Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
En waar ik destijds "grotere doelgroep' zei, bedoel ik dat we ons nog steeds op de techliefhebber richten, maar dat we de jongeren nog niet goed genoeg bereiken. Dit proberen we oa te doen met YouTube, en dan hoort daar ook een andere manier van presenteren bij.DaFeliX schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:15:
[...]
We zitten (oa) op YouTube omdat we daarmee proberen een grotere doelgroep aan te kunnen spreken. Dit deden we aanvankelijk op dezelfde manier als we op de website doen. Het probleem is dat we daarmee nauwelijks een breder publiek aanspraken, we bedienden vooral het publiek dat toch al we website bezocht.
We zijn daarom kijkend hoe we deze bredere doelgroep wel kunnen bereiken. Een van de manieren is om 'het te doen zoals succesvolle kanalen het ook doen'. Hierbij hoort een andere manier van presenteren, 'bedelen' om likes en opvallende thumbnails. Ik snap dat jij (en ik) dat als websitebezoeker raar/vervelend vinden, maar dat is inherent aan het feit dat we daarmee een ander publiek mee willen aanspreken.
[...]
Oftewel: Volgens mij ben je te oud om deze video te bekijken
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Ik denk dat als je een computer repair door tweakers zou doen je genoeg kijkers zou krijgen ookal is de Nederlandse markt uiteraard een stuk kleiner dan Engels sprekende markt.
Als ik eerlijk ben denk ik dat ik misschien 5 tweakers videos heb gekeken over de afgelopen jaren.. waar ik bijna dagelijks bij de eerder genoemde kijk.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 13-10-2022 09:11 ]
Verwijderd
Arjen Lubach heeft er een leuke rubriek voor in zijn avondshow: "Bezorgde Boomers".
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2022 08:34 ]
Hier maken jullie naar mijn idee een paar fouten. Ten eerste zijn dit 'niche' onderwerpen, ja tech is populair, maar dit soort MS producten boeit de jongeren amper, en de mensen die dit wel boeit, zit niet te wachten op popie jopie zooi en zoals jijzelf zegt, bedelen voor aandacht.DaFeliX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:47:
[...]
En waar ik destijds "grotere doelgroep' zei, bedoel ik dat we ons nog steeds op de techliefhebber richten, maar dat we de jongeren nog niet goed genoeg bereiken. Dit proberen we oa te doen met YouTube, en dan hoort daar ook een andere manier van presenteren bij.
Wat betreft te oud om deze video te kijken... ja misschien wel, en dat is een groot gedeelte van de tweakers community, en dat bedelen voor aandacht gaat naar mijn idee negatief werken, enerzijds het verliezen van de huidige community als kijkers, want dit was echt ver beneden maats, en anderzijds kan Tweakers zich niet een serieuze tech site noemen, als ze zich richten op pubers met de aandachtspan van 15 seconden. Willen jullie tech op een andere manier aan de man brengen, vooral doen, maar maak daar een ander kanaal ofzo voor. Of kom met het goede spul hier op de site, en plaats die verwaterde meuk op tiktok.
Ik kijk zelf een hoop naar LTT, en los van dat sponsorblock de videos echt veel fijner maakt, is hun manier van presenteren veel verfijnder, en zijn hun vragen voor likes e.d. op het einde, en dit is ook nog eens in schrift, daarnaast is dat ook nog eens 10 seconden op videos van 10-20 minuten.prutser001 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:57:
Als je het goed doet is dat helemaal niet nodig. Ik kijk graag naar gamers Nexus of Jayz 2 cents, derbauer doet het ook goed. LTT wisselt de ene keer wat serieuzer en dan wat speelser wat ook een beetje van het onderwerp afhangt. Greg Salazar is weer anders maar het lijkt me dat tweakers genoeg kennis in huis moet hebben (misschien niet het talent? Ben zelf ook geen fan van op camera staan of mezelf terughoren op video) om daar wat van te maken.
Ik denk dat als je een computer repair door tweakers zou doen je genoeg kijkers zou krijgen ookal is de Nederlandse markt uiteraard een stuk kleiner dan Engels sprekende markt.
Als ik eerlijk ben denk ik dat ik misschien 5 tweakers videos heb gekeken over de afgelopen jaren.. waar ik bijna dagelijks bij de eerder genoemde kijk.
Daarnaast ondanks dat door de grote LTT veel meer informatie biedt dan Tweakers, verwacht ik van Tweakers veel meer professionaliteit. LTT heeft charme absoluut, maar deze video van Tweakers ontbrak beide, en kwam vooral erg wanhopig over.
Dit is trouwens niet negatief richting de mensen van Tweakers, de meeste vind ik het zeer goed doen, en zie je dat ze hun eigen stijl meenemen.
En als Tweakers hun kijkers inruilt van serieuze tech fans, voor puberende tiktokkers, dan is dat prima.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:34:
Tijden veranderen, media wordt anders en vernieuwend. M.a.w. je wordt oud.
Arjen Lubach heeft er een leuke rubriek voor in zijn avondshow: "Bezorgde Boomers".
Wat betreft die rubriek, daar is het idee dat mensen niet weten van hoe en wat. Ik weet waarom ze het doen, maar ik vind het gewoon ongelooflijk slecht, en geloof niet dat het gaat werken in dit geval, tenzij je echt die pubers weet te krijgen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Dat die mensen niet "zit te wachten op popie jopie zooi" is een aanname van jou, maar je brengt het als een feit. Je kunt het vervelend vinden en je mag er gerust wat van vinden en zeggen, maar nu claim je iets wat je niet kunt onderbouwen.Benjamin- schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:50:
[...]
Hier maken jullie naar mijn idee een paar fouten. Ten eerste zijn dit 'niche' onderwerpen, ja tech is populair, maar dit soort MS producten boeit de jongeren amper, en de mensen die dit wel boeit, zit niet te wachten op popie jopie zooi en zoals jijzelf zegt, bedelen voor aandacht.
[...]
Ik kan niet bewijzen dat de doelgroep dit niet vervelend vind, maar de cijfers die ik ken geven het beeld weer dat ze het prima vinden: De videos 'nieuwe stijl' zijn veel sucesvoller dan de oude. En wat is succes dan? Meer views, meer likes en meer abonnees.
Moet je dan alles over boord gooien voor likes? Nee, helemaal niet, we blijven Tweakers óók op YouTube, alleen is de stijl op YouTube wel anders dan die op de site.
Dat het negatief kan werken denk ik ook ja. YouTube is een platform waar mensen zoveel mogelijk tijd 'moeten' doorbrengen, en die concurreerd hevig met andere platformen die ook zoveel mogelijk aandacht willen van mensen. Aandacht is namenlijk advertentie-mogelijkheden (dus geld), en er zijn een hoop platformen die dezelfde strategie lijken te volgen om zoveel mogelijk aandacht op te eisen. Aangezien tijd eindig is, zal dit op een gegeven moment niet meer uit kunnen, knapt de bubbel en zullen dit soort platformen omvallen. Dan blijven de platformen die niet alles uit hun gebruikers probeerden te persen over, en komt men (weer) terug op TweakersBenjamin- schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:50:
Wat betreft te oud om deze video te kijken... ja misschien wel, en dat is een groot gedeelte van de tweakers community, en dat bedelen voor aandacht gaat naar mijn idee negatief werken, enerzijds het verliezen van de huidige community als kijkers, want dit was echt ver beneden maats, en anderzijds kan Tweakers zich niet een serieuze tech site noemen, als ze zich richten op pubers met de aandachtspan van 15 seconden. Willen jullie tech op een andere manier aan de man brengen, vooral doen, maar maak daar een ander kanaal ofzo voor. Of kom met het goede spul hier op de site, en plaats die verwaterde meuk op tiktok.
[...]
Verwijderd
Ik ben al 20 jaar bezoeker van Tweakers en een serieuze tech fan. Ik stoor mij niet aan die video's. Ik vind het wel fijn wegkijken allemaal.Benjamin- schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:50:
[...]
[...]
En als Tweakers hun kijkers inruilt van serieuze tech fans, voor puberende tiktokkers, dan is dat prima.
Wat betreft die rubriek, daar is het idee dat mensen niet weten van hoe en wat. Ik weet waarom ze het doen, maar ik vind het gewoon ongelooflijk slecht, en geloof niet dat het gaat werken in dit geval, tenzij je echt die pubers weet te krijgen.
Niet zo generaliseren dus. En op deze manier komt er inderdaad ook wat jonger volk op af, zodat het voor hen ook te kijken is en de serieuze tech fan niet uitsterft. Stel dat 30% van de "Tiktok pubers" zich toch mega interesseert voor tech, dan is dat 30% winst voor deze community. Oh en normaal gesproken gaan serieuze tech fans met de tijd mee
Dat mag je stellen, en ik wil niet beweren dat een paar duimpjes hier en daar mijn punt bewijzen, maar het mag duidelijk zijn dat ik hier niet alleen in ben.DaFeliX schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 06:42:
[...]
Dat die mensen niet "zit te wachten op popie jopie zooi" is een aanname van jou, maar je brengt het als een feit. Je kunt het vervelend vinden en je mag er gerust wat van vinden en zeggen, maar nu claim je iets wat je niet kunt onderbouwen.
Ik kan niet bewijzen dat de doelgroep dit niet vervelend vind, maar de cijfers die ik ken geven het beeld weer dat ze het prima vinden: De videos 'nieuwe stijl' zijn veel sucesvoller dan de oude. En wat is succes dan? Meer views, meer likes en meer abonnees.
Moet je dan alles over boord gooien voor likes? Nee, helemaal niet, we blijven Tweakers óók op YouTube, alleen is de stijl op YouTube wel anders dan die op de site.
[...]
Dat het negatief kan werken denk ik ook ja. YouTube is een platform waar mensen zoveel mogelijk tijd 'moeten' doorbrengen, en die concurreerd hevig met andere platformen die ook zoveel mogelijk aandacht willen van mensen. Aandacht is namenlijk advertentie-mogelijkheden (dus geld), en er zijn een hoop platformen die dezelfde strategie lijken te volgen om zoveel mogelijk aandacht op te eisen. Aangezien tijd eindig is, zal dit op een gegeven moment niet meer uit kunnen, knapt de bubbel en zullen dit soort platformen omvallen. Dan blijven de platformen die niet alles uit hun gebruikers probeerden te persen over, en komt men (weer) terug op Tweakers
Jij mag stellen dat dit een positief effect heeft op de interactie, want een gedeelte is feitelijk (hoeveel likes een video krijgen), maar je kan niet ontkennen dat heel erg veel mensen dit vreselijk vinden, als jij beweert dat ik dit niet kan onderbouwen, dan vind ik dit een erg jammerlijke manier om te reageren op mijn reacties, want dat heel veel mensen hier een hekel aan hebben, is toch echt zeer bekend, en dat die mening door veel gedeeld wordt, zou niet betwist moeten worden.
Tevens zou ik erg geïnteresseerd zijn, of er uberhaupt mensen zijn die dit bevordelijk vinden. Het wordt gebruikt omdat het in bepaalde vormen en bij bepaalde doelgroepen, een positief effect heeft, dat is echter niet hetzelfde dat mensen het graag terug horen in de video. Dat iets werkt, betekent wederom niet dat mensen het leuk vinden.
"heel erg veel mensen dit vreselijk vinden", "veel mensen hier een hekel aan hebben", "toch echt zeer bekend". Het klinkt allemaal alsof je namens de meerderheid spreekt, maar dat ervaar ik zelf anders.Benjamin- schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:41:
[...]
Dat mag je stellen, en ik wil niet beweren dat een paar duimpjes hier en daar mijn punt bewijzen, maar het mag duidelijk zijn dat ik hier niet alleen in ben.
Jij mag stellen dat dit een positief effect heeft op de interactie, want een gedeelte is feitelijk (hoeveel likes een video krijgen), maar je kan niet ontkennen dat heel erg veel mensen dit vreselijk vinden, als jij beweert dat ik dit niet kan onderbouwen, dan vind ik dit een erg jammerlijke manier om te reageren op mijn reacties, want dat heel veel mensen hier een hekel aan hebben, is toch echt zeer bekend, en dat die mening door veel gedeeld wordt, zou niet betwist moeten worden.
[...]
Kijk, ik wil niet de illusie wekken dat we tegengeluid niet serieus nemen, of dat we dat ongewenst vinden. Integendeel, van opbouwende kritiek kun je alleen maar beter worden. En het is nu eenmaal een feit dat "Like en subscribe!" bij iedereen anders ontvangen wordt.
Maar wat ik wel probeer te zeggen: Jij bent volgens mij niet de beoogde doelgroep voor deze video, en daarom blijf ik bij mijn standpunt dat deze nieuwe stijl niet slecht is. Hooguit dat deze nieuwe stijl niet bij jou past. Moeten we nog sleutelen om het beter te maken? Uiteraard! Nemen wij daar feedback van jou in mee? Absoluut! Gaan we terug naar de oude stijl? Dat lijkt me niet.
Op zich kan ik dat goed begrijpen, maar we hebben het hier wel over een voornamelijk zakelijk product range, die ik veelal gebruikt zie worden op management posities e.d. Dit zijn over het algemeen geen producten voor jongeren.DaFeliX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:47:
[...]
En waar ik destijds "grotere doelgroep' zei, bedoel ik dat we ons nog steeds op de techliefhebber richten, maar dat we de jongeren nog niet goed genoeg bereiken. Dit proberen we oa te doen met YouTube, en dan hoort daar ook een andere manier van presenteren bij.
Dan zou ik daar dus ook de manier van presenteren op aanpassen. En niet simpelweg youtube is voor jongeren zeggen, immers dat is helemaal niet zo. Genoeg 'ouderen' (lees 25+) die ook youtuben. Pas je content aan naar de doelgroep voor het product dat je gaat reviewen of in een advertorial laat zien. Review je een product voor jongeren straal dat dan inderdaad uit, en dan kunnen anderen het filmpje gewoon wegklikken als het ze niet bevalt. Maar producten gericht op zakelijke gebruikers kan je natuurlijk ook op een wat meer zakelijke manier brengen.
[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 14-10-2022 11:49 ]
Even een paar dingen die mij opvielen in jullie feedback:
Zoals @DaFeliX als zei, we proberen ook de jongere techliefhebber aan te spreken. Dit botst nu met jouw verwachtingen van de stijl in de video's en dat is misschien niet zo gek dan. We variëren overigens nog met het moment in de video voor het vragen om likes en abonneren om te kijken wat het beste werkt. Begrijp dus ook dat we gewoon nog aan het testen zijn en dit soort feedback en data uit YouTube gebruiken om de juiste keuzes te maken.Benjamin- schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:44:
Dit voelt voor mij echt alsof ik naar een youtube kanaal kijk van een 12 jarige die heel hard interactie nodig heeft van zijn leeftijdsgenoten, ipv een professioneel bedrijf die zich zou moeten richten op serieuze mensen.
Prima dat je mensen bewust wilt maken van hetgene dat jullie hebben te bieden, maar dan zou ik het in de eindrol laten zien, en niet door de video heen spreken.
Het valt me op dat o.a. het kanaal Linus Tech Tips een aantal genoemd wordt. Ik vind het ook heel tof wat LTT doet en knap hoeveel verschillende onderwerpen ze aansnijden. Goed punt dat we misschien nog beter kunnen kijken naar de doelgroep per product, dat is wederom nog een beetje zoeken en uitproberen. Wat ik tegelijkertijd wel fascinerend vind is dat onze video's blijkbaar "popie jopie" zijn en zich richten op pubers met de aandachtspan van 15 sec, terwijl het in mijn ogen niet schreeuweriger is dan elke random video van Linus Tech Tips.prutser001 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:57:
Als je het goed doet is dat helemaal niet nodig. Ik kijk graag naar gamers Nexus of Jayz 2 cents, derbauer doet het ook goed. LTT wisselt de ene keer wat serieuzer en dan wat speelser wat ook een beetje van het onderwerp afhangt. Greg Salazar is weer anders maar het lijkt me dat tweakers genoeg kennis in huis moet hebben (misschien niet het talent? Ben zelf ook geen fan van op camera staan of mezelf terughoren op video) om daar wat van te maken.
Ik denk dat als je een computer repair door tweakers zou doen je genoeg kijkers zou krijgen ook al is de Nederlandse markt uiteraard een stuk kleiner dan Engels sprekende markt.
Goed punt, rekening houden met de stijl t.o.v. het onderwerp proberen we nu uiteraard ook al te doen. Ik denk ook dat je dit zal herkennen als je alle video's bekijkt (en like ze meteen ook evenDennism schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:45:
[...]
Dan zou ik daar dus ook de manier van presenteren op aanpassen. En niet simpelweg youtube is voor jongeren zeggen, immers dat is helemaal niet zo. Genoeg 'ouderen' (lees 25+) die ook youtuben. Pas je content aan naar de doelgroep voor het product dat je gaat reviewen of in een advertorial laat zien.
Het is dus gewoon zo dat we nog dingen uitproberen en kijken wat wel én niet werkt. We zien overigens wel dat de nieuwe stijl aanslaat en dat heel veel mensen het waarderen. We doen dus blijkbaar wel iets goed en hopelijk kunnen we het nog beter maken met feedback zoals die van jullie
Zullen we een poll op Tweakers starten, of Reddit, of op de forums van LTT (gezien deze benoemd blijft worden) of het vragen van likes e.d. iets is wat mensen graag horen?DaFeliX schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:05:
[...]
"heel erg veel mensen dit vreselijk vinden", "veel mensen hier een hekel aan hebben", "toch echt zeer bekend". Het klinkt allemaal alsof je namens de meerderheid spreekt, maar dat ervaar ik zelf anders.
Kijk, ik wil niet de illusie wekken dat we tegengeluid niet serieus nemen, of dat we dat ongewenst vinden. Integendeel, van opbouwende kritiek kun je alleen maar beter worden. En het is nu eenmaal een feit dat "Like en subscribe!" bij iedereen anders ontvangen wordt.
Maar wat ik wel probeer te zeggen: Jij bent volgens mij niet de beoogde doelgroep voor deze video, en daarom blijf ik bij mijn standpunt dat deze nieuwe stijl niet slecht is. Hooguit dat deze nieuwe stijl niet bij jou past. Moeten we nog sleutelen om het beter te maken? Uiteraard! Nemen wij daar feedback van jou in mee? Absoluut! Gaan we terug naar de oude stijl? Dat lijkt me niet.
Je bekijkt content voor de informatie, entertainment enz. Bedelen om likes e.d. hoort tot geen van beide. Het lijkt me goed dat je de onderscheiding maakt tussen iets wat populair is, en wat goed werkt. Iets wat in de reclame wereld heel bekend is, is dat zowel hele leuke, als hele irritante reclames werken. Waarom? Omdat het blijft hangen. Bedelen om likes is irritant, maar het kan wel positief werken in de zin van het ontvangen van likes. Dat betekent tevens nog niet of dit ook goed werkt op de beoogde doelgroep, en zeker ook niet of dit ook goed werkt op de huidige doelgroep.
Maar blijkbaar ben ik niet meer de beoogde doelgroep van artikelen op de frontpage.
Ik begrijp heel goed dat jullie een bredere doelgroep willen aanspreken, voornamelijk vanuit een financieel oogpunt, dat klinkt misschien negatief, maar ik heb diverse keren Tweakers verdedigd voor keuzes die vanuit financiele redenen zijn gemaakt, want immers is er geen Tweakers zonder inkomsten. In die zin ben ik dan ook positief dat jullie nieuwe dingen proberen.LukevanDrie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:03:
Dit soort feedback/discussies zijn erg nuttig voor ons, dus dank daarvoor. Toen we in juni begonnen met een "nieuwe stijl" video's was dat voor ons ook een soort sprong in het diepe omdat we ook gaandeweg moeten uitvinden wat wel en niet werkt. Natuurlijk hadden we meteen ideeën over wat we wel en niet willen doen, maar er blijft constant ruimte om te experimenteren. We houden dus ook goed in de gaten hoe bepaalde elementen in de video's worden ontvangen en of we aanpassingen kunnen doen.
Even een paar dingen die mij opvielen in jullie feedback:
[...]
Zoals @DaFeliX als zei, we proberen ook de jongere techliefhebber aan te spreken. Dit botst nu met jouw verwachtingen van de stijl in de video's en dat is misschien niet zo gek dan. We variëren overigens nog met het moment in de video voor het vragen om likes en abonneren om te kijken wat het beste werkt. Begrijp dus ook dat we gewoon nog aan het testen zijn en dit soort feedback en data uit YouTube gebruiken om de juiste keuzes te maken.
[...]
Het valt me op dat o.a. het kanaal Linus Tech Tips een aantal genoemd wordt. Ik vind het ook heel tof wat LTT doet en knap hoeveel verschillende onderwerpen ze aansnijden. Goed punt dat we misschien nog beter kunnen kijken naar de doelgroep per product, dat is wederom nog een beetje zoeken en uitproberen. Wat ik tegelijkertijd wel fascinerend vind is dat onze video's blijkbaar "popie jopie" zijn en zich richten op pubers met de aandachtspan van 15 sec, terwijl het in mijn ogen niet schreeuweriger is dan elke random video van Linus Tech Tips.
[...]
Goed punt, rekening houden met de stijl t.o.v. het onderwerp proberen we nu uiteraard ook al te doen. Ik denk ook dat je dit zal herkennen als je alle video's bekijkt (en like ze meteen ook even) Een video over een 60tb SSD uit China presenteren we anderes dan een video van b.v. een Samsung The Frame-tv. Het vragen om likes en abonneren in het midden van de Microsoft Surface-video is voor ons ook een probeersel, wie weet doen we dat volgende keer weer anders.
Het is dus gewoon zo dat we nog dingen uitproberen en kijken wat wel én niet werkt. We zien overigens wel dat de nieuwe stijl aanslaat en dat heel veel mensen het waarderen. We doen dus blijkbaar wel iets goed en hopelijk kunnen we het nog beter maken met feedback zoals die van jullie
De andere kant van het verhaal is natuurlijk wel dat jullie een hele andere kant inslaan, en dat is op zichzelf al wennen, maar jullie bedelen nu om likes (dafelix zijn bewoording), en dat vind ik Tweakers echt misstaan. Tweakers is een volwassen site, en dat jullie het wat hipper willen maken prima, maar bedelen om likes vind ik echt totaal niet passend, en daarnaast zeer irritant, op het niveau dat ik de volgende video oprecht niet meer aanklik.
Je haalt LTT aan, en zoals ik al zei gebruik ik daar al sponsorblock bij, plus zie kiezen er niet voor om te bedelen om likes in het midden van de video. Daarnaast hoeft niet alles hetzelfde te zijn.
Ik kijk ook naar Lubach, maar dat betekent niet dat ik wil dat iedere presentator zich gaat gedragen als hem, alsjeblieft niet zeg. Tweakers bezoek ik voor de tech nieuws, LTT is meer infotainment.
Wat betreft de content die de stijl van de video bepaalt, dat is absoluut logisch, en dat is altijd al geweest, game content videos (mis dit trouwens wel) zat ook al veel meer humor en was een stuk lichter van aard. Tegelijkertijd mis ik dan wel een beetje waarom het 'hippe' bij de Surface producten is gebruikt, alledrie zijn niet hip, en ik zeg dit als Surface gebruiker sinds het eerste model (heb de originele Surface RT nog).
Maargoed ik maakte dit topic aan rondom het zogeheten bedelen om likes, maar laat ik ook feedback in het algemeen qua presentatie geven. Ik miste dat ik niemand in beeld zag (of was iemand dat wel en ben ik dat vergeten?) En het kwam bij mij houterig over, de onderbreking met het bedelen maakte dat de video nog minder vlot. Ik hou van de gedegen videos van Tweakers, en begrijp absoluut dat dit bij veel niet aanslaat. Daarom ook alle begrip om dit te proberen, maar weet dat ik de oude stijl in videos altijd heb gewaardeerd, en dat ik jullie te goed vind om naar het bedelen niveau te gaan.
Die zitten op Tik Tok, dus wellicht daar een kanaal van Tweakers aanmaken met videos van redacteuren van Tweakers die over rondslingerende kabels vallen van reviewersDaFeliX schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:47:
[...]
maar dat we de jongeren nog niet goed genoeg bereiken. Dit proberen we oa te doen met YouTube, en dan hoort daar ook een andere manier van presenteren bij.
Ik heb overigens geen probleem met de nieuwe stijl: het past bij YouTube, waar de video's geplaatst worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Marco-Peters op 14-10-2022 17:22 ]
Als 26 jarige stoor ik mij bijzonder aan jullie "nieuwe stijl". Ik heb geen idee of ik in jullie doelgroep val maar ik zou mijzelf nu ook weer niet zien als een "oude taaie Tweaker" met mijn 10 jaartjes op het platform. 10 jaar geleden zat ik op de MBO opleiding in ICT en juist door Moederbord reviews en het forum vond ik Tweakers op een natuurlijke manier.
Dingen suggereren als "je bent te oud om deze stijl van videos te accepteren" vind ik dan ook echt zeer onprofessioneel. Oh excuses dat ik niet op mijn 6de al op YouTube zat, mijn fout.
Vandaag de dag kijk ik naar GamersNexus vanwege hun professionaliteit, veel meer diepgaande content en kwaliteit tests. Tuurlijk zit er een thumbnail voor welke een beetje flashy is. Maar dit is op een totaal ander niveau dan thumbnails van LTT of Tweakers.
Afijn de YT statistics zullen een ander beeld geven en ik zal ongetwijfeld een buitenbeentje zijn. Echter vraag ik mij af of meer views op YouTube ook betekend meer verkeer op Tweakers, advertentie inkomsten, community input etc. Maar goed dat is een beetje off-topic voor deze post.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
![]() | ![]() |
Bijvoorbeeld de laatste Tweakers thumbnail van iemand die op een levensgrote RTX4090 zit, in het algemeen extreme gezichtsuitdrukkingen of handjes die in de lucht worden gehouden die de indruk "hmmmm ik weet het niet".TradeMarkNL schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:12:
Het is absoluut zo dat Tweakers vergrijst en de zoektocht nieuwe (oa jongere) bezoekers lastig is. Dat proberen we sinds kort met social media en een wat andere stijl video’s. Alles is inmiddels wel gezegd dus dat ga ik niet herhalen, ik ben alleen nog wel benieuwd waar jij een groot verschil ziet tussen de thumbnails van ons en die van GN, @Yariva
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dit soort punten worden zo hard misbruikt om die views naar binnen te halen dat je ermee overspoelt raakt.
Een ander voorbeeld, de thumbnails van Optimum Tech. Inmiddels ook alweer bijna 700K subscribers. Gewoon mooie clean thumbnails, zeer professionele stijl met tegelijkertijd toch onderdelen en leuke kleur paletten.
Een ander mooi voorbeeld is jullie thumbnail van het Google event. Mooi duidelijk, onderwerp in het midden omringt door context in een duidelijk kleur schema. Echt een verademing in vergelijking met de thumbnail van een SSD van 60 euro waarbij iemand kijkt alsof die water en vuur ziet branden terwijl die SSD's in zijn handen heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Yariva op 15-10-2022 16:54 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Het is niet echt een kwestie van of mensen het willen/leuk vinden, maar of het effect heeft.Benjamin- schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:07:
[...]
Zullen we een poll op Tweakers starten, of Reddit, of op de forums van LTT (gezien deze benoemd blijft worden) of het vragen van likes e.d. iets is wat mensen graag horen?
Bij YouTube is interactie, zoals likes, comments, en natuurlijk abonneren, heel erg van belang voor het algoritme. Als even kort in een video benoemen ervoor zorgt dat je video 20% meer interactie krijgt dan wanneer je dat niet doet, en je video daardoor veel beter presteert, dan kan een poll wel uitwijzen dat 30%, 50% of misschien zelfs 80% het liever niet heeft, maar dan nog kan het onder de streep een goed idee zijn.
The devil is in the details.
Jup, en voorlopig hebben we veel meer likes etc dan voorheen. Al komt dat uiteraard door een combinatie van factorenHahn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Het is niet echt een kwestie van of mensen het willen/leuk vinden, maar of het effect heeft.
Even goed de discussie terug lezen. Dat ging over of mensen het irritant vinden, en ik heb toch heel duidelijk uitgelegd dat er een verschil is tussen iets irritant vinden, en iets effectief is. Effectief staat niet gelijk aan leuk, dit terwijl dafelix wel in discussie gaat over het irritante er van.Hahn schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Het is niet echt een kwestie van of mensen het willen/leuk vinden, maar of het effect heeft.
Bij YouTube is interactie, zoals likes, comments, en natuurlijk abonneren, heel erg van belang voor het algoritme. Als even kort in een video benoemen ervoor zorgt dat je video 20% meer interactie krijgt dan wanneer je dat niet doet, en je video daardoor veel beter presteert, dan kan een poll wel uitwijzen dat 30%, 50% of misschien zelfs 80% het liever niet heeft, maar dan nog kan het onder de streep een goed idee zijn.
Verder heeft alles effect, letterlijk alles. Effecten zijn echter niet altijd positief, ik vertel hier dat dit gebedel een negatief effect heeft op mij, en ik krijg terug dat ik niet de doelgroep ben. Tja als dat je gehele argumentatie is, dan kom je natuurlijk niet verder. Want ja wie is wel de doelgroep? Ja dat zijn natuurlijk mensen die positief reageren op bedelen. Naja mooie discussie!?
Verder kan mooi gekeken naar interacties, en de clickbait thumbnails kan daarbij helpen (heb ik niet zo moeite mee trouwens), maar wat ook helpt, is dat Tweakers veel meer reguliere videos plaats, een jaar terug was de frequentie lager, en was bijna alles reviews en podcasts. Wat blijkt, meer videos zorgt voor meer interactie.
Hier is veel over bekend, en zal vast bekend zijn bij Tweakers, maar even voor de mensen die het niet weten. Upload je weinig en trekt dit weinig kijkers, dan wordt je ook vrijwel niet aanbevolen. Een veelgehoorde klacht van youtubers is dat ze niet een week vakantie kunnen nemen, want hun videos vallen gelijk weg van de frontpage, dus 1 week niet uploaden is een gigantische klap voor hun views, ook al is de content hetzelfde of zelfs beter.
Het algoritme is lastig, maar is nog veel belangrijker om mee te werken, dan bedelen om likes.
Ik zie dat Tweakers net zoals vele andere vandaag hun 7900XT(X) video heeft uitgebracht.
Van alle kanalen welke ik volg is jullie thumbnail, by far, het meest ehh... Effectief zullen we maar zeggen na voorgaande discussies
Iemands hoofd word als een wals geplet tussen 2 grafische kaarten. Wat heeft dit in hemelsnaam te maken met de inhoud en de content? Prima ik zie 2 GPU's maar de plaatsing, uitwerking hiervan en het nut hiervan in de thumbnail snap ik echt niet.
In contrast met de thumbnail van Optimum Tech: YouTube: Before you buy the AMD 7900 XTX... Keurig, laat zien waar het om gaat geen poespas.
Thumbnail van Hardware Unboxed: YouTube: RTX 4080 Killer? Radeon RX 7900 XTX Review & Benchmarks. Okay vind ik al behoorlijk wat minder. Iemand welke het gebaar van afweging maakt maar goed wel een dikke chiplet te zien en AMD koeler (welke niet iemands gezicht met mach 7 plet.)
Thumbnail van Gamers Nexus: YouTube: AMD Radeon RX 7900 XTX Review & GPU Benchmarks: Gaming, Thermals, Po.... Hier zijn wel wat over-the-top elementen te zien zoals de elektrische bogen tussen 2 kaarten van Nvidia en AMD. Echter klopt het thema wel gewoon. Duidelijk een rivaliteit tussen beide kaarten met 1 iemand in het midden welke de boel gaat beoordelen.
Ik snap dat smaak subjectief is, misschien ben ik een zuurpruim, ook prima. Maar ik kreeg de indruk dat jullie de meer extremere thumbnails bewaarde voor de meer extremere onderwerpen. Zoals de eerder genoemde SSD van Alibaba express inc.
Daarnaast denk ik dat de thumbnail van deze video weinig zal uitmaken. Het onderwerp is het nieuwste van het nieuwste, al hadden jullie een behanger als thumbnail gebruikt mensen klikken er toch wel op. Niet om het werk dat hierin zit te downplayen maar ik vind het simpelweg geen geslaagde uitvoering.
Zijn jullie een bedrijf wat serieus genomen wil worden, met serieuze reviews, of zitten we op de kleuterschool?
Ik snap dat je op Youtube ook een beetje mee moet gaan in de "flow", maar dit is het echt niet. Ik geloof er eigenlijk ook niets van dat dit aantrekkelijk zou zijn voor jongeren. Om het ook maar even op die manier te zeggen, het is echt super cringe.
[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 12-12-2022 18:16 ]