Enter-3 S1 probleem met stoppen bij elke laag (Layer)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Janssen
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-11-2022
Mijn vraag
Ik heb een Enter-3 S1 gekocht, maar er is een probleem wat ik niet kan oplossen. Bij het printen van een laag (Layer) stop de printer een een paar tellen en dan komt er een klein beetje filament uit, wat een bolletje vormt op het te printen onderwerp, weet iemand hoe je dit oplost.

Relevante software en hardware die ik gebruik Creality enter-3 S1 3D printer en de software pakketten Tinkercad en Ultimaker Cura

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: nog geen oplossingen gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Probeer de Minimum Layer Time in cura naar beneden bij te stellen.
Om het bolletje voorkomen kan je de retraction settings aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:51
Is dit bij alle file's of alleen maar bij deze .
Probeer eens een file te printen die bij je printer geleverd is , als deze dan wel goed is ligt het aan de betrefde file .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-04 19:44
Coen Janssen schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:13:
Mijn vraag
Ik heb een Enter-3 S1 gekocht, maar er is een probleem wat ik niet kan oplossen. Bij het printen van een laag (Layer) stop de printer een een paar tellen en dan komt er een klein beetje filament uit, wat een bolletje vormt op het te printen onderwerp, weet iemand hoe je dit oplost.

Relevante software en hardware die ik gebruik Creality enter-3 S1 3D printer en de software pakketten Tinkercad en Ultimaker Cura

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: nog geen oplossingen gevonden.
Print je rechtstreeks vanaf de SD kaart en zoja welke SD kaart is het? Betreft het een nieuwe Ender-3 S1 met stock firmware? Het zou eventueel de optie "Power-loss recovery" kunnen zijn. Je printer slaat continue stukjes code op de SD kaart op voor het geval de stroom zou wegvallen. Afhankelijk van het model wat je print kan dit net te lang zijn voordat de volgende laag weer geladen is.

Zie dit filmpje. Beetje irritante man, maar de essentie klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Foxdelta-mods op 13-10-2022 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvinwz
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-04 21:27
Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn S1, maar heb dit kunnen oplossen door mijn Octoprint server compleet te updaten. Dus helemaal opnieuw de OS, Octoprint & de backup geimporteerd. Hierna werkte hij weer gewoon normaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gilla013
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-05 11:04
Dit komt door Power-Loss Recovery. Iedere laag wordt de huidige stand van zaken weggeschreven, zodat bij een verlies van stroom kan worden hervat op die laag.
Dit veroorzaakt die bolletjes. In vase mode is dit het meest zichtbaar.
https://marlinfw.org/docs/gcode/M413.html

Je hebt hier met name last van als je via SD kaart print.
M413 S0 in je startcode en het is normaliter opgelost.
Pagina: 1