Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeGroot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-06 22:07
Op mijn Windows 11 laptop maakte ik gebruik van (Office/365) Outlook voor o.a. mijn Gmail account e-mails die via POP3 binnen kwamen. Ik bewaar veel mails in een aantal mappen in Outlook (en heb een groot PST bestand). Ook oude mails die in Gmail, om daar ruimte te maken, al lang verwijderd zijn. Ik schrijf ‘maakte’ omdat vorige maand mijn laptop crashte. Volgende week zal de leverancier Windows weer installeren en verder doen wat nodig is. Vervolgens ga ik Outlook weer installeren en daarin mijn email accounts aanmaken met een koppeling naar mijn laatste PST bestand (uit OneDrive). De bedoeling is dan om de mails die nog niet in Outlook zitten (en die ik in Gmail niet heb verwijderd), daar dan binnen te krijgen.

Ik kan in Gmail kiezen uit ‘alle email’ en ‘berichten die vanaf nu worden ontvangen’. Normaal ontving ik in Outlook mails die nog niet in Outlook waren ontvangen. Dan moet Gmail weten welke mails nog niet naar Outlook verzonden zijn. Ik weet niet hoe die communicatie tussen beide gaat. Als ik Outlook een week niet open, ontvang ik niet alleen de mails vanaf nu, maar ook die van de afgelopen week.

Als ik kies voor ‘alle mail’ ben ik bang dat dat er duizenden zijn. Alles dan in mijn Inbox verwijderen van tot de crash datum is geen oplossing. Daar zaten nog tientallen mails in waar ik nog iets mee moet doen.
Bij kiezen voor ‘vanaf nu’ mis ik de mails van afgelopen weken. Ideaal zou zijn als ik kan kiezen vanaf een bepaalde datum of nog niet eerder (naar mijn Outlook) verzonden. Dat laatste houdt Gmail wel bij, want ik kan kiezen (wanneer berichten worden geopend met POP) voor ‘Bericht van Gmail markeren als gelezen’. Wie weet een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

POP heeft geen intelligentie m.b.t. synchroniseren heen en weer welke mail wel en niet bestaat, je zult de niet binnengehaalde mail van Gmail dubbel binnenkrijgen als de mail al in Outlook bestaat. Je kunt daarna met evt. extra software deduplicatie doen in je mailbox.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeGroot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-06 22:07
Mijn dank. Ik ben dan ook maar aan de gang gegaan, maar loop nu tegen het volgend probleem aan.
Ik kan in Gmail POP niet aanzetten.
Bij Instellingen – Doorsturen en POP/IMAP klik ik op POP aanzetten (voor alle email) en IMAP uitzetten. Vervolgens op Wijzigingen opslaan en zie Opslaan …. En Bezig met laden alvorens ik mijn Inbox weer krijg. Als ik echter weer naar Instellingen - Doorsturen en POP/IMAP ga zie ik dat het rondje bij POP aanzetten weer uit is.
Hoe dit op te lossen?