Hulp bij PCI-e en power supply

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjerkov
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb vandaag mijn RTX 3060 gehaald, wil hem aansluiten op mijn Sharkoon WPM600 Bronze en zie dat de gpu twee PCI-E kabels nodig heeft en in mijn psu maar 1 zit.
Nu lees ik overal dat je niet zomaar een pcie kabel er in kan stoppen, dus mijn vraag is, welke kabel moet ik exact kopen?

Bijgevoegd foto van mijn psu.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VumVadENiVtfc-n0ED_7dZ6Qbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyj8DVe1wc3L3p4UfX0QCpev.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAjTb27JLD4rFNJfjkqPCKzoaTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtYgHGaBIi0vgZFqvph7o7Mq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens uitvoering: Sharkoon WPM600 Bronze zit er 2x PCIe 6+2 bij. Ben je nig gewoon een kabel kwijt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjerkov
MAX3400 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:27:
Volgens uitvoering: Sharkoon WPM600 Bronze zit er 2x PCIe 6+2 bij. Ben je nig gewoon een kabel kwijt?
Dat zou kunnen, maar ik zie er geen één in liggen en in m’n kabel doos ligt ook niets. Is kopen een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Sharkoon support mailen.

Of een betere voeding kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjerkov
Thomg schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:35:
Sharkoon support mailen.

Of een betere voeding kopen :p
Nieuwe voeding vind ik zonde aangezien deze het prima doet en zou moeten werken. Andere ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Sharkoon support mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Mrjerkov schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:43:
[...]

Nieuwe voeding vind ik zonde aangezien deze het prima doet en zou moeten werken. Andere ideeen?
Zonde zeker niet hoor. Die Sharkoon heeft een erg oud intern design, te oud voor recente hardware met enorme slechte spanningsregeling tot gevolg. Dit veroorzaakt maar al te vaak stabiliteitsproblemen. Daarnaast is de voeding gewoon oud. Toen die nieuw was was het al een slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10 23:46
Of ruil je rtx3060 in voor een ander model die maar een pci-e connector nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:23
Ik denk dat een nieuwe psu aan de orde is, zie ook hierboven. Dit was in het verleden al geen goede psu, is er ook niet beter op geworden. Als je een nieuwe kabel gaat krijgen is dat een deel een oplossing (als het allemaal stabiel blijft), als je ervoor moet betalen ga je waarschijnlijk snel aan de helft van de prijs van een nieuwe - betere kwaliteit - voeding zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 08:43
Een goede voeding hoeft niet duur te zijn:

uitvoering: Cooler Master V650 Gold-V2
Pagina: 1