Welke versterker bij 5.0 passieve speaker set van Argon Alto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanhelmond
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-10-2022
Goedenmiddag,

Op marktplaats heb ik een setje Argon Alto passieve speakers 5.0 op de kop getikt. Helaas zonder versterker erbij. Nu moet ik er zelf een versterker bij gaan zoeken. Kan iemand mij vertellen of de volgende die ik ook op marktplaats gevonden heb (Yamaha RX-V657) enigzins geschikt is. Zo niet, welke zouden jullie aanraden. En wat is het belangrijkst zodat de speakers/ de versterker het niet begeeft?

Hieronder de specs van de center speaker:
Specifications: 2 Way Loader Speaker 3 – Drivers
3/4” Neo Dynamium Tweeter Speaker
2x 4” Woofer Speaker
Frequency Response (-3db): 80Hz-20KHz
Sensitivity :(at 1W/1m): 85dB +/- 2db
Impedance: 4Ω
Power: Handling: 50W at 4Ω
Power handling 100W at 4Ω

en hieronder de specs van de andere vier speakers:
2 Way Loader Speaker 2 – Drivers
3/4” Neo Dynamium Tweeter Speaker
4” Woofer Speaker Frequency Response (-3db): 80Hz-20KHz
Sensitivity:(at 1W/1m): 84dB +/- 2db
Impedance: 4Ω Power:
Handling: 40W at 4Ω
Power handling 80W at 4Ω

Alvast bedankt,
Tim

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

tvanhelmond schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:31:
Kan iemand mij vertellen of de volgende die ik ook op marktplaats gevonden heb (Yamaha RX-V657) enigzins geschikt is.
Daar valt met alleen deze informatie niets over te zeggen. Wat zijn je verdere eisen? Je hebt een 5.0 set dus een surround versterker is een eis maar wat is bijvoorbeeld de rest van de apparatuur? Met genoemde versterker heb je een (heel) oud model te pakken zonder bijvoorbeeld HDMI, netwerk functies, et cetera. Ben je bekend met de limitaties van een ouder model versus een nieuwer model? Wil je het bij 5.0 houden of is de wens ooit naar Atmos uit te bouwen?

Een receiver is zo veel meer dan alleen vermogens matchen. Waarbij dat laatste sowieso niet te doen is en ook bij lange na niet het belangrijkste. De gehele keten waar de receiver in komt te staan en jouw eisen zijn belangrijker.

Als laatste doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Koopadvies dus ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In principe kan je deze luidsprekers aansluiten op alle 5.0 / 5.1 / 5.2.2 / 7.1 etc. receivers. De (versterker)vermogens mag je negeren. Als je het volume ook eens open draait, moet hij wel geschikt zijn voor luidsprekers met een impedantie van 4 ohm of lager - de meeste receivers zijn dat niet. Uit de kleine luidsprekers komt geen bas, dus er kan het best een subwoofer bij.

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 12-10-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanhelmond
Bedankt voor de reacties en excuus voor het plaatsen op de verkeerde plek!
Het zal alleen gebruikt worden om muziek te luisteren. Aan de versterker wil ik een chromecast aansluiten om hier muziek naar te streamen. Verder heb ik geen plannen om meer met dit setje te doen. Dus als ik een versterker vind met 4 ohm impedantie, moet het iig oke gaan qua geluid. Ook al zet ik hem wat harder?

Deze versterker ik tegengekomen ben zal het dus prima doen?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxQhMFLJj_v9W5fHuULlGA3Pvwk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/olwafDU5Nys8pItFdfilPEKl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat voor Chromecast? Welke aansluiting heb je daarvoor nodig?

En qua streamen, er zijn versterkers/receivers die Spotify ingebouwd hebben. Je gebruikt dan je telefoon/tablet/laptop als afstandsbediening en de receiver doet de rest. Dan heb je helemaal geen chromecast nodig

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanhelmond
Jorgen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:22:
Wat voor Chromecast? Welke aansluiting heb je daarvoor nodig?

En qua streamen, er zijn versterkers/receivers die Spotify ingebouwd hebben. Je gebruikt dan je telefoon/tablet/laptop als afstandsbediening en de receiver doet de rest. Dan heb je helemaal geen chromecast nodig
tulp --> aux die in chromecast gaat. Yes dat weet ik, echter wil ik het graag zo goedkoop mogelijk houden voor mij en mn huisgenoten. En aangezien we die chromecast toch hebben liggen werkt dat goed genoeg. We streamen dan van de telefoon naar de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
als je alleen muziek gaat luisteren, waarom heb je dan een surround setje gehaald? had je niet beter een setje van 2 full range speakers kunnen halen? dan had je ook aan een stereo versterker genoeg gehad.
Pagina: 1