In mijn huidige situatie heb ik een CVT-3002 (glas naar eth) direct op de wan port van een R7800 openwrt router zitten. Op het interne netwerk heb ik nog een openwrt R7800 wifi AP elders centraal in het huis staan om goede WiFi te verzorgen.
Ik zit er aan te denken om te kijken of ik de huidige wifi AP zowel de router taken als wifi kan gaan laten doen om stroom te besparen.
Dit zou betekenen dat de eerste router eruit gaat en wordt vervangen door een simpele 5 poorts gbit switch. Op die switch komt dan zowel de CVT-3002 te zitten als mijn interne netwerk. Zou dat kunnen gaan werken? Of moet de CVT-3002 altijd direct op de WAN poort zitten?
Ter info het verbruik:
R7800 ~8Watt
5 poorts switch ~2Watt
Ik zit er aan te denken om te kijken of ik de huidige wifi AP zowel de router taken als wifi kan gaan laten doen om stroom te besparen.
Dit zou betekenen dat de eerste router eruit gaat en wordt vervangen door een simpele 5 poorts gbit switch. Op die switch komt dan zowel de CVT-3002 te zitten als mijn interne netwerk. Zou dat kunnen gaan werken? Of moet de CVT-3002 altijd direct op de WAN poort zitten?
Ter info het verbruik:
R7800 ~8Watt
5 poorts switch ~2Watt
[ Voor 4% gewijzigd door savale op 12-10-2022 14:31 ]