Xbox one s reparatie, is de netwerk chip nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMaikel
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-08-2023
Beste mensen,

Ik probeer een Xbox one s te repareren.
Nu ben ik zover dat ik heb gevonden dat de netwerkchip U6N1 (Realtek RTL8111HM) niet in orde is.
Deze veroorzaakte een kortsluiting tussen het 3v3 circuit en de ground en ook vele andere pinnen van deze chip waren kortgesloten.

Nadat ik deze chip had verwijdert werkt het 3v3 circuit weer maar start de Xbox nog steeds niet volledig op.
Mijn vermoede is dat tijdens het opstarten er een soort van presence check wordt gedaan en doordat de netwerk chip ontbreekt er niet wordt opgestart.

Weet toevallig iemand of er inderdaad zo'n check wordt gedaan? of is er toch nog iets meer aan de hand.
Chipje is namelijk nogal duur om zomaar even te bestellen om te proberen.

Overigens was de voeding van de Xbox ook kapot wat niet door de fout in de netwerk chip gebeurt kan zijn.
Met de kortsluiting werd namelijk maar 1.5 ampère getrokken dankzij een thermische beveiliging en de voeding kan 10A leveren.
Heb overigens nog op geen enkel moment beeld gehad.
Dus de kans dat er meer aan de hand is, is aanwezig.

Mocht niemand het weten, dan de vraag of iemand weet waar ik dit soort vragen het beste kan stellen heb als diverse forums geprobeerd maar krijg nergens een antwoordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 23:27

Wom

Deze video gaat over hetzelfde onderwerp als waar jij mee bezig bent (failed network controller). Ik zou het in ieder geval op Youtube proberen, staan best wel wat tutorials waarbij de info die je zoekt misschien voorbij komt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMaikel
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-08-2023
bedankt voor de tip, maar ik ben bang dat ik toch een ander probleem heb.
Bij mij start de Xbox niet meer op en krijg ik ook geen beeld.
Voordat ik de netwerkchip had verwijdert schakelde de Xbox na een paar seconden al uit.
Nu de netwerk chip verwijdert is en het 3v3 circuit weer werkt duurt het een stuk langer maar schakelt hij nog steeds uit voordat er beeld wordt gegeven.

De Xbox in het filmpje start wel op alleen kan geen netwerk verbinding maken, zover kom ik niet.
Wat me wel opvalt is dat deze dus kan opstarten met een kapotte chip.
hmm... ik zal er dit weekend weer eens mee puzzelen