Glasvezelaansluitpunt verplaatst - hoe nu verder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik wilde mijn glasvezel van de woonkamer verplaatsen naar de meterkast. Vandaag is er een monteur langs geweest. Kennelijk heb ik van te voren iets niet goed begrepen, want ik zit nu met een half werkend systeem.

Vroeger had ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y27Spvzcx1JlAM487mSafmZ28fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OugCC0wfueiRpayAlclxNeMG.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet is de oude verbinding vandaag doorgeknipt.
Bij dat systeem zat ook een media converter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhrAwgfNjvW7gArDy-qbXkp6qUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhTF3dznPLMpuD0wARu3V1dG.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat de monteur weg is zit ik alleen met dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R9o9XWeANTCwOtCQ7vFbn7MXpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npr5af9ULsiFBdJPwYG1uH9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas was ik niet thuis toen hij bezig was en heb ik niks kunnen vragen.
Zoals ik het begrijp als ik een beetje Google gebruik heb ik het systeem op de eerste foto niet meer nodig. En moet ik wel die media converter rechtstreeks op dit kastje aansluiten?
En heb ik daar nu het juiste kabeltje voor? Ik heb het idee dat het niet gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Het spul wat je had is ook al even niet meer gangbaar.

Maar volgens mij moet hier nog een andere patchcover overheen waar een ander type glasaansluiting komt die met de standaard kabels die in je installatie set zitten kunt aansluiten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
zo te zien aan je media converter heb je tmobile even hen bellen dan ze FTU tk-01 patchcover afsturen na je zodat je die er op kan schuiven.

of zelf online bestellen patchcover voor tk-01. op meedere plekken te krijgen ook in de kpn webshop bijvoorbeeld. dan de juiste patch kabel er in en je media converter weer aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Niet online
Inderdaad T-Mobile. Ik heb geen installatiepakket.
Ik zal morgen eens bellen en vragen of ze dat kunnen opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Niet online
jopoh schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:30:
zo te zien aan je media converter heb je tmobile even hen bellen dan ze FTU tk-01 patchcover afsturen na je zodat je die er op kan schuiven.

of zelf online bestellen patchcover voor tk-01. op meedere plekken te krijgen ook in de kpn webshop bijvoorbeeld. dan de juiste patch kabel er in en je media converter weer aansluiten
Wat is dan nog de juiste patchkabel? Niet de gele die nu op de foto staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
Orthodroom schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:39:
[...]

Wat is dan nog de juiste patchkabel? Niet de gele die nu op de foto staat?
Andere Eind van de patch kabel hoort nu SC/APC te zijn (groene connector) als t mobile de juiste patch cover levert zit die er bij neem ik aan

aangezien nu ook in FTU een groene connector gelast is, daar hoort namelijk geen blauwe connector op
Pagina: 1