Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musictelevision
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-09 00:24
Voor mijn Marantz SR7013 ben ik op zoek naar een amplifier voor:
- Auro 3D geluid (10.1)
- Zone 2 (4 speakers)

Nu ben ik redelijk nieuw in deze wereld, en zit ik met de volgende vragen:
- Kan ik iedere amplifier achter de pre-out hangen en regelt de amplifier dan enkel de versterking en de 7013 het geluid?
- https://manuals.marantz.com/CD5005/NA/EN/YRWWSYnuhqcgza.php
Werkt dit voor alle Marantz remotes of is dit enkel voor deze lijn?
Wordt hiermee ook de power bediend van dit apparaat?
- Kan ik de zone 2 speakers en de (extra) Auro-3D speakers beide aansluiten op 1 amplifier? Of is hier meer voor nodig?
- Heeft iemand een advies voor wat achter de SR7013 te hangen?

Beste antwoord (via FeaR op 14-10-2022 06:58)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
musictelevision schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:56:
- Auro 3D geluid (10.1)
- Zone 2 (4 speakers)
Zone 2 is slechts Stereo Out zo te zien. Daar zal je met splitters aan de gang moeten of creatiever aansluiten door parallel of serie te gebruiken.
Kan ik iedere amplifier achter de pre-out hangen en regelt de amplifier dan enkel de versterking en de 7013 het geluid?
In principe wel aangezien de Pre Out alleen signaal stuurt. Ik zou wel echt een eindversterker nemen en geen stereoversterker of iets met nog een voorversterker er in. Dan zit je niet met twee keer volumeregeling (plus een dedicated eindversterker is waarschijnlijk goedkoper).
Geen idee.
Veelal werkt een eindversterker puur met in- en uitschakelen en verder geen functies. Een 12V Trigger is de meer voorkomende versie voor samen in- dan wel uitschakelen. Receiver aan is eindversterker(s) aan, receiver uit is eindversterker(s) uit.
Kan ik de zone 2 speakers en de (extra) Auro-3D speakers beide aansluiten op 1 amplifier? Of is hier meer voor nodig?
Dat zal werken. Elk kanaal van de eindversterker verbind je met RCA naar de Marantz Pre Out. Het nadeel van combineren is wel dat de eindversterker voor Main altijd mee gaat als je alleen Zone 2 wilt luisteren. Zonder signaal op de eindtrappen maar het device staat wel aan. Geen idee wat dat met eventueel stroomverbruik doet.
Heeft iemand een advies voor wat achter de SR7013 te hangen?
Dat is meer een vraag voor in Consumentenelektronica koopadvies. Let wel op de eisen die gesteld worden aan topics daar. Voornamelijk dingen als: wat heb je zelf al gevonden? Budget? Hoe veel kanalen had je in gedachte? Etc.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 13-10-2022 07:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10
musictelevision schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:56:
- Auro 3D geluid (10.1)
- Zone 2 (4 speakers)
Zone 2 is slechts Stereo Out zo te zien. Daar zal je met splitters aan de gang moeten of creatiever aansluiten door parallel of serie te gebruiken.
Kan ik iedere amplifier achter de pre-out hangen en regelt de amplifier dan enkel de versterking en de 7013 het geluid?
In principe wel aangezien de Pre Out alleen signaal stuurt. Ik zou wel echt een eindversterker nemen en geen stereoversterker of iets met nog een voorversterker er in. Dan zit je niet met twee keer volumeregeling (plus een dedicated eindversterker is waarschijnlijk goedkoper).
Geen idee.
Veelal werkt een eindversterker puur met in- en uitschakelen en verder geen functies. Een 12V Trigger is de meer voorkomende versie voor samen in- dan wel uitschakelen. Receiver aan is eindversterker(s) aan, receiver uit is eindversterker(s) uit.
Kan ik de zone 2 speakers en de (extra) Auro-3D speakers beide aansluiten op 1 amplifier? Of is hier meer voor nodig?
Dat zal werken. Elk kanaal van de eindversterker verbind je met RCA naar de Marantz Pre Out. Het nadeel van combineren is wel dat de eindversterker voor Main altijd mee gaat als je alleen Zone 2 wilt luisteren. Zonder signaal op de eindtrappen maar het device staat wel aan. Geen idee wat dat met eventueel stroomverbruik doet.
Heeft iemand een advies voor wat achter de SR7013 te hangen?
Dat is meer een vraag voor in Consumentenelektronica koopadvies. Let wel op de eisen die gesteld worden aan topics daar. Voornamelijk dingen als: wat heb je zelf al gevonden? Budget? Hoe veel kanalen had je in gedachte? Etc.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 13-10-2022 07:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.