Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 20:59
Hallo iedereen,

Ik ben mij stillaan aan het orienteren voor een vervanger voor Oneplus 3T. Dit toestel is 6,5 jaar oud en de batterij wordt het zorgkindje, van de 3000mah heb ik na 6,5 jaar nog zo'n 2300mah over

Op een doorsnee werkdag vormt dat geen probleem, ik laad voor het werk nog even bij, op het werk ligt er wel altijd ergens een lader en 's avonds kan ik hem ook nog snel aan de lader leggen in het geval.
Maar een dagje weg, naar de zoo bijvoorbeeld houdt echt niet over op het einde van de dag.

Wat doe ik ermee: beetje muziek streamen op weg naar het werk (+/- 1h per dag), krant lezen, forums raadplegen, youtube filmpjes kijken, beetje whatsapp, bankzaken, fotootje links en rechts, netflix kijken, ...

Wat doe ik niet: intensief gamen en video's maken.

De Oneplus 3 is het toestel waarmee ik al heel lang doe, en het voldoet in principe volledig aan mijn verwachtigen. Tot voor dit toestel was er al wel een reden om te upgraden; meestal te weinig opslagcapaciteit. Dat was met de 64GB van dit toestel direct opgelost en sinds nooit een probleem geweest.
Dat was jaren terug een flagship killer voor zo'n 375 euro en heeft mij tot nu heel goed gediend. Flagships en ook de Oneplus 10t vallen voor mij ver ver boven mijn budget.

Wat heb ik er voor over? tot zo'n 350 à 375 euro

Wat heb ik zelf al bekeken?

Oneplus Nord 2T (€349 coolblue)
+ heb ervaring met oneplus
+ alert slider
+ snelladen

- Oneplus is niet meer wat het was
- OxygenOS is niet meer - nu is gewoon ColorOS van moederbedrijf Oppo
- geen IP rating
- updatebeleid

Samsung A52s / A53 (€330 op amazon)
+ 5 jaar updates
+ SDCard slot (nooit nood aan gehad, maar het zit er op)
+ 3,5mm audiojack (sinds gebruik van bluetooth headphones, nog weinig gebruikt)
+ IP67 rating
+ veel accessoires, hoesjes etc verkrijgbaar

- Samsung OneUI software (bloatware)
- traag laden (max 25W)
- geen snelle lader mee geleverd, slechts 15W lader (hallo Samsung?)

Xiaomi 11T (pro) (€330 voor de 11T en €420 11T Pro)
+ snelladen (67W of 120W voor de pro)
+ veel bang for the buck
+ 5000mah batterij
+ 4 jaar updates (beloofd door Xiaomi)
+ 67W of 120W lader mee in de doos

- MIUI schil boven op android
- chinese bloatware
- chinese spyware (MI browser)
- geen ip rating

Google Pixel 6a (zo'n €385 op amazon)
+ pure android
+ 5 jaar updates
+ krachtige tensor chip
+ software optimalisaties
+ ip 67 rating
+ camerakwaliteit

- traag laden (18Watt)
- Google die overal mee kijkt

[ Voor 5% gewijzigd door DinoBe op 13-10-2022 13:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Leuke plusjes en minnetjes, maar om je keuze te maken is het belangrijk om te kijken naar je harde eisen. Stel dat IP rating enorm belangrijk is, wordt de keuze gelijk een stuk kleiner.

Zelf zou ik de A53 nemen in jou geval. Simpelweg omdat je heel lang met je toestel doet en deze 4 versie upgrades mag verwachten. Dan heb je voor 9 jaar een ondersteunde Android versie (elke Android versie wordt 5 jaar ondersteund).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinoBe
Ik denk dat ik de 4 modellen die opgesomd heb kan opdelen in 2 categorieen:

Categorie 1 - Samsung A52s/A53 en Google Pixel 6a

+ gemoedsrust van 5/6 jaar updates
+ waterbestendigheid
- geen snelladen

Categorie 2 - Oneplus Nord 2T en Xiaomi 11T
+ snelladen
- iets minder lang updates (3 en 4 jaar)
- geen waterbestendigheid

Ik ben snelladen met mijn Oneplus 3 zo gewoon en ik vind dat zo handig dat ik niet weet of ik dat wil opofferen tegen de waterbestendingheid en 5 jaar updates...

Aan de andere kant, mijn Oneplus wordt met 20W opgeladen, dat was 6 jaar geleden ongezien. De Google Pixel 6a met 18W en de Samsung met 25W. Dus in de grootorde waarmee de Oneplus wordt geladen. De vraag is hoeveel dat in de praktijk scheelt... De batterijen van de Samsung en Pixel zijn wel groter 5000mah en 4400mah ipv 3000mah van mijn Oneplus, dus het zal wel langer duren.

Echter de mijn Oneplus 3 laadt meer dan snel genoeg op, ik laad zelden meer dan 80% en ik probeer de batterij nooit echt leeg-leeg te trekken.

De grotere batterij van de Samsung en Google Pixel counteren misschien daarmee een stuk de nood aan snelladen. Als het toestel langer mee gaat op 1 lading, heb ik misschien minder nood aan snel-snel eens tussendoor laden, hoe handig het ook is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mijn zoon heeft zijn SE 2020 vervangen voor Galaxy A52s 5G en is dik tevreden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@DinoBe je kunt in reviews lezen hoe lang een telefoon er over doet om op te laden (halfweg de pagina onder opladen de statistieken).
review: Samsung Galaxy A53 en A33 - Complete middenklassers met te hoge prijs
Hier zie je oplaadtijd van verschillende modellen vergeleken. Hoe lang doet je OP3 over 0 tot 100 procent vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
Eigenlijk vind ik de 0 naar 100 tijd niet zo relevant is, maar wel de 20 naar 80....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom niet gewoon een nieuwe accu voor een paar 10'tjes en een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
hoi1234 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:33:
Waarom niet gewoon een nieuwe accu voor een paar 10'tjes en een custom rom?
Ik denk dat een custom rom een no go wordt, problemen met bank apps e.d.

Ik denk dat het gaat tussen de Oneplus Nord 2T en de Google Pixel 6a
Ik ga nog even afwachten tot black friday, misschien dat er dan mooie acties zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
DinoBe schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat een custom rom een no go wordt, problemen met bank apps e.d.
Custom rom hoeft geen problemen te geven, zeker zolang je geen root aanzet. Dat is waar veel apps over vallen.

Neemt niet weg dat wachten op een black friday of Cyber Monday aanbieding ook prima is, en geen gedoe.
Pagina: 1