Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AccidentalG
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-11-2022
Mijn vraag:
Ik zou graag naar een nieuw audio level op mijn desktop gaan dus ik ben nu aan het informeren naar verschillende koptelefoons/amps. De volgende combinatie werd mij aangeraden:

beyerdynamic DT-770 Pro 250 Ohm
&
Motu M2

Is dit een goede combo? Wat zijn de dingen waar ik op moet letten?

Ik zal deze combinatie voornamelijk gebruiken voor:
-beginner sound design
-Muziek & Films
-Games (shooters en strategie, ik zag dat je met de open back versie niet goed kon horen waar geluid vandaan kwam, hoe zit dat bij de closed back?)

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Rode USB mic (geen xlr mic dus, ik zag daarvoor input op de Motu m2)
-Windows 10
-moederbord: MSI B550 Gaming Edge Wifi
-Processor: Ryzen 7 5800x

Bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden, fijne avond!
-AccidentalG

Beste antwoord (via AccidentalG op 13-11-2022 17:21)

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
Beetje late reactie maar ik zou in jou geval de DT-990 aanraden. Ik heb zowel de 770 als de 990. De 770 is beter in ruimtes met omgevingsgeluid of als je minimaal lekkage van geluid vanuit de oorschelpen naar een microfoon wil, bijv. tijdens opnemen van een muziekinstrument.

Voor casual muziek luisteren maar zeker ook gamen zou ik de 990 aanraden. In games is de 990 echt perfect. Heb wel eens dedicated gaming headsets op mijn hoofd gehad maar geen van allen haalt het bij de helderheid en kwaliteit van een audio koptelefoon. Omdat ikzelf ook musiceer heb ik ook een condensermicrofoon en een audiointerface als geluidskaart. De spullen had/heb ik dus al en kan ik ook gebruiken bij gaming. Het is wat omslachtiger dan een (wireless) gaming headset maar het geluid is zoveel beter.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:56
Beetje late reactie maar ik zou in jou geval de DT-990 aanraden. Ik heb zowel de 770 als de 990. De 770 is beter in ruimtes met omgevingsgeluid of als je minimaal lekkage van geluid vanuit de oorschelpen naar een microfoon wil, bijv. tijdens opnemen van een muziekinstrument.

Voor casual muziek luisteren maar zeker ook gamen zou ik de 990 aanraden. In games is de 990 echt perfect. Heb wel eens dedicated gaming headsets op mijn hoofd gehad maar geen van allen haalt het bij de helderheid en kwaliteit van een audio koptelefoon. Omdat ikzelf ook musiceer heb ik ook een condensermicrofoon en een audiointerface als geluidskaart. De spullen had/heb ik dus al en kan ik ook gebruiken bij gaming. Het is wat omslachtiger dan een (wireless) gaming headset maar het geluid is zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySoldier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-09 14:41
Wellicht een late reactie, maar ik zit met dezelfde vraag als TS en heb een soortgelijke setup plus usecase. Wat maakt de 990 zoveel beter dan de 770? En is een lagere Ohm versie zonder versterker eigenlijk ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beigelotuw
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-05-2023
Wat heb je nu uiteindelijke gekozen van headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Mocht er nog geen keuze zijn gemaakt, kijk ook eens naar de 880. Best of both worlds.

Deze is half-open, voor minder omgevingsgeluid van de PC en niet zo afgesloten als de DT-770