Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 12:14
Ik vroeg mij af of er hier al mensen zijn die de DJI Osmo Action 3 binnen gekregen hebben.

Op het internet, zoals het DJI forum, maar ook op Youtube etc. begint het vol te regenen met klachten over focusproblemen en dat de lens wellicht niet helemaal tot het juist brandpunt is gekalibreerd i.r.t. de sensor. Dus een fysiek probleem wat vermoedelijk niet (100%) met een update rechtgetrokken zal gaan worden.

Ik zit zelf nog op de levering van de mijne te wachten, maar vroeg me af of er in Nederland ook al problemen mee ondervonden hebben. Zoals bij vele zaken zie je vaak alleen die mensen klagen die problemen hebben. En misschien dat het bij veel mensen ook gewoon prima op orde is.

Was gewoon even benieuwd d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:48
Ik was van plan om er 1 aan te schaffen maar na het lezen van de focus problemen ben ik toch blij dat ik heb gewacht.
Ik zou jouw action 3 toch goed controleren want volgens mij is er momenteel geen enkel die goed is.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Gunth schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:28:
Ik was van plan om er 1 aan te schaffen maar na het lezen van de focus problemen ben ik toch blij dat ik heb gewacht.
Ik zou jouw action 3 toch goed controleren want volgens mij is er momenteel geen enkel die goed is.
Mijn camera is nu uit voor levering voor vnavond.
Ik heb er een hard hoofd in inderdaad, en ik sta eigenlijk op het punt om dat ding morgen gewoon linea recta terug te sturen naar Amazon en mijn geld terug vraag.

Dit gaat volgens mij één grote rotzooi worden met die OA3. En ik denk ook niet dat men het probleem gaat oplossen, maar dat men zich gewoon extra focust ( :X ) op een eventuele opvolger komend jaar.

Men weet bij DJI gewoon wat het probleem is, maar men probeert nu pleistertjes te plakken met firmware updates om de heisa zo klein mogelijk te houden denk ik. Ander had men direct alle leveringen stop gezet en alle camera's terug geroepen.

Het focus probleem probeert men nu te compenseren met nieuwe firmware, wellicht door gewoon wat digitale scherpte toe te voegen.
Maar alle camera's ontvangen dezelfde firmware. Dus wanneer er camera's zijn die wel goed afgesteld zijn, dan gaan die nu firmware krijgen welke er voor zorgen dat goede camera's over verscherpt gaan worden.

Dus er is dan gewoon al geen enkele camera meer met "goede"of "scherpe" opnames. De troep is al te groot geworden, tenzij men een soort van "gekalibreerde" en "geupdate" special edition gaan uitbrengen waar ze dan weer afzonderlijke firmware voor kunnen uitrollen.

Maar verder dan dat geloof ik dat deze camera gewoon een verloren zaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Heb de camera zojuist binnen gekregen en wat testjes uitgevoerd met een "focus chart" op 40cm.
Het licht is niet helemaal optimaal en heb het uitgevoerd middels een bureaulamp recht er boven. Maar het resultaat ziet er niet al te best uit tot dusver...

Test uitgevoerd zonder te updaten, dus met de fabrieksfirmware. Want het lijkt er op dat men in de nieuwe firmware gewoon digitale verscherping toepast, waardoor je niet meer helemaal goed kunt zien of je lens wel in focus is.

Morgen overdag nog maar eens wat testjes gaan doen met goede belichting, maar heb het gevoel dat ik deze uiteindelijk ga terug sturen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunth
Well it appears that Amazon has pulled virtually all of the DJI Action 3's off their site and DJI has sent out some e-mails to those that recently purchased it that their delivery of the Action 3 will be pushed back a month (until end of November). Guess it was NOT a firmware issue like I said, it was hardware related.
27
Op amazon.nl momenteel ook niet meer te bestellen.
Kameraexpress en coolblue verkopen het nog steeds
Ik zou niet wachten en trg sturen tem dji dit onder controle heeft tenzij het voor jou goed genoeg is.
Ik wacht zeker nog een paar maand tot dit opgelost is of het wordt een gopro 11,met de actie die ze doen valt de prijs nog mee tov de dji

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Gunth schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:19:
Well it appears that Amazon has pulled virtually all of the DJI Action 3's off their site and DJI has sent out some e-mails to those that recently purchased it that their delivery of the Action 3 will be pushed back a month (until end of November). Guess it was NOT a firmware issue like I said, it was hardware related.
27
Op amazon.nl momenteel ook niet meer te bestellen.
Kameraexpress en coolblue verkopen het nog steeds
Ik zou niet wachten en trg sturen tem dji dit onder controle heeft tenzij het voor jou goed genoeg is.
Ik wacht zeker nog een paar maand tot dit opgelost is of het wordt een gopro 11,met de actie die ze doen valt de prijs nog mee tov de dji
Oh interessant, las gister ook al iets op het DJI-forum over dat die Action 3 niet meer leverbaar was op Amazon. Maar toen zag ik dat hij nog gewoon leverbaar was op .nl en volgens mij zelfs ook .com.
Nu zie ik inderdaad ook dat hij op "niet voorradig" staat bij amazon.nl.

Waar had je die reactie gevonden?

Heb de camera zelf bij Amazon besteld. Wanneer DJI alle orders bij Amazon stop zet of zelfs terug neemt. Dan zou Amazon ook moeten weten dat er iets aan de hand is. Zou Amazon dan op hun beurt ook sieren om mensen die deze camera gekocht hebben te informeren. Misschien komt het nog, maar heb nog geen berichtje o.i.d. gehad.

Het zal me ook niet verbazen wanneer ze de camera's terug roepen en ook deze weer gewoon digitaal verscherpen in de firmware. Buiten mogelijke "oversharpening" zal het dan des te moeilijker worden om nog een focus probleem te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Rockel83 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:42:
[...]

Waar had je die reactie gevonden?
https://www.youtube.com/c/WORTHITORNOT
Zit ook op het dji forum en heeft meerdere reviews gedaan ivm de action 3.
Is enkel op amazon.nl niet beschikbaar blijbaar,andere landen trg weer online.
Word wel heftig op het forum zie ik,mensen willen duidelijkheid.
Benieuwd hoe ze het gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Gunth schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:54:
[...]

https://www.youtube.com/c/WORTHITORNOT
Zit ook op het dji forum en heeft meerdere reviews gedaan ivm de action 3.
Is enkel op amazon.nl niet beschikbaar blijbaar,andere landen trg weer online.
Word wel heftig op het forum zie ik,mensen willen duidelijkheid.
Benieuwd hoe ze het gaan oplossen.
Oh thanks, had ook al wat tests en vergelijkingen van die man zitten kijken.

Ik heb er een beetje mijn vertrouwen in verloren wanneer ik ook zo die reacties overal lees die van de DJI support afdeling komen. Het lijkt er op dat men allemaal geïnstrueerd is om hetzelfde te zeggen. Allemaal reageren ze met "internal parameters" die te groot zouden zijn op sommige camera's.

Maar men weet volgens mij verrekte goed bij DJI wat er aan de hand is. We zijn dadelijk al 2 maanden van de release date af. En over een maand 10 is de nieuwe OA wellicht alweer gepland. Denk dat het gewoon wat pleistertjes plakken word om de mensen een beetje tevreden te houden tot de nieuwste release. Anders had men al lang alle verkoop stop gezet en alles terug geroepen. Begin het gevoel te krijgen dat ze deze "imago schade" gewoon voor lief gaan nemen.

Zeker wanneer je reacties op het DJI-forum leest van mensen die direct bij DJI besteld hebben. Die mensen moeten eerst serienummer en foto's/ video's als bewijs uploaden. Schandalig eigenlijk, dit terwijl het probleem al algemeen bekend schijnt te zijn. Nouja dat er een probleem is, is ondertussen in ieder geval wel helder.

Ben nu net testmateriaal van vandaag aan het uploaden naar mijn PC. Eens kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Hopelijk heb je meer geluk en anders doet Amazon niet moeilijk met retourneren😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Nee inderdaad. Daarom ben ik blij bij Amazon besteld te hebben. Heb nu 30 dagen de tijd om te besluiten om he retour te zenden, wanneer je de retour aangevraagd hebt dacht ik nog eens 30 dagen om daadwerkelijk te retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Gunth schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:37:
Hopelijk heb je meer geluk en anders doet Amazon niet moeilijk met retourneren😉
Een testje gedaan samen met mijn oude budget cam uit 2016.

YouTube: DJI Osmo Action 3 comparison with old cheap budget cam

Misschien niet de beste test (je word zowat zeeziek met die rocksteady uit), maar op sommige punten komt er duidelijk meer detail uit die oude budget cam dan uit die Action 3 (voor en na update).

Dat is echt niet goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
@Rockel83 heb je de action 3 nog of al terug gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Gunth schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:04:
@Rockel83 heb je de action 3 nog of al terug gestuurd?
Yes, vandaag retour gezonden. Dus nu kijken wat ik nu ga doen.
Zit nu eigenlijk te kijken of ik nog ergens een Osmo Action 1 op de kop kan tikken...

Voordat ik de camera vandaag terug stuurde nog even snel een opname gemaakt zonder "lensbeschermer", maar dat geeft geen verschil, lijkt dan zelfs nog erger te zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door Rockel83 op 22-10-2022 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Rockel83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Yes, vandaag retour gezonden. Dus nu kijken wat ik nu ga doen.
Zit nu eigenlijk te kijken of ik nog ergens een Osmo Action 1 op de kop kan tikken...
Hier is er nog eentje
https://link.2dehands.be/...ttons&utm_content=app_ios.
Ik ben aan het kijken voor een GoPro,liefst een 10 voor de prijs te drukken maar 2dehands vragen ze daar nog de nieuwprijs voor 8)7. Eens afwachten wat er met black Friday te winnen valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Gunth schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:18:
[...]

Hier is er nog eentje
https://link.2dehands.be/...ttons&utm_content=app_ios.
Ik ben aan het kijken voor een GoPro,liefst een 10 voor de prijs te drukken maar 2dehands vragen ze daar nog de nieuwprijs voor 8)7. Eens afwachten wat er met black Friday te winnen valt
Oh thanks!
Had laatst ook al een mooie set gevonden op Marktplaats, nieuw in gesealde doos met vele accessoires voor rond de €200.
Had ik eigenlijk al bijna gekocht willen hebben maar wilde de Action 3, ondanks de slechte reviews, toch een kans geven (was al onderweg). Maar toen ik die eenmaal had kunnen testen was die andere koop natuurlijk al lang en breed weg haha

Zit ook al op BF te azen inderdaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 15:05
is de beeldkwaliteit van de dji action 3 nog steeds zo slecht?
meen dat hij in december 2022 een flinke firmware update heeft gekregen.
Pagina: 1