Moederboard deed het na tijdje heel even maar nu niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan vdb
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-05-2023
Hallo ik ben Daan en ik ben 13 jaar oud,
In maart/ april had ik van marktplaats een gaming pc gekocht, deze zat in een lelijke kast en ik besloot hem te vervangen. Ik bestelde een nieuwe kast en begon met ombouwen. De pc ging niet aan en deed ook voor de rest niks. Ik besloot vandaag om nog 1 keer een trucje met een schroevendraaier en de pinnen van power switch en hij ging uit aan uit aan. Ik besloot mijn hdd aan te sluiten en hij ging aan! Na 20 minuten zette ik hem uit om te kijken of ik het nog eens kon doen. Het werkte niet. Ik besloot de hdd weg te halen en opnieuw te proberen, lukte ook niet. Ik had alle kabels( behalve de processor fan , die had ik al getest) opnieuw aan te sluiten en stapje voor stapje deze kabels aan te sluiten. Dit werkt niet, kan iemand mij tips geven wat ik kan doen om hem weer aan te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Afstandsbusjes gebruikt bij de montage van je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:05

Barrycade

Through the...

Hallo Daan,

Kan van alles zijn maar denk dat je bij het overplaatsen van het moederbord de spacers (dus de pootjes die tussen moederbord en de kast zitten niet allemaal op de goede plek zitten met mogelijk kortsluiting tot gevolg. Als het tenminste spacers zijn van metaal.

Wat hierboven dus ook al genoemd wordt. Kan ook nog zo zijn dat je geen spacers hebt gebruikt dan krijg je hetzelfde (onbedoelde) effect.

[ Voor 17% gewijzigd door Barrycade op 13-10-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-10 13:44
Heb je de standoffs geinstalleerd?

Daarnaast zou ik voor een kleine prijs een SSD aanschaffen, dat is significant soepeler in dagelijks gebruik dan een HDD.

Echter, gezien je vorige post (Daan vdb in "Pc doet het niet") zou ik je hele computer en toebehoren naar een computerwinkel / expert brengen en die alles correct aan laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:33
Aan en uitknop stuk of niet de goede header?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan vdb
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-05-2023
Jim key, ik heb een ass van 25p gb en doet het nog, zijn er nog andere manieren om de pc aan te zetten zonder kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-10 13:44
Daan vdb schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:57:
Jim key, ik heb een ass van 25p gb en doet het nog, zijn er nog andere manieren om de pc aan te zetten zonder kast
Behalve de 'truc' met de schroevendraaier ken ik er geen. Ik zou persoonlijk voor bruikbaarheid boven uiterlijk gaan, dus als je PC niet in de nieuwe kast werkt de oude kast gebruiken.

Ik blijf bij mijn statement, vraag iemand die je goed (in persoon) kan helpen. Het is lastig om iets in tekst fatsoenlijk te beschrijven wat je precies moet doen.
Pagina: 1