Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van het eerdere topic over een slecht seksleven kwamen er een aantal uitgesproken reacties naar voren. In dit topic bespreken we een aantal gedeponeerde stellingen.

1. Zin kun je niet maken. (of juist wel)
2. Om een relatie goed te houden zul je allebei een beetje water bij de wijn moeten doen.
3. Seks kun je niet als cadeautje zien. (of juist wel)
4. Een feministische of wat regressieve houding zorgt alleen maar voor een slechter seksleven. (of dit is onzin)
5. Mannen praten te weinig over seks. (of vrouwen juist teveel)
6. Vrouwen moeten wat minder zeuren en meer doen. (of hebben juist gelijk)

Veel van de antwoorden in het topic zullen uiteraard wat meer in het genuanceerde midden uitkomen maar toch vind ik het wel leuk om te zien hoe jullie hierover denken.

Mijn eigen ideeën hierover zijn dat het belangrijk is om te praten maar ik geloof er ook wel in dat je zin kunt maken, (in de zin van: opwinding kunt creëren) ook als vrouw.

Houd het een beetje netjes.

Moderatoren, zouden jullie dit topic (als dit niet de juiste is) misschien kunnen verplaatsen naar een ander subforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats je topic wel, maar wees bewust dat je er zelf niet kunt reageren ;)
Dan laat ik het aan de lokale modcrew over om te beslissen of er vervolgstappen nodig zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
1. Zin kun je niet maken. (of juist wel)
Zin kun je maken, je kunt opwarmen. Maar niet altijd en overal.

2. Om een relatie goed te houden zul je allebei een beetje water bij de wijn moeten doen.
Always the case, maar dat betekent niet altijd 50/50. Ligt eraan of de ruimte er is en hoe extreem de opvatting is. In een dialoog kun je dat uitvinden.

3. Seks kun je niet als cadeautje zien. (of juist wel)
Hoe bedoel je deze? Imho mag je seks zien zoals je zelf wil :+

4. Een feministische of wat regressieve houding zorgt alleen maar voor een slechter seksleven. (of dit is onzin)
De term feministisch is nogal breed. Zoals ik hem hanteer heeft het weinig te maken met je seksleven.

Regressieve?
Regressie is het terugkeren naar een eerdere fase van de levensontwikkeling.
Die volg ik niet.

5. Mannen praten te weinig over seks. (of vrouwen juist teveel)
Dat is erg afhankelijk van het individuele stel denk ik. Het is in ieder geval een goed idee er af en toe met elkaar over te praten, of dat nou luchtig is, of wat serieuzer.

6. Vrouwen moeten wat minder zeuren en meer doen. (of hebben juist gelijk)
Moet is sowieso fout. En deze opmerking is sowieso seksistisch :D
Beide partners zouden in een goede relatie altijd open moeten staan voor dialoog rondom het levensgeluk van de ander. Of dat nou seks of iets anders is. Als de dialoog onmogelijk is dan is er een ongezonde situatie, waarbij je kunt kiezen om die situatie te verlaten, of te onderzoeken waarom dit zo is, of dit te accepteren.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53
@Verwijderd De tips vanuit het vorige topic waren; jezelf een spiegel voor te houden + praten + focus op relatie. Dit voelt als een nieuwe start van hetzelfde topic waarin je vooral op zoek bent naar bevestiging op voornamelijk jouw eigen stellingen (meningen). Misschien goed om even afstand te nemen van het internet..

[ Voor 47% gewijzigd door Lumics op 12-10-2022 19:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Outerspace schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:33:
Ik verplaats je topic wel, maar wees bewust dat je er zelf niet kunt reageren ;)
Dan laat ik het aan de lokale modcrew over om te beslissen of er vervolgstappen nodig zijn.
https://gathering.tweaker...d/poster/1837118/messages

TS zorgt zelf wel dat hij aan de 100 posts komt :')

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09 15:13
Eigenlijk vind ik alle punten iets teveel gericht op puur de seksualiteit / seksuele handelingen. Neem bijvoorbeeld die "zin", dit is zoveel breder dan directe seksuele prikkels.

Je gedrag dag in dag uit, je houding, activiteiten samen, verzorging (uiterlijk, mentaal en fysiek), omgeving, dates, stress, verveeldheid, zelfbeeld, romantiek, communicatie, ... Als dat allemaal goed loopt of onder controle is (natuurlijk afhankelijk van de personen in kwestie), zal die zin ook makkelijker te "maken" zijn of zelfs vanzelf komen.

Eerst een stap terug, zou ik eigenlijk altijd zeggen wanneer er problemen zijn in deze aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 19:58
eric.1 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:46:
Eigenlijk vind ik alle punten iets teveel gericht op puur de seksualiteit / seksuele handelingen. Neem bijvoorbeeld die "zin", dit is zoveel breder dan directe seksuele prikkels.

Je gedrag dag in dag uit, je houding, activiteiten samen, verzorging (uiterlijk, mentaal en fysiek), omgeving, dates, stress, verveeldheid, zelfbeeld, romantiek, communicatie, ... Als dat allemaal goed loopt of onder controle is (natuurlijk afhankelijk van de personen in kwestie), zal die zin ook makkelijker te "maken" zijn of zelfs vanzelf komen.

Eerst een stap terug, zou ik eigenlijk altijd zeggen wanneer er problemen zijn in deze aard.
Ja, precies dit...
Dat viel me ook op in vorige topic. Je seksleven samen is een verlengde van je gehele relatie en emotioneel welbevinden samen. Het is zo met elkaar verweven. Tenminste, dat is bij ons het geval, 22 jaar getrouwd en elkaar beloofd samen oud te worden.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00
Misschien dat het me juist opvalt omdat ik het vorige topic volledig gelezen heb maar ik vraag me af of het een bewuste keuze is om in de naam van dit topic eerst seksleven te noemen en daarna pas relaties?
Ben wel benieuwd wat het gaat opleveren want in het andere topic had ik afentoe het idee dat ik enkele decennia terug was gezet door een tijdmachine qua opvattingen/opmerkingen die voorbij kwamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:40

Lordy79

Vastberaden

Tjonge is dit nu nodig? Je had een probleem, hebt het gedeeld. Hebt ongeveer het hele spectrum van Tweakers gehad als antwoord en daarmee moet je het doen.

Ik zie de discussiewaarde ook niet van dit topic.
Het is geen actualiteit.
Het is geen wetenschap
Het is niet iets maatschappelijks

Eigenlijk wordt dit een herhaling van het vorige topic en daar is alles al gezegd.
En aangezien heel veel delen van de discussie sterk onderhevig zijn aan subjectiviteit zullen er niet veel mensen iets leren van anderen of hun mening herzien.

Dit is meer een tweakers lounge topic maar goed daar kan TS nog niet in.

@Verwijderd ik wens je in ieder geval veel wijsheid en geluk toe.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Houd het een beetje netjes.
En, wat vond jouw partner er na 48u "Tweakers" van hoe jij / jullie het issue opvolgen?

Allicht dat "netjes" ook te vinden is met niet alleen maar ons om raad vragen maar ook (extra) thuis je best gaan doen.

Reflecteren. Punt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik mis evengoed de discussiewaarde in het topic. De stellingen zijn vooral een aantal clichés, maar daarna volgt er geen onderbouwing met de voor en tegens hiervoor waardoor een waardevolle discussie kan ontstaan.

Daarnaast is de persoonlijke situatie meer voor AZ of TL. Ik doe het topic dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.