Hey,
Na advies te hebben gevraagd ivm een nieuw zuinig servertje heb ik deze onderdelen gekocht.
Een PicoPSU had ik nog liggen van vroeger.
Alles ingebouwd in de kast van mijn huidige server, resultaat: geen boot.
Ik heb ondertussen alles uit de kast gehaald, enkel mobo, cpu, koeler en ram aangesloten op zowel de PicoPSU als op mijn oude voeding, maar het maakt geen verschil.
Ik krijg geen beeld, ik heb op Amazon een speakertje besteld (vorig mobo had die onboard), ik krijg geen POST beep codes.
Aangezien ik geen reserve-onderdelen heb om te testen ben ik een beetje radeloos over wat er zou kunnen fout gaan.
Iemand tips?
[edit]
Bijna vergeten te vermelden.
Er komt power op het bord, de cpu-fan draait.
Na 10sec lijkt alles te herstarten, de fan stopt dan een paar secoden. Hierna start de fan terug en blijft draaien. Maar nog steeds geen beeld of POST codes.
Na advies te hebben gevraagd ivm een nieuw zuinig servertje heb ik deze onderdelen gekocht.
De CPU heb ik via V&A gekocht.hidde212 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:48:
[...]
Als je voor zo goedkoop mogelijk gaat kun je beter naar tweedehands processors kijken (als dat een optie voor je is): processors uit Coffee Lake (8xxx-9xxx series) zijn over het algemeen ook nog eens zuiniger. Het grootste nadeel hieraan is dat de moederborden wat lastiger vindbaar/duurder zijn. Ik zou zelf voor zoiets kiezen:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors Intel Core i3-8100 Tray € 50,00 € 50,00 1 Moederborden ASRock H310CM-DVS € 49,32 € 49,32 1 Processorkoeling Gelid Solutions BlackFrore € 16,30 € 16,30 1 Geheugen intern G.Skill Value F4-2400C15S-8GNT € 25,32 € 25,32 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 299,77
Een PicoPSU had ik nog liggen van vroeger.
Alles ingebouwd in de kast van mijn huidige server, resultaat: geen boot.
Ik heb ondertussen alles uit de kast gehaald, enkel mobo, cpu, koeler en ram aangesloten op zowel de PicoPSU als op mijn oude voeding, maar het maakt geen verschil.
Ik krijg geen beeld, ik heb op Amazon een speakertje besteld (vorig mobo had die onboard), ik krijg geen POST beep codes.
Aangezien ik geen reserve-onderdelen heb om te testen ben ik een beetje radeloos over wat er zou kunnen fout gaan.
Iemand tips?
[edit]
Bijna vergeten te vermelden.
Er komt power op het bord, de cpu-fan draait.
Na 10sec lijkt alles te herstarten, de fan stopt dan een paar secoden. Hierna start de fan terug en blijft draaien. Maar nog steeds geen beeld of POST codes.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 11-10-2022 23:33 ]