Buitendeur inkorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-05 18:13
Ik heb onlangs een huis gekocht en op de vloer ligt een zogenaamd steentapijt.

Ik zou graag vloerverwarming willen laten leggen en hoop dat er hier lezers zijn die er verstand van hebben.

Vloer eruit? vloer infrezen?
Vloerverwarming op waterbasis of elektriciteit?

Er is geen warmtepomp, gewoon een CV ketel mocht ik ooit een warmtepomp krijgen zijn er dan vloerverwarmingen die gewoon omgezet kunnen worden? Niet dat dat tegen die tijd weer enorme kosten met zich meebrengt?

Elk advies is welkom!

Modbreak:Topics gemerged

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2022 16:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

In principe kan je daar prima door heen vrezen voor VV op waterbasis, zorg wel voor een minimale HoH van 10. Electrische VV zou ik alleen nemen als het niet anders kan.
Bij een warmtepomp kan dat gewoon op de bestaande VV met als voordeel dat je ook kan koelen (als je WP dat ondersteund).

Als je toch al een nieuwe vloer neemt, VV is niet veel duurder dan een paar mooie design radiatoren en je krijgt er ook nog meer ruimte voor terug.

[ Voor 59% gewijzigd door DukeBox op 08-10-2022 16:15 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Gesloten verdeler nemen en de slangen in je vloer zo dik als mogelijk laten uitvoeren. Van je cv naar je vloer ook een dikke leiding (28mm staal of 32mm kunststof) zodat je klaar bent voor een warmtepomp die veel water van een lage temperatuur rondpompt.

Let wel op als je een gesloten verdeler hebt moet je cv ook op een lage temperatuur aangezien het water direct je vloer in gaat.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Ik heb onlangs een huis gekocht en wil graag vloerverwarming.
Nu ligt er helaas steentapijt op de hele onderverdieping.

Het infrezen zou in het steentapijt moeten kunnen, maar het probleem is dat de vloer best hoog ligt tov de drempels, vanaf de vloer 2 cm onder de achterdeuren en 1 cm tot onder de voordeur.

Het advies was om keramische tegels te leggen, en dan red ik volgens mij niet met de voordeur en twijfel zelfs met de achterdeuren...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WI_TFsPDvc23cV3o3LCVxELEZ7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SLLARa043EOARHfwBwtep8Kk.png?f=user_large

Nu sta ik voor het dilemma, vloer verwijderen laten, schijnbaar is dat erg kostspelig?
Of zou er een andere mogelijkheid zijn? als 2 cm genoeg zou zijn, zou ik mss de voordeur wat in kunnen korten?

Kijk niet naar de prachtige trap die is inmiddels al ontdaan van zijn vacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:17
Zoek eens op vloerstripper huren bij de bekende verhuurbedrijven. Ik heb zelf geen ervaring met het apparaat, maar het schijnt goed te werken om steentapijt te verwijderen. Je kunt dit ook laten doen als het oppervlak te groot is om zelf mee aan de slag te gaan (en dan gebruiken ze dus zo’n apparaat).
Verwijderen lijkt me namelijk beter dan iets eroverheen leggen, maar dan moet je meteen alles weghalen op de hele verdieping. Zou iets als gietbeton of epoxy een alternatief voor je kunnen zijn ipv keramiek?

Deur inkorten kan natuurlijk ook, maar dan moeten de drempels hoger en dan is de inloop misschien te hoog? Lijkt me niet de fraaiste oplossing. Denk ook aan je binnendeuren, drempels, opstap naar trap, hoogte van keuken etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Toke_gt op 12-10-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Toke_gt schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:30:
Zoek eens op vloerstripper huren bij de bekende verhuurbedrijven. Ik heb zelf geen ervaring met het apparaat, maar het schijnt goed te werken om steentapijt te verwijderen. Je kunt dit ook laten doen als het oppervlak te groot is om zelf mee aan de slag te gaan (en dan gebruiken ze dus zo’n apparaat).
Verwijderen lijkt me namelijk beter dan iets eroverheen leggen, maar dan moet je meteen alles weghalen op de hele verdieping. Zou iets als gietbeton of epoxy een alternatief voor je kunnen zijn ipv keramiek?
Zoals ik begreep was het geen enkel probleem, tja ze willen uiteraard verkopen. Ze zouden frezen in het steentapijt en dan een laag eroverheen. Daarop zou betegeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
FoundYa schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Zoals ik begreep was het geen enkel probleem, tja ze willen uiteraard verkopen. Ze zouden frezen in het steentapijt en dan een laag eroverheen. Daarop zou betegeld moeten worden.
Ik heb mijn reactie nog wat aangevuld. Misschien had je daar nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Toke_gt schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

Ik heb mijn reactie nog wat aangevuld. Misschien had je daar nog niet aan gedacht.
een vloerstripper voor tapijt kun je huren , zodra het op dat zitwagentje aankomt kun je het alleen huren als bedrijf zag ik bijv bij boels. Bij vloerstripper staat alleen tapijt, vinyl etc, ben bang dat het niet sterk genoeg is voor een steentapijtenvloer. Voorkeur gaat uit naar keramiek of laminaat dat heeft toch een warmere uitstraling

Komt een nieuwe keuken in die wordt geplaatst op de nieuwe vloer, wc komt nieuwe vloer, trap is hoog genoeg. het gaat puur om de voor- en achterdeuren ( openslaande tuindeuren) Drempels zijn er niet vloer ligt overal door en de binnendeuren zijn hoog genoeg.

het liefste zou ik ook de vloer verwijderen, maar wat komt dan op me af..

[ Voor 22% gewijzigd door FoundYa op 12-10-2022 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
FoundYa schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

een vloerstripper voor tapijt kun je huren , zodra het op dat zitwagentje aankomt kun je het alleen huren als bedrijf zag ik bijv bij boels. Bij vloerstripper staat alleen tapijt, vinyl etc, ben bang dat het niet sterk genoeg is voor een steentapijtenvloer. Voorkeur gaat uit naar keramiek of laminaat dat heeft toch een warmere uitstraling

Komt een nieuwe keuken in die wordt geplaatst op de nieuwe vloer, wc komt nieuwe vloer, trap is hoog genoeg. het gaat puur om de voor- en achterdeuren ( openslaande tuindeuren) Drempels zijn er niet vloer ligt overal door en de binnendeuren zijn hoog genoeg.

het liefste zou ik ook de vloer verwijderen, maar wat komt dan op me af..
Oeps, die kleine lettertjes had ik niet gezien bij Boels. Sorry.
De tuindeuren gaan naar buiten, denk ik? Dus dan blijft de voordeur over.
Op zich kan het, voordeur inkorten. Het lijkt me wel een precisiewerkje, dus zorg dat je de goede apparatuur hebt. Of schakel een timmerman in. Is vast goedkoper dan die vloer eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-05 07:47
Zijn het houten deuren of kunststof? Hout zaag je zo een centimeter of wat vanaf met een fatsoenlijke cirkel/invalzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Kurma schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:43:
Zijn het houten deuren of kunststof? Hout zaag je zo een centimeter of wat vanaf met een fatsoenlijke cirkel/invalzaag.
Gelukkig hout,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je een PVC vloer overwogen? Die is nog geen 3mm dik en verkrijgbaar in alle looks, ook hout en keramiek.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik zou niet korte maar lange termijn denken en dan toch het steentapijt eruit slopen.
Onder je voordeur zit een dorpel, ga je die dan een cm of wat ophogen als je die deur inkort of ga je tegen de kopse kant aankijken van je nieuwe vloer?
Hoe zit het met de weldorpel op de voordeur of accepteer je de kans dat er eventueel regenwater binnenkomt bij een flinke bui?
FFies een beginnetje zoeken of eentje maken met een vuistje en een puntbeitel. Boorhamer kopen en/of huren, platte beitel erin en gaan.
Ja het is een bak werk maar wel voor de lange termijn. Als je nu al twijfelt en de twijfels worden straks werkelijkheid rol je misschien van het één in het ander en is er geen weg meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:15
FoundYa schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Natuurlijk zeggen zij dat, en het kan vast ook wel, maar zij hebben geen last van lage drempels en deuren die ingekort moeten worden. Dan zijn zij alweer weg. Ik zou het steentapijt (laten) verwijderen, en dan pas aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:59
Enig idee hoe het zit met de isolatie onder je vloer?
Als dat enkel wat beton is zal dat niet best zijn en blijf je maar stoken met je vloerverwarming zonder het warm te krijgen...

Misschien is het juist het beste om de complete vloer er uit te halen en volledig opnieuw op te bouwen.
Meteen flink isoleren en zorgen dat je op de juiste hoogte uitkomt.
Wel een berg meer werk dan even infrezen, vloer er in en deur afzagen, maar misschien ook wel de beste manier om het aan te pakken.

Beter nu goed doen dan straks een slechte verwarming en het nogmaals aan moeten pakken.
Dan zal je alsnog alles eruit moeten halen.
Dan heb je spijt dat je dit niet meteen gedaan hebt en kost het dubbel geld.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ninjazx9r98 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:03:
Ik zou niet korte maar lange termijn denken en dan toch het steentapijt eruit slopen.
Onder je voordeur zit een dorpel, ga je die dan een cm of wat ophogen als je die deur inkort of ga je tegen de kopse kant aankijken van je nieuwe vloer?
Hoe zit het met de weldorpel op de voordeur of accepteer je de kans dat er eventueel regenwater binnenkomt bij een flinke bui?
FFies een beginnetje zoeken of eentje maken met een vuistje en een puntbeitel. Boorhamer kopen en/of huren, platte beitel erin en gaan.
Ja het is een bak werk maar wel voor de lange termijn. Als je nu al twijfelt en de twijfels worden straks werkelijkheid rol je misschien van het één in het ander en is er geen weg meer terug.
En dan heeft de TS dadelijk een 'broodjes-vloer' met een dunne cement deklaag liggen waaronder een open fundering / kruipruimte zit? Succes met het vervolgens dichten van de gaten wens ik je bij dezen dan :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Rensjuh schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:10:
Enig idee hoe het zit met de isolatie onder je vloer?
Als dat enkel wat beton is zal dat niet best zijn en blijf je maar stoken met je vloerverwarming zonder het warm te krijgen...

Misschien is het juist het beste om de complete vloer er uit te halen en volledig opnieuw op te bouwen.
Meteen flink isoleren en zorgen dat je op de juiste hoogte uitkomt.
Wel een berg meer werk dan even infrezen, vloer er in en deur afzagen, maar misschien ook wel de beste manier om het aan te pakken.

Beter nu goed doen dan straks een slechte verwarming en het nogmaals aan moeten pakken.
Dan zal je alsnog alles eruit moeten halen.
Dan heb je spijt dat je dit niet meteen gedaan hebt en kost het dubbel geld.
2.5 is de isolatie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Will_M schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

En dan heeft de TS dadelijk een 'broodjes-vloer' met een dunne cement deklaag liggen waaronder een open fundering / kruipruimte zit? Succes met het vervolgens dichten van de gaten wens ik je bij dezen dan :9
geen kruipkruimte, huis is van 2007.. kan dat dan nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Will_M schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

En dan heeft de TS dadelijk een 'broodjes-vloer' met een dunne cement deklaag liggen waaronder een open fundering zit? Succes met het vervolgens dichten van de gaten wens ik je dan :9
Ik ging er voor het gemak nog even vanuit dat TS ook ogen heeft en kijkt wat hij zij sloopt O-)
Je gaat natuurlijk niet vol de diepte in met die beitel maar houdt deze samen met de boorhamer zo vlak mogelijk zodat je voornamelijk het steentapijt eruit sloopt. Als de deklaag zo dun is dat dat een probleem is met verwijderen van het steentapijt kun je je net zo goed afvragen wat er gebeurt als je vloerverwarming gaat frezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoundYa
ninjazx9r98 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:24:
[...]

Ik ging er voor het gemak nog even vanuit dat TS ook ogen heeft en kijkt wat hij sloopt O-)
Je gaat natuurlijk niet vol de diepte in met die beitel maar houdt deze samen met de boorhamer zo vlak mogelijk zodat je voornamelijk het steentapijt eruit sloopt. Als de deklaag zo dun is dat dat een probleem is met verwijderen van het steentapijt kun je je net zo goed afvragen wat er gebeurt als je vloerverwarming gaat frezen.
Hij is een zij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ninjazx9r98 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:24:
[...]

Ik ging er voor het gemak nog even vanuit dat TS ook ogen heeft en kijkt wat hij sloopt O-)
Schijnbaar 'gewoon' een niet (lees: amper) geïsoleerde plaatfundering uit 2007 ... Blijkt nú ineens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Mijn excuses, heb het aangepast. Slechte eigenschap om er standaard vanuit te gaan dat het om een man gaat als het niet overduidelijk uit de naam blijkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FoundYa Ik denk dat je het beste even éérst de bouwtekeningen van het huis kunt gaan opvragen (als je die nog niet hebt) en vervolgens pas gaat bepalen wat er mogelijk is. Bij je gemeente hebben ze die tekeningen ook voorhanden als het goed, dus daar zou je ze sowieso moeten kunnen ophalen / opvragen. Belangrijkste om te weten is dát wat er onder je betonnen fundering als isolatie neer gelegd is voordat de plaatfundering gestort is.

Kun je ook wel achterhalen door midden in een ruimte een gat te boren en vervolgens te kijken wat er in welke volgorde naar boven gehaald wordt door de boor, maar..... Da's destructief werken terwijl dat waarschijnlijk niet eens nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Will_M schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:38:
@FoundYa Ik denk dat je het beste even éérst de bouwtekeningen van het huis kunt gaan opvragen (als je die nog niet hebt) en vervolgens pas gaat bepalen wat er mogelijk is. Bij je gemeente hebben ze die tekeningen ook voorhanden als het goed, dus daar zou je ze sowieso moeten kunnen ophalen / opvragen. Belangrijkste om te weten is dát wat er onder je betonnen fundering als isolatie neer gelegd is voordat de plaatfundering gestort is.

Kun je ook wel achterhalen door midden in een ruimte een gat te boren en vervolgens te kijken wat er in welke volgorde naar boven gehaald wordt door de boor, maar..... Da's destructief werken terwijl dat waarschijnlijk niet eens nodig is.
In het energielabel staat 2.5 vermeldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 12:41
Normaal gesproken draaien achterdeuren naar buiten open, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Daarnaast zou ik de vraag stellen waarom je de gang wilt verwarmen. Geen verblijfsruimte, dus veel 'verloren' warmte, ook omdat je een open trap hebt. Misschien dat een radiator met thermostaatkraan een betere oplossing is, als je bijvoorbeeld om bepaalde momenten toch wilt verwarmen.

In het ergste geval kun je de draairuimte van de deur laten voor wat het is (niks infrezen daar) en een aanzet maken met een schuine tegel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
Ik neem aan dat je een grindvloer hebt (steentapijt klinkt wel heel Vlaams). Dan is het makkelijkste om met zo'n soort schraapmachine alles eraf te rijden. De laag is vaak ook niet zo heel dik, misschien een centimeter. Soms zelfs minder. Als je iets eroverheen wil plakken, haal het alsjeblieft weg. Dat laten zitten kan alleen maar problemen opleveren als de boel toch niet wil hechten op die grindvloer.

Maar waarom zou je buitendeuren inkorten? De achterdeur draait meestal naar buiten, dus heeft geen last van een vloer binnen. Alleen de voordeur niet. Daar kan je dan met L-profieltje de vloer stoppen zo'n beetje bij het toilet en een schoonloopmat tegenaan leggen. Dan hoef je niks aan de voordeur te doen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Señor Sjon schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:10:
Ik neem aan dat je een grindvloer hebt (steentapijt klinkt wel heel Vlaams). Dan is het makkelijkste om met zo'n soort schraapmachine alles eraf te rijden. De laag is vaak ook niet zo heel dik, misschien een centimeter. Soms zelfs minder. Als je iets eroverheen wil plakken, haal het alsjeblieft weg. Dat laten zitten kan alleen maar problemen opleveren als de boel toch niet wil hechten op die grindvloer.

Maar waarom zou je buitendeuren inkorten? De achterdeur draait meestal naar buiten, dus heeft geen last van een vloer binnen. Alleen de voordeur niet. Daar kan je dan met L-profieltje de vloer stoppen zo'n beetje bij het toilet en een schoonloopmat tegenaan leggen. Dan hoef je niks aan de voordeur te doen.
Dat zeiden wij ook grindvloer, nee nee zei de makelaar het is steentapijt hahahah. Dus maar overgenomen.
De schraapmachine kan ik alleen huren als bedrijf zijnde, dat zitmachientje, en de andere een tapijt, vinyl etc verwijderaar zou absoluut niet geschikt zijn gaf men bij boels aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05 10:28
Wat eerder gezegd is, als het grind nog goed vast zit kan er in gefreesd worden. Jammer genoeg kan dit slecht bepaald worden waardoor er in de regel gekozen wordt om te verwijderen. Zo heb ik ter voorbereiding van infrezen ook de keuken en bijkeuken ontdaan van grind met de boorhamer op beitelstand en een brede tegelbeitel. Dit kan prima zonder schade, als je met beleid werkt. Bij mij zaten er plavuizen onder, die bleven heel. Op de plek ken waar het grind rechtstreeks op zsndcement was gestort was wel behoorlijk werken, veel tijd aan kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoundYa
Eivogel1985 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:54:
Wat eerder gezegd is, als het grind nog goed vast zit kan er in gefreesd worden. Jammer genoeg kan dit slecht bepaald worden waardoor er in de regel gekozen wordt om te verwijderen. Zo heb ik ter voorbereiding van infrezen ook de keuken en bijkeuken ontdaan van grind met de boorhamer op beitelstand en een brede tegelbeitel. Dit kan prima zonder schade, als je met beleid werkt. Bij mij zaten er plavuizen onder, die bleven heel. Op de plek ken waar het grind rechtstreeks op zsndcement was gestort was wel behoorlijk werken, veel tijd aan kwijt geweest.
Zoals ik begrepen heb van de vorige eigenaar ligt alles op de originele vloer. De complete onderverdieping..
Pagina: 1