Laptop zonder kunststof

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandino
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Mijn laptop is helaas overleden van de week en ik denk dat het eigenlijk kwam omdat ik er niet heel voorzichtig mee omging en de deels plastic behuizing daar niet tegen kon (heb hem al eerder later repareren in verband daarmee). Dus ik wou nu een daadwerkelijk stevige laptop kopen, maar ik kan daar in de pricewatch geen filter voor vinden.

Ik zoek dus een laptop die volledig van metaal is ipv half kunststof, 16GB ram, 256GB opslag is genoeg.
Ik was bijna bereid om weer over te stappen op een MacBook omdat die in mijn ervaring best wel indestructible zijn, maar die hebben geen numbpad :( En excel is op Mac ook iets minder fijn werken dan op windows. Ik weet dat usb numbpads bestaan maar dat werkt alleen als je aan een bureau zit, en ik wil ook op de bank kunnen werken.

Dus vroeg me af of jullie laptops/lijnen weten die zo stevig zijn dat ik ze niet kan slopen, of een andere vergelijkingssite waar ik wel kan filteren op geen kunststof :)

Wat ga je met je laptop doen?
Niks bijzonders, voornamelijk dingen voor studie (office) en YouTube/netflix. Opslag is niet echt een issue, 256 zou ruim voldoende moeten zijn, maar ram wel liefst 16GB.

Wat is je budget?
Vorige laptop was 6/700 ofzo, maar ik weet ook dat plastic veel goedkoper is dan wat ik nu wil. Dus "goedkoop" is leuk, maar is minder belangrijk dan de kwaliteit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja hij moet dagelijks mee naar de uni, het is maar een klein stukje dus gewicht maakt me niet heel veel uit, maar hij moet wel in mn tas passen. Mn vorige was 15.6 en die paste net, de 16 MacBook Pro past vanwege de smalle bezels ook. Een kleinere laptop kan ook niet wat ik heb een numbpad nodig, gebruik die bijna net zo veel als de rest van mn toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merken niet maar OS wel, want als ik het goed heb begrepen is excel niet compatible met chromeOS. - En apple heeft dus geen numbpads, dus dat valt daarom af. Dus dat betekend dat Windows als enige overblijft (technisch gezien linux ook, maar dat ken ik niet en ik heb geen zin om moeite te moeten doen om mn laptop in gebruik te kunnen nemen).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:20
HP Probooks (en Elitebooks) zijn van metaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Bushie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:18:
HP Probooks (en Elitebooks) zijn van metaal
Bij een HP Zbooks is de klep van metaal. de rest van kunstof, maar het geveel voelt zeer stevig.

Maar om eerlijk te zijn, ik denk niet dat een metalen laptop iets makkelijk gaat weerstaan dat een plastic laptop zou slopen .

Laptops zijn gemaakt voor "normaal" gebruik, en ik vraag me af of de "er niet heel voorzichtig mee omging" onder valt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

Metalen behuizing wil inderdaad niet meteen zeggen dat dat het niet kapot kan, ook scharnieren enzo kunnen nog afbreken. Maar ik ken het probleem van de OP. Heb lang een laptop gehad met metalen bovenkant en kunststof onderkant. Plastic ging vroeg op laat scheuren. kocht ik een nieuwe onderkant. binnen een jaar zat er alweer een scheur in, en moest ik de boel met plakband bij elkaar houden.

Ultrabooks zijn vaak geheel uit metaal, maar ook kleiner waardoor je vaak je numpad weer moet missen..
en dan zit je nog met het budget. volledig metaal is vaak een premium product met een premium prijs.
Ik weet niet wat ik je kan aanraden voor <800 euro, meeste zitten daar boven, of je moet 2e hands nemen. :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandino
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
mrc4nl schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:47:
Plastic ging vroeg op laat scheuren.
Ja dat inderdaad, ik pakte hem vaak aan een zijkant op als ik hem wou verplaatsen terwijl die opengeklapt was, en toen is aan de andere kant (waar dus waarschijnlijk regelmatig teveel gewicht op leunde) het plastic gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Ipv te focussen op metaal, je zou ook eens naar de zakelijke lijnen kunnen kijken, die zijn vaak wat robuuster uitgevoerd
bv, de Lenovo Thinkpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dieks77 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:26:
Ipv te focussen op metaal, je zou ook eens naar de zakelijke lijnen kunnen kijken, die zijn vaak wat robuuster uitgevoerd
bv, de Lenovo Thinkpads.
Wat je ook doet, test hem eerst. De thinkpads typen fijn (ik tik er nu op) maar de touchpad is .. crap. Vind ik. Maar, misschien vind ts dat niet.

Ik vind laptops erg moeilijk van de specs te kopen, want dan kan ik dat niet ervaren. De e210m van Asus (vakantielaptop) heeft een hele fijne trackpad.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1