Solaredge lijkt niets op te leveren na installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 16:16
Gisteren 8x Longi wp440, solaredge power optimizers en een solaredge omvormer laten plaatsen. Na een dag werk, gisteren in de avond de monteur teruggekomen om hem op wifi aan te sluiten en in te stellen. alles zou moeten werken volgens hem.
Vandaag al de hele dag volop zon, het lampje staat netjes groen te knipperen, maar in mijn meterkast blijft actueel gebruik op + staan en teruglevering op 0.

Ook de P1 meter registreerde geen verschil.

Inmiddels geprobeerd contact te krijgen met de installateur, maar krijg daar momenteel geen bereik, helaas is dat al een tijdje zo.

Moet de monteur nu nog iets doen voor de poweredge gaat leveren ?
Ik weet dat ze mij moeten aanmelden voor de monitor, maar als het goed is zou de teruglevering toch moeten plaatsvinden?

Ik ben overigens al aangemeld als energie leverancier bij de netbeheerder en dit is ook goedgekeurd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:54
/edit, dit zal wel niet kunnen als de omvormer groene lampjes geeft.

Heel stom, maar staat de aardlek van het PV systeem wel aan?
Dat was toevallig hier het geval. De meest ervaren monteur was weg nadat alles aangesloten was, want had nog een ander dingetje op te lossen voor een andere klant. Zijn collega's moesten alleen nog de monitoring van APS instellen en dan mij laten zien dat het allemaal werkte. Maar alles bleef op 0, inclusief mijn P1 meter. Tot ik ze erop attendeerde dat de aardlek nog naar beneden stond.

[ Voor 20% gewijzigd door coop op 12-10-2022 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:05
[Mogelijk afhankelijk van de omvormer, maar:] Het lampje hoort continue groen te branden, niet te knipperen, bij stroomlevering. Groen knipperend is standby, wachtend start voltage, dacht ik?

Je kunt de SolarEdge SetApp op je telefoon zetten en proberen via de QR code in te loggen op de omvormer om de status te bekijken. Eventueel ook om een error code uit te lezen, maar dan verwachtte ik ook een ander lampje dan groen knipperend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 21:42
Liggen alle panelen dezelfde kant op of verschillende richtingen?
Is er sprake van schaduw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
FrenzyFreak schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:07:
[Mogelijk afhankelijk van de omvormer, maar:] Het lampje hoort continue groen te branden, niet te knipperen, bij stroomlevering. Groen knipperend is standby, wachtend start voltage, dacht ik?

Je kunt de SolarEdge SetApp op je telefoon zetten en proberen via de QR code in te loggen op de omvormer om de status te bekijken. Eventueel ook om een error code uit te lezen, maar dan verwachtte ik ook een ander lampje dan groen knipperend.
volgens de monteur zou hij moeten werken (gisteren avond) De Solaredge set app moet ik echt wachten op aanmelding bij het monitorportal door de installateur, zolang dat niet zo is heb ik geen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
schumacher schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:14:
Liggen alle panelen dezelfde kant op of verschillende richtingen?
Is er sprake van schaduw?
Plat dak, liggen gericht naar het zuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 16:46
Een knipperende groene led geeft aan dat je in ieder geval netspanning op je je omvormer hebt.

Om 1 of andere reden heb je blijkbaar geen opbrengst. Een knipperende groene led kan ook aangeven dat ie geen verbinding heeft met zijn optimizers.

Check vooraf even de handleiding van jouw specifieke omvormer of er nog meer mogelijkheden zijn en controleer de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:05
janus_freggel schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:15:
[...]
volgens de monteur zou hij moeten werken (gisteren avond) De Solaredge set app moet ik echt wachten op aanmelding bij het monitorportal door de installateur, zolang dat niet zo is heb ik geen account.
De SetApp is de installateur app. Hiervoor kun je een losstaande account aanmaken met wat doorzettingsvermogen :+

Die maakt vervolgens verbinding met de omvormer via Wifi, niet via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 21:42
Alle optimizers gepaired? Hoeveel zie je er in de monitoring van de omvormer?

Zoek het aantal bij 'optimizers verbonden':
Lucas1985 in "Het grote SolarEdge topic"

Posts over pairen en instructies:
Het grote SolarEdge topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Moet het niet licht genoeg zijn om die optimizers te koppelen?

Als ze dat savonds proberen is de kans klein denk ik dat, dat gelukt is.

[ Voor 38% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-10-2022 14:34 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Knipperend groen lampje betekend dat de omvormer wakker is door voldoende spanning vanaf optimizers, maar niet in productie staat.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
ds23man schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:35:
Knipperend groen lampje betekend dat de omvormer wakker is door voldoende spanning vanaf optimizers, maar niet in productie staat.
Ik ga het bedrijf waar ik ze heb afgenomen wel benaderen om hem aan te gaan zetten... blijkbaar moet dat nog gedaan worden begrijp ik. Helaas zijn ze niet de snelste en al helemaal niet qua reageren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 20:17
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:00

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

pickboy schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:18:
Een knipperende groene led geeft aan dat je in ieder geval netspanning op je je omvormer hebt.

Om 1 of andere reden heb je blijkbaar geen opbrengst. Een knipperende groene led kan ook aangeven dat ie geen verbinding heeft met zijn optimizers.

Check vooraf even de handleiding van jouw specifieke omvormer of er nog meer mogelijkheden zijn en controleer de mogelijkheden.
Ik heb hetzelfde euvel, nieuw systeem maar er komt geen Wh uit.
Op mijn SE5K staat de blauwe led aan terwijl de groene elke seconde knippert.
De Solaredge indicatie pdf maakt verschil tussen langzaam en normaal knipperen waarbij langzaam goed is (geen productie maar alles ok) en normaal knipperen zou betekenen dat de Power optimizers niet gekoppeld zijn. Hij knippert dus 1x per seconde, is dat dan normaal of langzaam?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1