Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11 12:10
Momenteel zit ik met een uitdaging.

Op de zolder zit maar 1 groep. Daar zit momenteel de wasmachine, droger, CV en alle lichtpunten/stopcontacten van de zolder op. De lichtpunten en stopcontacten worden overigens niet gebruikt.

Ik wil graag 2 extra groepen naar de zolder laten aanleggen, alleen heb ik geen enkele loze leiding. Daarnaast ook geen schacht die ik kan gebruiken/misbruiken. De vloeren zijn allemaal beton, dus daar doorheen boren is ook niet echt een optie.

Mijn vraag is eigenlijk, kan en mag ik die via buiten naar de zolder laten lopen? En zijn er dan nog specifieke dingen waar ik op moet letten?

Alle reacties

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:50
Waarom is boren door de betonvloeren geen optie?
Met een goede boorhamer en betonboor (huren) ben je daar zo doorheen. Zeker als je de wapening kan vermijden. Maar ook een detectieapparaat kan je huren.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:21
Volgens mij doen ze dat nogal eens door de spouwmuur. Een gat door een betonnen dekvloer is natuurlijk niet heel spannend. Boorhamer prikt daar zo doorheen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• hansvanhengel
JukeboxBill schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:29:
Waarom is boren door de betonvloeren geen optie?
Met een goede boorhamer en betonboor (huren) ben je daar zo doorheen. Zeker als je de wapening kan vermijden. Maar ook een detectieapparaat kan je huren.
Deels omdat ik zelf absoluut niet handig ben en deels omdat ik niet echt een plek heb waar dit praktisch kan. Daarnaast is dat ook niet persé een mooi oplossing omdat ik dan nog steeds de kabels langs mijn muur heb lopen.

• hansvanhengel
Mistraller schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:30:
Volgens mij doen ze dat nogal eens door de spouwmuur. Een gat door een betonnen dekvloer is natuurlijk niet heel spannend. Boorhamer prikt daar zo doorheen.
Die loopt jammer genoeg niet helemaal door naar de zolder. Wij hebben kunststof kozijnen over de gehele breedte van de woning. Aan allebei de kanten.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 12:04
Als jij niet zo handig bent, is het misschien een optie om een bedrijf hiervoor te vragen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:24
hansvanhengel schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

Deels omdat ik zelf absoluut niet handig ben en deels omdat ik niet echt een plek heb waar dit praktisch kan. Daarnaast is dat ook niet persé een mooi oplossing omdat ik dan nog steeds de kabels langs mijn muur heb lopen.
Als je niet handig bent ga dan niet zelf extra groepen aanleggen.
Lekker een pro inhuren.

• hansvanhengel
bas-r schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Als je niet handig bent ga dan niet zelf extra groepen aanleggen.
Lekker een pro inhuren.
Dat is ook zeker mijn plan! Gaat mij er meer om dat ik niet wil dat ze bij voorbaat de kortste weg naar Rome kiezen. Een beetje beslagen ten ijs komen. Het is wel eens mis gegaan bij mij.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11 12:04
Je kunt toch aangeven wat je wilt:
- graag uit zicht
- op zolder 2 stopcontacten met elk eigen groep

Dan zal het bedrijf je kunnen vertellen wat de mogelijkheden zijn.

Als je er niet tevreden mee bent, er zijn genoeg andere bedrijven.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 19:21
hansvanhengel schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Dat is ook zeker mijn plan! Gaat mij er meer om dat ik niet wil dat ze bij voorbaat de kortste weg naar Rome kiezen. Een beetje beslagen ten ijs komen. Het is wel eens mis gegaan bij mij.
Dan laat je toch een paar offertes aanrukken. Groepen naar zolder aanleggen komt zo vaak voor ivm zonnepanelen. Elk electra bedrijf kan dat voor je doen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-11 16:15
Je kan een kabel via buiten laten lopen.
Pagina: 1