Mijn game systeem die ik in 2017 had samengesteld begint zijn leeftijd echt te tonen. Met mijn 1060 3gb en ryzen 5 2600 kan ik niet goed gebruik maken van mijn 1440p monitor die ik een half jaar geleden had gekocht. Daarom wil ik upgraden naar iets beters.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Moderne games spelen op 1440p 120+hz. Games zoals monster hunter world, battlefield 5, hell let loose, new world. Dit gaat uitsluitend een gaming pc zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is tussen de 1400 en 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 2tb samsung evo 980 m.2 ssd in mijn oude pc staan die ik als opslag ga gebruiken. Ik heb daarom alleen nog maar een kleine ssd nodig voor windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle computeronderelen op opslag na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede airflow en koeling.
Ga je overklokken?
Misschien, weet het niet zeker. Het zou zeker fijn zijn om ruimte te hebben om te overklokken als ik dat later van plan ben te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een pc samenstellen die ik de komende 3 jaar kan gebruiken om games op high 1440p te kunnen spelen. Ik heb al wat rondgekeken, en de onderstaande lijst samengesteld. Als iemand andere opties en suggesties heeft, dan hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Moderne games spelen op 1440p 120+hz. Games zoals monster hunter world, battlefield 5, hell let loose, new world. Dit gaat uitsluitend een gaming pc zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is tussen de 1400 en 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 2tb samsung evo 980 m.2 ssd in mijn oude pc staan die ik als opslag ga gebruiken. Ik heb daarom alleen nog maar een kleine ssd nodig voor windows.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle computeronderelen op opslag na.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede airflow en koeling.
Ga je overklokken?
Misschien, weet het niet zeker. Het zou zeker fijn zijn om ruimte te hebben om te overklokken als ik dat later van plan ben te doen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag een pc samenstellen die ik de komende 3 jaar kan gebruiken om games op high 1440p te kunnen spelen. Ik heb al wat rondgekeken, en de onderstaande lijst samengesteld. Als iemand andere opties en suggesties heeft, dan hoor ik het graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition | € 589,- | € 589,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Grijs) | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" (retail) 240GB | € 22,67 | € 22,67 |
| Totaal | € 1.448,57 | |||