Draagmuur/constructieve muur herkennen

Pagina: 1
Acties:

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Hallo mede tweakers,

Ik ben sinds deze week eigenaar van een nieuwe woning en wil een muurtje weghalen op de 2e verdieping.
Het gaat om de muur tussen slaapkamer 4 en de onbenoemde ruimte op de volgende tekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2d_r5buPYt6Nm2xZI75QG1Yh-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLecQoWyjhdxF6Iqi46tNWBK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie nergens iets van een legenda dus weet niet of dit op basis van deze tekening te zien is. Iemand die op basis van deze tekening kan zien of het een draagmuur is?
Alvast bedankt!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-11 20:12
En hoe is de plattegrond van een verdieping lager?
Als zo'n muurtje daar ook staat, is de kans groter dat het een draagmuur is.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
AldoRaine schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:45:
Hallo mede tweakers,

Ik ben sinds deze week eigenaar van een nieuwe woning en wil een muurtje weghalen op de 2e verdieping.
Het gaat om de muur tussen slaapkamer 4 en de onbenoemde ruimte op de volgende tekening:
[Afbeelding]

Ik zie nergens iets van een legenda dus weet niet of dit op basis van deze tekening te zien is. Iemand die op basis van deze tekening kan zien of het een draagmuur is?
Alvast bedankt!
Daar zijn alleen de buitenmuren dragend.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:08
Lichte scheidingswand, doet niks. Renvooi staat op de bouwkundige tekenset, meestal bij de begane grond of een los blad.

[ Voor 56% gewijzigd door Señor Sjon op 12-10-2022 14:52 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-08 14:23
Bedankt! Ook al 2 buren met hetzelfde huis gesproken die de muur niet hebben dus hij gaat er hier ook uit.