopcontact, ga dicht bij de bekabelde hoofdnode staan en herhaal je test
ik vermoed dat de Deco app bekabeld test, en jij draadloos na de 1e hop ..
Trek alle draadloze nodes eens uit het stopcontact, ga dicht bij de bekabelde hoofdnode staan en herhaal je test
Heb ik gedaan. Zelfde resultaat helaas. De Deco test intern, dus bekabeld.
Qqs in de deco uitgezet (standaard). Nu haal ik 466 down en 297 up. Dat laatste was max 27 toen Qqs nog aan stond. Dit scheelt dus heel veel maar het is nog niet de snelheid die de Deco ontvangt.michielvz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:19:
Heb ik gedaan. Zelfde resultaat helaas. De Deco test intern, dus bekabeld.
Ik wilde net posten: zet al die meuk als antivirus en qos uit of nog beter, zet hem in accesspoint mode.
466 is een nette wifi 5 snelheid!
800mbit is een bijzonder hoge snelheid. Soms red je het met wifi 6 maar zou zelfs wifi6e (6ghz) kunnen zijn aangezien je s22 dat kan. Welke zyxel heb je?
https://www.blacktubi.com/review/deco-xe75/
466 is een nette wifi 5 snelheid!
800mbit is een bijzonder hoge snelheid. Soms red je het met wifi 6 maar zou zelfs wifi6e (6ghz) kunnen zijn aangezien je s22 dat kan. Welke zyxel heb je?
Dus lang verhaal kort: je deco is slechts wifi 5 en daarmee een stuk trager dan je apparatuur aankan. Een deco xe75 zou meer bij je apparatuur passenWi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax 2.4G+5GHz+6GHz, HE160, MIMO, 1024-QAM
Up to 2.4Gbps Download / Up to 2.4Gbps Upload
https://www.blacktubi.com/review/deco-xe75/
[ Voor 68% gewijzigd door laurens0619 op 14-10-2022 09:25 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Test die wifi test van Deco niet alleen de verbinding naar de Deco en niet naar het internet?
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Die deco speedtest test vanaf de hoofd deco (die dus bekabeld is aangesloten) de snelheid naar internet.Ben(V) schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:25:
Test die wifi test van Deco niet alleen de verbinding naar de Deco en niet naar het internet?
Dus zonder het wifi pad?
Dat verklaart het verschil met de Ookla, kpn en ziggo testen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ja, vrij idiote functie van die decoBen(V) schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:45:
Dus zonder het wifi pad?
Dat is een uitstekende snelheid via WIFI!michielvz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:43:
[...]
Qqs in de deco uitgezet (standaard). Nu haal ik 466 down en 297 up. Dat laatste was max 27 toen Qqs nog aan stond. Dit scheelt dus heel veel maar het is nog niet de snelheid die de Deco ontvangt.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Dit is een test van de M9 plus, daar is hij ongeveer 2x zo snel.
https://www.techtesters.eu/tp-link-deco-m9-review/
https://www.techtesters.eu/tp-link-deco-m9-review/
[ Voor 50% gewijzigd door Ben(V) op 14-10-2022 15:15 ]
@Ben(V) ts haalt inmiddels 466 wat dichtbij de 506 zit van techtesters
Aha daar had ik overheen gelezen.
Maar blijkbaar verwacht Ts over wifi dezelfde snelheid als die Zyxel en dat gaat hem niet worden.
Wat maar weer eens bewijst dat de spullen van de ISP's tegenwoordig zo slecht nog niet zijn.
Maar blijkbaar verwacht Ts over wifi dezelfde snelheid als die Zyxel en dat gaat hem niet worden.
Wat maar weer eens bewijst dat de spullen van de ISP's tegenwoordig zo slecht nog niet zijn.
Bedankt voor alle reacties. Hoopte er nog meer uit te kunnen persen maar ben tevreden met deze snelheid.
Als je te ver pushed, krijg je side effects. Streef naar een balans tussen snelheid en stabiliteit. 500mbps is snel zat op 5ghz. Je kan de band nog nauwer duwen maar dan gaat je bereik en stabiliteit naar beneden.michielvz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:06:
Bedankt voor alle reacties. Hoopte er nog meer uit te kunnen persen maar ben tevreden met deze snelheid.
Pagina: 1