[Debian] Socks/Proxy client

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Hoi allemaal,

Misschien past dit beter in Netwerk Troubleshooting, dan moet iemand hem maar even verplaatsen. :)

Ik heb hier een Debian installatie gedaan op een systeem wat verbonden is met een LAN waarop een SOCKS4/5 Proxy Server (Novell) draait. De Proxy server draait op poort 8080 en daar schuilt nu mijn probleem.

Nu heb ik 'socks4-clients' geinstalleerd en als ik in nu in /etc/lynx.cfg bijvoorbeeld instel als http_proxy (10.44.31.6:8080), dan werkt het perfect, maar....

Hoe krijg ik het nu zo dat alle applicaties standaard over die proxy lopen. Ik heb /etc/socks.conf ge-edit, maar daar kan ik geen poortnummer kwijt volgens mij.

Wie kan mij helpen met dit nijpende probleem??!? Alvast dank!

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

"man socks.conf" staat het volgens mij toch letterlijk in.
Het gaat om de sockd regel, daar geef je op welke proxy-server de clients moeten gebruiken voor bepaalde u-id's en hosts. Als je daar een "eq 8080" als poort opgeeft voor je users en het ip van de proxy-server, dan moet het gewoon werken lijkt me zo.

/me gaat zometeen ook een socks5 PRoxy opzetten, dus misschien dat hij het dan zekere weet :P

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17
Volgens mij is dat het poortnummer van de service die je gebruikt. Dus dat die regel wordt uitgevoerd als je de poort gebruikt die op die regel genoemd staat (dus dat telnet via een andere proxy gaat door hier een regel met poortnummer 23 in te vullen) :?

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"