Toon posts:

AXIA 1200 oc'en op KT7a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn TB1 GHz omgewisseld voor een 1200 AXIA 266MHz FSB (standaard geunlocked dus).

Na het erin zetten en het instellen van de BIOS bleek Windows uitermate instabiel (is het gewoonlijk ook, aar nu erger). Ik heb toen een nieuwe BIOS geinstalleerd (3r). Op 1200 draaide 'ie toen redelijk stabiel (iets minder dan m'n 1000).

De koeling is voldoende (totaal 9 fans in goed airflow opstelling en een SuperOrb) en hij wordt stressed zo'n 50 graden (heel normaal dus).

Maar zodra ik hem ga overklokken, gaat het mis. Na een paar seconden/halve minuut, blijft de cursor hangen en zit er niks anders op dan rebooten. Spanning hoger of lager heeft geen nut. Alle VIA 4-in-1 drivers en andere zooi zijn geinstalleerd. Het lijkt wel of mijn Abit de 'magische' grens van 1200 niet kan overschijden. Op 1200 draaide hij in mijn 2e PC (koffermod, PCChips MB810LMR Mobo) stabieler dan op de andere.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Is het zo'n vage infrarood muis?

Verwijderd

Misschien Windows opnieuw installeren. CPU upgrade KAN windows ook niet altijd even fijn vinden.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Mijn cursor blijft ook hangen na een bepaald verhoging van de fsb. En misschien wat meer info: kheb een vage optical muis.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
kan wel eens gebeuren... ligt zeer vaak aan de multiplier bij de KT7A (hier ook) op 10 en 10.5 gaat het goed (op 12*100 ook wel) maar op 11x133 betekend een hang na een halve minuut, maakt niet uit welk voltage.

probeer het gewoon eens om 10.5x144 te draaien (1512 Mhz d8 ik eff uit me hoofd :+)

das toch zat? of heb jij bij de 10 en 10.5 ook problemen?
(ik heb logitech infraroodmuisje)

(mijne draait stabiel voor: 1 dag en een half uur op 36 graden idle 48 stressed 1200 @ 1400 (10*140 cas222) dus et moet wel kunnen)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Is denk ik toch gewoon de CPU. Dat het een AXIA is wil niet zeggen dat hij DUS goed overklokt.
Lees maar eens wat over die nieuwe core word gezegd... (was laatst een topic over een XXXXXX TB1333)

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait nu al een paar minuten succesvol op 1333 (Jippie!).

Nee, ik heb geen optical muis, maar ik zal de bus 's ff opschroeven (en m'n Corsair PC150 eens een lolletje geven)

Een nieuwe Windows installatie stel ik nog even uit tot WindowsXP komt. Het hielp trouwens wel toen ik in een PC een TB moest vervangen. Deed het niet. Windows opnieuw erop en het probleem was over. Had ik moeten onthouden |:(

Bedankt!
Pagina: 1