Corsair H150I RGB PRO XT zero RPM activeert geen ventilator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 14:56
Hallo,

Als ik mijn Corsair H150I RGB PRO XT op zero RPM in icue zet dan gaan de fans uit en de pomp gaat langzamer draaien. Dit werkt goed.

Als ik echter een cinebench draai om te kijken wat er zou moeten gebeuren is dat de coolant temp oploopt naar de 45 graden na een paar minuten cinebench draaien. De fans blijven echter gewoon op 0 RPM staan. de CPU temp is inmiddels ook al rond de 95 graden.

Als ik vervolgens alles weer op balanced zet schieten de fans aan naar 2400 RPM(tijdelijk om even te koelen)
Weet iemand hoe dit kan en waarom zero rpm dus niet goed werkt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WfznzWD5qAnT5Q7FBz8ZItuHE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8QIVKA8bdOlWwJM9rIIXQpVk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vermoedelijk een instelling fout.

Corsair kan soms wat lastig doen.

Hoe is je grafiek? Wanneer zou hij volgens de grafiek moeten beginnen met opspinnen?
En op welke temperatuur sensor staat hij ingesteld en haalt hij de waarde waardoor hij zoe moeten werken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 14:56
jack zomer schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:07:
Vermoedelijk een instelling fout.

Corsair kan soms wat lastig doen.

Hoe is je grafiek? Wanneer zou hij volgens de grafiek moeten beginnen met opspinnen?
En op welke temperatuur sensor staat hij ingesteld en haalt hij de waarde waardoor hij zoe moeten werken
Ik heb geen grafiek ingesteld want er zit een standaard zero rpm preset in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En welke gegevens gebruikt hij? Welke sensor en welke temperatuur?

Het interesseert mij niet of jij wel of niet iets ingesteld heb,
Maar je zal ergens een grafiek met temp en inschakel moment moeten vinden, en welke sensor hij gebruikt.

Bv. Ingesteld op cpu temp werkt slecht,. Dan gaat hij bij een handmatig ingestelde fancurve snel naar 100% om binnen 2 sec weer naar 0% te gaan. En vervolgens omgekeerd..

Beste naar mijn mening.
Handmatig instellen.
Watertempsensor gebruiken.
En bv vanaf 35 graden laten opspinnen. Bv lijn vanaf 35 graden naar 50 graden. Waarbij 35 20%fanspeed is. En 50 graden 100% speed is.

The problem with communication is the illusion it has taken place.