Een interessant probleem waar ik naar mag gaan kijken.
Probleem:
Nieuwe nachtkastjes met geintegreerde verlichting en touch bediening.
Er hangen rolluiken die met z-wave open en dicht gaan.
Als de rolluiken open of dicht gaan, gaan de lampjes aan.
Als de rolluiken al dicht zijn gaan de lampen niet aan als je nogmaals het signaal voor dicht stuurt.
Althans, dat is wat mij verteld is.
Dat klinkt dus als interferentie, maar hoe zou je dit kunnen oplossen? Meest aannemelijke lijkt mij dat het z-wave signaal de boosdoener is, maar zou het dan alleen moeten triggeren bij de rolluiken (er zit ook verlichting en zo op elders in het huis) aangezien je kunt hoppen om meer bereik te hebben?
Zelf neig ik ook nog naar RFI van de rolluik zelf aangezien het niet lijkt voor te komen als ze al dicht zijn.
Ik moet nog gaan kijken, maar het is een beetje lastig om dingen beter af te schermen als alles draadloos moet werken.
Dus als iemand een idee of ervaring hier mee heeft, zou ik blij zijn.
Probleem:
Nieuwe nachtkastjes met geintegreerde verlichting en touch bediening.
Er hangen rolluiken die met z-wave open en dicht gaan.
Als de rolluiken open of dicht gaan, gaan de lampjes aan.
Als de rolluiken al dicht zijn gaan de lampen niet aan als je nogmaals het signaal voor dicht stuurt.
Althans, dat is wat mij verteld is.
Dat klinkt dus als interferentie, maar hoe zou je dit kunnen oplossen? Meest aannemelijke lijkt mij dat het z-wave signaal de boosdoener is, maar zou het dan alleen moeten triggeren bij de rolluiken (er zit ook verlichting en zo op elders in het huis) aangezien je kunt hoppen om meer bereik te hebben?
Zelf neig ik ook nog naar RFI van de rolluik zelf aangezien het niet lijkt voor te komen als ze al dicht zijn.
Ik moet nog gaan kijken, maar het is een beetje lastig om dingen beter af te schermen als alles draadloos moet werken.
Dus als iemand een idee of ervaring hier mee heeft, zou ik blij zijn.