Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walter van Dijk
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-07 18:14
Ik ga glaswol tussen mijn gordingen aanbrengen en ga voor onbeklede glaswol in combinatie met klimaatfolie waaroverheen de rachels komen.

De hoogte van de gordingen zijn 160 mm.
De hoogte van de latten die tegen stroplaten aanzitten (het bruine vlak in de foto) zijn 20 mm en hier lopen de gordingen overheen.

Over het grootste deel heb ik dus een hoogte van 180 mm en daar waar de latten zitten heb ik een hoogte van 160 mm .

Ik twijfel of ik glaswol van 170 mm dikte of van 180 mm dikte zal nemen. In eerste geval zal op de plaats van de latten de glaswol 10 mm worden "ingedrukt" en in het tweede geval 20 mm.

Ik neig er naar om voor 180 mm te gaan hoewel het "advies" van een isolatie materiaal leverancier is om de glaswol niet verder dan 10 mm in te drukken.

Heeft er iemand een suggestie (uitsnijden van de glaswol op plaatsen waar de latten zitten doe ik liever niet want lijkt me te veel werk en moeilijk nauwkeurig te doen) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Aiqxk6IlHtlvYK1LTm6bk60JcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otz4bkBc4zRfjoBvRwT1oCzN.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
Glaswol indrukken op een klein punt kan wel, maar zodra het enige oppervlakte is wordt het heel moeilijk en duwt het heel hard terug, zoveel dat je afwerking bol gaat staan. Spanningvrij monteren is het beste; ik zou voor 160 mm gaan, of de moeite nemen het uit te snijden uit 180mm, of doe er eerst 20mm platen EPS tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
Ik zou vlas nemen en 180mm. Vlas druk je simpel samen en heeft een veel grotere warmtebuffer capaciteit dan glaswol. Daarnaast is vlas te verwerken zonder dat je er jeuk van krijgt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts