Ping schommelt van laag naar hoog

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-03 02:12
Mijn vraag

Hallo! Ik heb een abonnement bij ziggo, met de connectbox als modem. Ik was niet echt tevreden over de hoge ping die ik kreeg met het gamen, en heb ik besloten om de modem als bridge modus te gebruiken, en een eigen router achter te plaatsen. Ik heb gebruikt de tp-link archer c3150 en netgear nighthawk r7000. Ik heb met deze routers vaak een lager ping dan ik had met de connectbox (modem) , maar het probleem is dat de ping weer verspringt naar een hoger getal, hoger dan ik had met de connectbox. Het verspringt van bijvoorbeeld 16 naar 22 naar 30 en dan zakt het weer... Mijn vraag is aan jullie, of jullie weten hoe dat komt? Ik had weliswaar een hoger ping met de connectbox, maar het schommelde nooit naar 30 ping het was meestal rond 20 en 25 ms. Bedankt alvast.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Modem:connectbox, Routers: tp-link archer c3150, netgear nighthawk r7000.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom 2 routers? Hoe staan ze ingesteld? Wat ping je en waarnaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wifi of vast?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 19:42
Als je twee routers gaat gebruiken gaat per definitie je ping omhoog en een netgear r700 zou ik al helemaal nooit gebruiken.

Kijken met een tracert commando waar onderweg die ping oploopt, zal hoogstwaarschijnlijk niet in jouw lan deel zitten en kun je er zelf waarschijnlijk ook niets aan doen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

lier

MikroTik nerd

Ben(V) schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:47:
Kijken met een tracert commando waar onderweg die ping oploopt, zal hoogstwaarschijnlijk niet in jouw lan deel zitten en kun je er zelf waarschijnlijk ook niets aan doen.
Inderdaad...ping naar je router en ping naar de gameserver mee laten lopen.
En qua waarden (afhankelijk waar je je ping heen stuurt) klinkt het niet heel slecht, maar dat is afhankelijk van welk spel je speelt..

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
@boven mij

Excuses heb het niet duidelijk aangegeven, ik heb 2 routers uitgeprobeerd (netgear r7000, tp-link archer c3150). Maar heb elke keer 1 router gebruikt, eerst de netgear en toen de tp-link.. En bij beide schommelt de ping naar laag naar hoog, wat niet echt logisch is? Kan het zijn dat ze verouderd zijn, dat de ping daardoor schommelt? Aan de andere kant het is wel erg toevallig..

Ik gebruik kabel. En metingen is gedaan via de xbox(netwerkstatistieken) , en voorafgaand aan een potje fifa kun je de ping zien, en bij beide schommelt de ping.

[ Voor 28% gewijzigd door Milado op 12-10-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

QoS al getest?
Portforwards voor ie Xbox?
Portforwards voor FIFA?
Ping ook slecht in andere games?
Ping ook slecht op PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
MAX3400 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:56:
QoS al getest?
Portforwards voor FIFA?
Ping ook slecht op PC?
Ik weet niet wat qos inhoudt, heeft dat effect op de ping?
Portforwards gedaan.
Ik speel eigenlijk alleen maar fifa.
Ping op pc via pingplotter is ook schommelingen met lage en hoge ping, de connectbox was qua average lager, maar de minimale Ping lag bij de netgear en tp-link weer lager, maar indirect de maximale ping lag bij de 2 routers weer hoger. Hoe kan het dat de ping bii de routers zo schommelen en niet laag blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
code:
1
tracert tweakers.net

En je kan zien bij welke hop je ping oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milado
eric.1 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:08:
code:
1
tracert tweakers.net

En je kan zien bij welke hop je ping oploopt.
Wat moet ik precies doen? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik kijk nog even naar je post-history maar het lijkt allemaal wat onduidelijk / zwakjes qua vraagstelling en oplossingen.

Milado in "AVM FRITZ!Box 6660 Cable voor gaming?" al issues zonder extra router / apparatuur. In g1n0 in "Eventuele storingen" wordt je gewaarschuwd voor toenemende latency en andere zaken. Nu, huidig topic, 0 info anders dan "wat is dat" of "ja, dat heb ik".

Ik denk eerlijk gezegd dat door de enorm wisselende downstream, je eigen ping-tests en blijkbaar 2 verschillende routers die je exact hetzelfde hebt ingericht (ik denk van niet maar anders kan je nooooit metingen en resultaten vergelijken), je toch dan maar je ISP moet bellen voor extra hulp?
Milado schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:26:
[...]

Euh, uitvoeren?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 12-10-2022 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Milado schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:58:
Mijn vraag

Het verspringt van bijvoorbeeld 16 naar 22 naar 30 en dan zakt het weer...
Waar loop je jezelf nu druk om te maken?
Komt het omdat ik vroeger (15j terug) met ping 100-150 heb gespeelt en vind dat dit beetje mierenneuken is of moet je dit tegenwoordig verwachten dat je steady 15ping moet verwachten op een consumentenlijntje?

Anyway houd er rekening mee dat de server ook nog een probleem kan zijn waar je naar toe pingt of van afleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
[...]

Op je pc een command venster openen en op de prompt dit commando uitvoeren en de resultaten hier plaatsen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
[...]

Command Prompt openen en dat uitvoeren :)

Maar eerlijk gezegd is een variatie tussen 22 en 30 verwaarloosbaar. Dat merk je als eindgebruiker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:56:
QoS al getest?
Portforwards voor FIFA?
Ping ook slecht op PC?
QoS zou in dit geval nooit en te nimmer iets mogen uitmaken doordat je dat 'protocol' alléén op je interne LAN kunt gebruiken (en já, je kunt er middels VLAN / VRF's ook middels het WAN gebruik van maken maar dan hebben we het meteen ook niet meer over een simpel particulier thuisnetwerkje achter een standaard Ziggo modempje).

Als QoS wél iets zou uitmaken in dit geval dan zijn er andere zaken op z'n interne netwerk (LAN) de boel aan het dichttrekken middels broadcastverkeer (waarschijnlijk).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 14:40
Een ping van max 35ms moet je en kan je niet over klagen. Ben zelf klant van Ziggo met een gloednieuwe connectbox (gisteren binnengekomen) en deze staat in bridge met daarachter een UDM-pro. Met deze setup is intern netwerk <1ms (wat binnen local blijft), zodra ik naar modem ga pingen heb ik al 10ms te pakken en zodra ik internet op duik is 25-35ms fantastisch. Rekening houdend dat ik of via Eindhoven of Aken verbind (Aken is 35km hiervandaan ).
Rekening houdend met je eigen reactie vermogen en leeftijd zal een ping onder 50ms niet merkbaar lag veroorzaken. Game servers en input lag zullen grootste probleem voor je zijn.
Afsluitend, we worden allemaal ouder en ook de game prestaties nemen af met de jaren. Een sport atleet topt tot max 35 normaal gesproken en een pro gamer met 24.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
@Richo999
Die UDM pro is dan wel een heel beroerd ding dat hij er voor zorgt dat het pingen van het modem 10x zo hoog is dan de rest van je Lan.
Want je Ziggo modem is net zo goed lokaal en die vertraging komt dan dus door die UDM pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38

D4NG3R

kiwi

:)

10ms van punt A naar punt B in je LAN (je modem is nog altijd LAN) vind ik al abnormaal hoog, zelfs via brak WiFi 10 jaar geleden ging het om hooguit 2ms voordat het signaal het huis uit was.

Mijn laatste ervaring met Ziggo, inmiddels >5 jaar geleden, gaf mij bij het gebruik van een eigen router een ping van 19~21ms bij speedtest.net naar KPN Amsterdam vanuit het oosten van NL. Op glas is dat tegenwoordig zelfs ~9ms. :)

Maar goed, variaties in ping van nog geen 15ms zijn nou niet bepaald bijzonder te noemen (noch merkbaar). Veel te veel variabelen welke daar in meetellen; stabiliteit van je eigen netwerk, speel je via WiFi of bekabeld, moet jouw systeem even iets meer of minder nadenken, moet de server even iets meer of minder nadenken, etc etc.

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 13-10-2022 09:58 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1