Omdat ik een full size PC toch niet mooi in de woonkamer vind staan is het tijd voor een upgrade naar een small form factor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
HTPC voor 4K video
Local file storage voor backups
Content storage voor PLEX/Kodi
Emulator van bijv Gamecube games voor met gezelschap
Streamen van game PC naar woonkamer voor zwaardere games
De PC zal niet altijd aan staan in de vorm van een NAS/homeserver maar slechts bij gebruik (max 4 uur per dag).
Wat mag het systeem gaan kosten?
600-650 EUR - dit is excl. GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vanuit de huidige full size PC aanwezig:
Crucial M500 120 GB 2.5" Solid State Drive > bootdrive
GeForce GTX 660 2 GB Video Card > tijdelijke GPU
Nog mogelijk ter beschikking: Intel Core i5-3350P + 2x 4GB RAM Elixir PC3-12800U-9-10-B0 1600
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op basis van afmetingen van de tv kast wil ik uitkomen op maximaal 400mm x 100mm.
Hierdoor kwam ik op de Fractal Design Node 202 - ziet er strak uit, past mooi en genoeg plek voor een GPU.
Daarnaast voorkeur voor laag verbruik in idle
Zo stil mogelijk
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege de maximale afmeting (400x100mm) en de case zijn slechts 2,5" drives mogelijk + M.2. Met het doel opslag van content en backups zal dit lastiger worden, maar zeker niet onmogelijk.
Daarnaast de vraag of ik direct de stock cooler van Intel moet vervangen met een low profile en stillere fan.
Voorbeeld build:
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity check en advies - schiet dus vooral raak! Ik ben heel benieuwd naar jullie input.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
HTPC voor 4K video
Local file storage voor backups
Content storage voor PLEX/Kodi
Emulator van bijv Gamecube games voor met gezelschap
Streamen van game PC naar woonkamer voor zwaardere games
De PC zal niet altijd aan staan in de vorm van een NAS/homeserver maar slechts bij gebruik (max 4 uur per dag).
Wat mag het systeem gaan kosten?
600-650 EUR - dit is excl. GPU
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Vanuit de huidige full size PC aanwezig:
Crucial M500 120 GB 2.5" Solid State Drive > bootdrive
GeForce GTX 660 2 GB Video Card > tijdelijke GPU
Nog mogelijk ter beschikking: Intel Core i5-3350P + 2x 4GB RAM Elixir PC3-12800U-9-10-B0 1600
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op basis van afmetingen van de tv kast wil ik uitkomen op maximaal 400mm x 100mm.
Hierdoor kwam ik op de Fractal Design Node 202 - ziet er strak uit, past mooi en genoeg plek voor een GPU.
Daarnaast voorkeur voor laag verbruik in idle
Zo stil mogelijk
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vanwege de maximale afmeting (400x100mm) en de case zijn slechts 2,5" drives mogelijk + M.2. Met het doel opslag van content en backups zal dit lastiger worden, maar zeker niet onmogelijk.
Daarnaast de vraag of ik direct de stock cooler van Intel moet vervangen met een low profile en stillere fan.
Voorbeeld build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-12100F Boxed | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte H610I DDR4 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 60,90 | € 60,90 |
| 1 | Voedingen | EVGA SuperNOVA 550 GM | € 109,71 | € 109,71 |
| 1 | Solid state drives | Crucial BX500 1TB | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P2 500GB | € 45,56 | € 45,56 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 616,97 | ||
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity check en advies - schiet dus vooral raak! Ik ben heel benieuwd naar jullie input.