Wij hebben een bedrijfspand opgeleverd gekregen en tussen ons pand en het pand van de buren zit een kalkzandsteen blokken muur van 15cm dik. Het is mogelijk dat de buren het voornamelijk als opslag gebruiken en nooit de verwarming aanzetten. Wij willen dat wel gaan doen op de eerste verdieping. Zoals ik goed heb begrepen is een kalkzandsteen muur niet echt goed qua isolatie (bron: https://www.joostdevree.nl/shtmls/kalkzandsteen.shtml).
Mijn idee was om er een voorzetwand tegen aan te zetten als warmte en geluid isolatie of is dit overdreven? Is een voorzetwand van metal stud van 27mm goed genoeg of moet je echt voor 55mm gaan?
De hele wand isoleren is veel werk. Ik heb op het internet al gezocht, maar alles gaat over een buitenmuur en niet over een scheidingsmuur met de buren (verzamelpand).
Mijn idee was om er een voorzetwand tegen aan te zetten als warmte en geluid isolatie of is dit overdreven? Is een voorzetwand van metal stud van 27mm goed genoeg of moet je echt voor 55mm gaan?
De hele wand isoleren is veel werk. Ik heb op het internet al gezocht, maar alles gaat over een buitenmuur en niet over een scheidingsmuur met de buren (verzamelpand).
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer