Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musictelevision
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01-04 00:45
Voor mijn Marantz SR-7013 zoek ik een eindversterker. Het doel hiermee is een Auro-3D scenario te creeren.
Hiervoor moet ik nog 2 boxen aansluiten.
Ook heb ik in de woonkamer nog 4 boxen in het plafond zitten die we hiermee aan willen sluiten.
Dus in totaal willen we 6 boxen aan gaan sluiten op de versterker.

Qua budget zitten we te denken aan tussen de €300 en €500.
Dit kan eventueel ook worden bijgeschaald, maar het liefst kiezen we voor een 2e hands model.
Het mogen dus ook modellen zijn die niet meer verhandeld worden.
Ik heb ook niet echt een idee wat alles zo ongeveer moet kosten.

We hebben al gekeken naar een Marantz MM7055. Deze heeft dan wel 5 kanalen, maar dan sluiten we wel een box minder aan. Als het te gek wordt willen we hier consessies in doen.
Ik weet ook niet of we specifiek in de Marantz-hoek moeten gaan zitten of dat andere modellen ook goed voldoen.
Voor de rest hebben we zitten zoeken naar andere eindversterkers, maar hier zie ik vooral veel uiteenlopende apparaten voorbij komen die extreem prijzig zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Wat mis je nu waarom je het via een eindversterker wil laten lopen? Een 6 channel poweramp van degelijke kwaliteit wordt zelfs in het 2e hands circuit volgens mij lastig voor dat budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
Ik denk dat @musictelevision vooral versterkte kanalen mist. Hij heeft een 9.2 versterker en ik denk dat hij 11 kanalen of zelfs meer nodig heeft, even afhankelijk hoeveel speakers hij nu heeft aangesloten. Dat is niet helemaal duidelijk. De TS is opzoek naar een apparaat om 6 speakers op aan te sluiten.

Kun je voor dat budget geen instap 7.1 receiver kopen en die als eindversterker gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 13-10-2022 10:34 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25
Hulleman schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:33:
Kun je voor dat budget geen instap 7.1 receiver kopen en die als eindversterker gebruiken?
Instap denk ik niet aangezien je voor deze setup dan een receiver met Meerkanaals Analoge Ingangen nodig hebt. Al kan het wel higer end en dan ouder aangezien een dergelijke ingang op oudere receivers veelal wel aanwezig was. Nadeel is wel dat je dan met twee voorversterkers zit en daarmee twee keer volumeregling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musictelevision
@Hulleman Klopt helemaal.
Op dit moment zijn er 8 speakers aangesloten:
2 front-laag
2 front-hoog
2 plafond
2 achter-laag

De 2 speakers achter hoog moeten via een andere versterker lopen.
Dit omdat je anders met het aansluiten van speakers boven de 9 uitkomt in de configuratie.

Ik heb wel dit gezien: https://manuals.marantz.com/CD5005/NA/EN/YRWWSYnuhqcgza.php
Ik weet alleen niet wat je hier allemaal mee aan kan sturen.
In het geval dat volume en power hier ook onder vallen, kan ik een oude Marantz op de kop tikken en die dan gebruiken als 'eindversterker' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 19:35
@musictelevision die 8 speakers heb je nu aangesloten, je wil er nog 6 aan gaan sluiten, betekent dit dat je dus 14 speakers aan wil gaan sluiten? Of gaat het om 10 speakers in totaal? Je mist nog een center dan denk ik, dus 11 speakers?

Je hebt een 9.2 recveiver, dan kun je beter een stereo versterker als eindversterker gebruiken. Of nog mooier is het om een 11.2 receiver te halen (Denon X6500H bijvoorbeeld). 1 apparaat, mooi clean. Verkoop jij je 7013, maar dan ben je per saldo alsnog veel meer kwijt dat wat je kwijt wil.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 14-10-2022 09:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musictelevision
Klopt!
Ik wil er idd nog 6 aansluiten.
Ik heb ook nog zitten denken... Ik kan ook een oude versterker van een paar tientjes voor het geluid in de keuken kopen, en dan een 2channel AMP voor de Auro-3D.

Zou dat nogal wat kunnen schelen in de prijs?
Hebben we alleen wat meer apparaten. Meer voor minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

musictelevision schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 02:42:
Klopt!
Ik wil er idd nog 6 aansluiten.
Ik heb ook nog zitten denken... Ik kan ook een oude versterker van een paar tientjes voor het geluid in de keuken kopen, en dan een 2channel AMP voor de Auro-3D.

Zou dat nogal wat kunnen schelen in de prijs?
Hebben we alleen wat meer apparaten. Meer voor minder ;)
Of even andersom denken. Wat je nu hebt staan verkopen en vd opbrengst + je budget 1 apparaat kopen dat alles zelf kan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1