Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fik
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-08-2023
Mijn vraag
Zodra iemand op een managed laptop lokaal Teams gebruikt en vervolgens inlogt op zijn/haar VDI, dan blijft Skype continu de focus stelen (oftewel, Skype komt steeds naar voren ploppen). Dit is enorm irritant. Gebruikers zijn bijv. aan het notuleren tijdens een meeting, Skype schiet eroverheen en vervolgens zit je te typen in de zoekbalk. Dit gebeurt om de 20/30 sec. De enige oplossing is om Skype helemaal af te sluiten.

Hebben jullie een idee?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Skype binnen VDI Windows 10. Systemen zijn updated

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
• Naar %AppData%  \Local\Microsoft\Office\15.0 (or 16.0)\Lync\ for Skype for Business en Lync 2013 of \Local\Microsoft\Office\12.0\Lync\ voor Lync 2010  delete sip_profileName folder (bij ontbreken hiervan, check \Local\Microsoft\Communicator directory. Delete alle files in Tracing folder). Clear DNS cache: CMD  ipconfig /flushdns. Dit was een oplossing van het internet.
• Andere laptop. Dat lijkt het ook niet te verhelpen. Dit heb ik getest. Dit is ook extra getest met een andere gebruiker die maar één laptop op d’r naam heeft, dit om uit te sluiten dat meerdere laptops op naam niet van invloed is. Het lijkt wel ‘verbeterd’ te zijn: de popup komt nog wel voor, maar ze typt niet direct in de zoekbalk.
• Andere headset: dit lijkt het gek genoeg wél te verhelpen. Wanneer er een Jabra headset gekoppeld is dan blijft het mis gaan, worden de speakers of een willekeurig ander merk headset gebruikt dan gaat het goed (dit is echter getest met een beperkt aantal mensen). Het probleem is hierin wel dat heel het organisatie met Jabra werkt (op een enkele draadloze Plantronics na).
• In navolging van het vorige scenario: Jabra headset updaten d.m.v. Jabra Direct. Dit helpt niet.
• Skype updaten: we hebben de nieuwste versie van Skype in de test omgeving gehangen en getest. Helaas helpt dat ook niet.
• Binnen Reggedit: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\ForegroundLockTimeout value from 0 to 30d40 aangepast.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien moet je de inhoud van (interne) ICT-tickets met bedrijfsnaam en namen van collega's niet 1 op 1 op Tweakers dumpen?

Als je een vraag hebt, wil je dan oooook "Relevante software en hardware die ik gebruik" netjes aanvullen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Edit je startpost even zodat er geen namen in staan, waaronder bedrijfsnaam.
En ook een OS (Windows 10?) en een bepaalde VDI-oplossing (met Skype daarbinnen? Of draait dat op de laptop zelf? Van alles: meest uptodate versie?

Verder herken ik het niet. Zegt het event log iets?

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 12-10-2022 16:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VDI? Dat is een mode-woord voor een single-user OS, vaak virtueel, gehost op een hypervisor en ontsloten door/met Microsoft RDS, VMware Horizon of View, Citrix CVAD en allicht voorzien van tooling zoals een Ivanti Workspace, FSLogix container, Microsoft ADDS, etc.

Je startpost geeft vooral een warrig beeld; niet eens welk OS waar draait, welke versie van Skype waar, wat je PID/VID is van werkende en niet-werkende apparatuur en, mogelijk, je policies per OS en het "transport" tussen VDI en endpoint zoals ICA of RDP of whatever.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof