Na ruim 6 jaar is mijn oude build inmiddels wel aan zijn pension toe. Ik ben al even aan het puzzelen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben dus op zoek naar advies met betrekking tot de keuzes die ik gemaakt heb.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een 1440p 144hz systeem, daar ben ik vooral van plan op te gamen, speel onder andere Microsoft Flight Simulator. Wat natuurlijk aardig van wat de CPU en GPU vraagt, mijn wens is wel om dit op high/ultra te kunnen spelen op >60 fps.
Daarnaast ook de populaire games zoals F1 2022, Cyberpunk, COD, Overwatch, GTA V, assasin's creed, etc. Deze games speel ik graag op 1440p 144hz.
Ten slotte moet het natuurlijk in staat zijn om fotobewerking porgramma’s als Photshop en Lightroom te draaien en de reguliere zaken zoals office en zo nu en dan thuiswerken via Citrix.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs zit op de 3000 euro, maar het geld hoeft natuurlijk niet op. Als ik voor 200 euro minder maar een minimaal prestatie verlies heb is dat natuurlijk te overwegen voor mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randcomponenten heb ik al en neem ik dus mee, dus schermen, toetsenbord, muis, etc. heb ik nog en is het dus niet nodig deze nu te kopen.
Case fans van Noctua zouden nog prima mee kunnen en wellicht mijn oude ssd voor extra opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een nieuwe computer vanaf niks op te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enigszins stil zou natuurlijk fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Er is veel ontwikkeling op de markt, ik vind het dus moeilijk om keuzes te maken tussen AMD en Intel of Nvidia of AMD. Graag ontvang ik jullie advies daarover.
Ik twijfel met name erg over de videokaart 6950xt vs de 3080ti, wat levert mij de beste prestatie op aangezien ze beide rond de zelfde prijscategorie zitten.
Tevens sta ik open voor een intel based alternatief als dat een betere of soortgelijke prestatie oplevert.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een 1440p 144hz systeem, daar ben ik vooral van plan op te gamen, speel onder andere Microsoft Flight Simulator. Wat natuurlijk aardig van wat de CPU en GPU vraagt, mijn wens is wel om dit op high/ultra te kunnen spelen op >60 fps.
Daarnaast ook de populaire games zoals F1 2022, Cyberpunk, COD, Overwatch, GTA V, assasin's creed, etc. Deze games speel ik graag op 1440p 144hz.
Ten slotte moet het natuurlijk in staat zijn om fotobewerking porgramma’s als Photshop en Lightroom te draaien en de reguliere zaken zoals office en zo nu en dan thuiswerken via Citrix.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs zit op de 3000 euro, maar het geld hoeft natuurlijk niet op. Als ik voor 200 euro minder maar een minimaal prestatie verlies heb is dat natuurlijk te overwegen voor mij.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randcomponenten heb ik al en neem ik dus mee, dus schermen, toetsenbord, muis, etc. heb ik nog en is het dus niet nodig deze nu te kopen.
Case fans van Noctua zouden nog prima mee kunnen en wellicht mijn oude ssd voor extra opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een nieuwe computer vanaf niks op te bouwen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enigszins stil zou natuurlijk fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee, dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Er is veel ontwikkeling op de markt, ik vind het dus moeilijk om keuzes te maken tussen AMD en Intel of Nvidia of AMD. Graag ontvang ik jullie advies daarover.
Ik twijfel met name erg over de videokaart 6950xt vs de 3080ti, wat levert mij de beste prestatie op aangezien ze beide rond de zelfde prijscategorie zitten.
Tevens sta ik open voor een intel based alternatief als dat een betere of soortgelijke prestatie oplevert.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 637,37 | € 637,37 |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS X670 ELITE AX | € 370,90 | € 370,90 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6950 XT Gaming X Trio | € 1.060,23 | € 1.060,23 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C40BBK2-32 | € 239,89 | € 239,89 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 157,- | € 157,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 233,- | € 233,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.897,91 |
Alvast bedankt!