probleem met asus a7v133 wie helpt??

Pagina: 1
Acties:

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ok hier de setup zoals ie wel werkt:

HDD als master en DVD-drive als slave op 1 kabel aan de primary IDE controller.
nu is dat langzamer omdat het aan 1 kabel hangt dus wil ik die dvd-drive als master aan een aparte kabel aan de secondary IDE controller hebben.

zo gezegt, zo gedaan. maar als ik die DVD-drive aansluit op de secondary IDE controller dan vind hij mijn HDD niet meer!(de jumpers staan wel goed!)
zelfs al laat ik die hele DVD-drive eruit en de HDD in zijn eentje aan de kabel dan vind hij hem niet meer!

wat kan hier het probleem zijn?? ik heb dus een asus a7v133 met bios versie 1005.

alvast bedankt!

edit:
aan de kabel kan het niet liggen want ik gebruik de hele tijd dezelfde kabel

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 12:19

3xNix

golfr in hart en nieren

Heb je de hd daarna weer op cableselect of default gezet ?

• Leipo
  • Niet online
de HDD staat steeds als master. dus ik verwissel steeds alleen de jumpers van de DVD-drive van slave naar master (deze vind hij trouwens wel als secondary master)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:14

scorpionv

This space for rent

Je kunt je HDD op single zetten. Misschien dat het helpt, alhoewel Master ook zou moeten werken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Leipo
  • Niet online
zal vanavond ff kijken welke jumper instellingen mijn HDD nog meer heeft... maar ik vind het wel raar omdat het in andere computers wel werkt (gewoon HDD als master) en bij weer net niet....

Verwijderd

probeer anders je HDD es op de Promise controller (onderste setje), en je DVD gewoon op de VIA (bovenste setje).

Zorg dan wel dat je de bootvolgorde in de BIOS goed insteld...

Kan ook zijn dat je ff een andere BIOS moet proberen: Zweer zelf bij de 1004: Daar heb ik nog geen foutje qua compatibiliteit kunnen vinden. 1005 gaf bij mij flinke probs. Maarja :)
Pagina: 1