Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-05-2023
Beste,
Ik gebruik windows 11 met de laatste software updates.
Het probleem dat ik ondervind is dat dat vaak tijdens het gebruik de pc niet meer reageert.
Daarmee bedoel ik, ik kan mij cursor bewegen alleen als ik ergens op klik gebeurd er niks, pas na soms enkele seconden of minuten voert het de opdrachten pas weer uit.

Ctrl alt del werk ook niet. er zit dan niets anders op dan afwachten.

Ik heb een virusscan laten lopen deze heeft ook niks gevonden.
Ik heb op internet gezocht maar ook niks gevonden behalve dat het schijnt dat windows 11 en AMD problemen gaf maar dat reeds met updates is verholpen.

Windows 11 home 64-bit draait op;
AMD Ryzen 7 3800x
ASUStek GA15DH ( AM4 )
GEFORCE RTX 2070 SUPER
16 GB RAM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08
Welke versie van Windows 11 draai je precies? Type winver in het zoekveld en start het.

Update om te beginnen de drivers van je moederbord en je grafische kaart door ze van de websites van AMD en NIVIDIA te halen. Kijk bij AUS of er een BIOS update is.

Bekijk de Windows Logboeken om te zien of de hik daar wordt gezien: https://www.howtogeek.com...s-and-how-you-can-use-it/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
@EricJH bedankt voor de reactie,
Alle drivers en Bios zijn up to date.
Ik zal de logboeken in de gaten houden, kijken of daar iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
in het logboek gekeken na weer een moment van geen reactie ;
Deze melding gevonden.

Ik weet alleen niet wat ik er mee moet ;-)

In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{2593F8B9-4EAF-457C-B68A-50F6B8EA6B54}
en APPID
{15C20B67-12E7-4BB6-92BB-7AFF07997402}
aan de gebruiker SID (S-1-5-21-2059383056-2264118023-3410594696-1003) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
De DCOM meldingen kun je negeren.

Ik lees je topic start opnieuw en zie dat het soms minuten duurt voordat Windows reageert. Dat kan een aanwijzing zijn voor problemen met een SSD of harde schijf. Die zou je dan wel in de Windows logs terug moeten zien.

Post eens een screenshot van je schijf of schijven bekeken door CrystalDiskInfo om te zien of er problematische sectoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xn_K7K3Rc_W7eFUf9I4xDAhSyp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ra4DpSmdUkPiKxVWS36abeSz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Niets raars te zien met CrystalDiskInfo. Geeft het beheersprogramma van Intel per ongeluk nog wat uitgebreidere informatie over de gezondheid van de SSD?

Verder ben ik uitgedacht. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msterren
beheersprogramma van intel ook nagelopen niks geks te zien op een firmware update van ssd schijf na ( ik wist niet eens dat dat kon ).

bedankt voor het meedenken @EricJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:32
msterren schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:33:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
Dit vond ik erover, maar of het aarde aan de dijk brengt? (en blijkbaar is het een 'niet-af'-topic
Je ziet maar of je er iets mee kan.
Pagina: 1