Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyranh
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-10-2022
Gezien ik 2 PCs heb (werk en prive) probeer ik een setup te maken waarbij ik 2 PCs kan gebruiken met al mijn apparaten (keyboard, muis, webcam, speakers)

Gisteren kreeg ik een hele goed tip hier om een KVM Switch te gebruiken in combinatie met een USB DAC. Fantastische tip, maar ik loop nog tegen wat nieuwe problemen aan.

Ik heb 6 USB devices die ik wil aansluiten, en ik kan geen enkele KVM Switch vinden met meer dan 4 USB poorten. Nu vraag ik me af - als ik 2 van deze koop: https://www.amazon.nl/gp/product/B08ZY3SDC1
Zou 1 afstandsbediening beide devices tegelijk kunnen switchen?
Of zou ik ook een USB Hub in de KVM switch kunnen doen zodat ik meer poorten heb?

Wat betreft de USB DAC voor de audio (https://www.amazon.nl/Sab...ws-AU-MMSA/dp/B00IRVQ0F8/) wat kan ik hiervan verwachten qua geluidskwaliteit, en gaat dit geen problemen opleveren waarbij mijn PC geen audioapparaat kan detecteren gezien alles nu via 1 USB ingang binnenkomt?

Alvast bedankt weer!

[ Voor 4% gewijzigd door Cyranh op 12-10-2022 09:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43
Dit zou gewoon moeten werken, alle devices worden gewoon apart gedetecteerd ook via een hub. Alleen windows is soms een beetje lastig met het switchen van audio output, een mogelijke oplossing daarvoor is het uitzetten van de andere audio outputs.

Audio kwaliteit van een 8eu dac zou ik niet al te veel van verwachten, ik heb in het verleden toch wel wat storingen en vervorming gehoord op dat soort dingen , en hij kan waarschijnlijk niet omgaan met "zwaardere" koptelefoons. Aan de andere kant, voor die prijs kan je het gewoon proberen, en als het tegenvalt later een instap unit van creative pakken, die bevalt mij tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Als je meer apparaten wilt aansluiten dan de KVM switch aansluiting heeft kan je gebruik maken van een USB hub. Let wel op dat je dan de beschikbare bandbreedte verdeeld over de aangesloten apparaten.