Mobiele telefoon : Total loss verklaring, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Goedeavond,

Mijn verzekering vraagt om een total loss verklaring. Bij een enkele "phone doctor" stond er 35 euro bij om zo een verklaringen te krijgen. Mijn telefoon is letterlijk de voorkant kapot, de achter ligt er half af, hij gaat niet meer aan en het frame is gebogen.. (flinke klapper gehad van enkele verdiepingen hoog).

Waar zou ik zo een verklaring (gratis) kunnen aanvragen, gezien er enkel hoeft te staan dat repareren duurder is dan opnieuw aanschaffen.

Hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:34

Dennis1812

Amateur prutser

De meeste telefoonwinkels kunnen wel een schade rapport opmaken.

Echter kost dit ze wel tijd.
Ze moeten hier e.e.a op beschrijven (schade, reparatie kosten, dagwaarde, gegevens etc). Dus hier wordt meestal wel rondom de 3 tot 5 tientjes voor gerekend.

De winkel waar ik vroeger werkte gaf dat dan weer als soort cadeaubon aan de klant waardoor je de klant in elk geval nog een keer terug zag. Toendertijd was t bij ons ook 35 euro.

Ik heb er zelf ooit 1 laten opstellen en toen kreeg ik de kosten ook terug van de verzekering. (En vervolgens ook nog van de winkel na aanschaf van een lader en hoesje)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:24

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Waarom zou je die niet zelf kunnen maken met wat duidelijk beeldmateriaal erbij. Het zal die verzekering jeuken wie hem opstelt als de schade groot genoeg is.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leeghoofd21 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:25:
Waarom zou je die niet zelf kunnen maken met wat duidelijk beeldmateriaal erbij. Het zal die verzekering jeuken wie hem opstelt als de schade groot genoeg is.
Het zal ze jeuken ivm het fraude risico.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:17
Gaat de verzekering de kosten van die verklaring ook vergoeden?
Dan is het toch geen enkel probleem?

Zo niet dan zou ik ze er op wijzen dat ze die kosten maar moeten betalen of anders zelf maar een expert sturen om te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:49
Toen ik nog bij Coolblue werkte deden wij dat gratis. Moet het wel een telefoon zijn die daar gerepareerd kan worden, dus niets exotisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
Het kost een bedrijf tijd om zoiets te doen en jij wil dat gratis?
Verder kan je nog kijken bij een bedrijf waar je ook je nieuwe toestel aanschaft straks of je daar wat mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je zou het toestel moeten opsturen naar de punt van aankoop of een derde partij. Zij sturen hem door naar de reparateur en krijg je een offerte om je toestel te repareren. De verzekeraar neemt dan zelf de afweging of het duurder is om te repareren of dat je beter een nieuwe kan kopen. Meestal vergoeden ze dit wel, maar is allemaal afhankelijk van je verzekeraar, je verzekering en de polisvoorwaarden die daaraan hangen.

Als er kosten zijn gemaakt om het rapport op te stellen, worden deze (als het goed is) vergoed door je verzekeraar. Dit zou je voor de zekerheid kunnen navragen bij je verzekeraar, maar het zou gek zijn als dit niet vergoed zou worden.

[ Voor 23% gewijzigd door MysticX op 12-10-2022 01:03 ]

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even langs een paar winkels gaan om een redelijke prijs te vinden ?

Ik heb deze dingen ooit zelf ook gemaakt waar ik toen werkte. Dat was een standaard formulier waar ik dan alleen de details op hoefde in te vullen zoals het serienummer. Dat was altijd nog geen 5 minuten werk dus wij rekenden daar toen 10 euro voor. Bij genoeg dingen is het heel duidelijk als iets total loss is, dus het opzoeken van prijzen was ook niet nodig. Ik vulde altijd gewoon in dat de kosten voor reparatie hoger waren dan de dagwwaarde.

Edit: Wij bewaarde deze formulieren natuurlijk altijd netjes mocht een verzekering ooit contact opnemen. Ik heb tig van deze formulieren gemaakt en heb nooit iets van een verzekering gehoord.

Gratis laten doen bij een bedrijf gaat natuurlijk niet gebeuren. Het is gewoon werk en mensen moeten betaald worden. 35 euro is dan wel weer een hoop. Er zijn in de meeste steden tig zaakjes voor telefoons, ga er even langs om het voor 10 of 15 euro te laten doen.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 12-10-2022 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
inmiddels gelukt, blijkbaar vragen de meeste 35 euro voor een lapje text. Heb er 1x kunnen vinden voor 25 euro en de factuur mee verzonden naar de verzekering. Hopelijk vergoeden ze het.

Bedankt voor alle antwoorden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 17:52
@Ferio Doe jij je werk ook gratis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ferio schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:48:
inmiddels gelukt, blijkbaar vragen de meeste 35 euro voor een lapje text. Heb er 1x kunnen vinden voor 25 euro en de factuur mee verzonden naar de verzekering. Hopelijk vergoeden ze het.

Da's goedkoper dan de lapjes tekst die ik produceer. Of een lapje tekst genaamd een boete, kost vaak ook wel meer.

Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat als iemand werk voor jou moet doen dat daar geld voor gevraagd wordt? Werk jij gratis dan?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 16:05

GforceNL

Out of memory....

Ferio schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:48:

Die 35 heeft de verzekering destijds ook aan mij vergoed.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Even ter duidelijkheid, ik heb nergens gezegd dat ik iets gratis wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:19

Quad

Doof

Ferio schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

Even ter duidelijkheid, ik heb nergens gezegd dat ik iets gratis wil?
Ferio schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:10:

Waar zou ik zo een verklaring (gratis) kunnen aanvragen,
:?
Al snap ik je punt, maar je kan ook bij de verzekering dan de factuur van deze kosten indienen, krijg je dat ook vergoed.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Quad schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

[...]

:?
Al snap ik je punt, maar je kan ook bij de verzekering dan de factuur van deze kosten indienen, krijg je dat ook vergoed.
Doelde meer op "eventueel"' gratis , vandaar ook tussen haakjes.
Pagina: 1