Nieuwe lease auto, wel of geen bijtelling hele jaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert86
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-12-2024
Hi,

Afgelopen jaren heb ik altijd een lease auto gehad bij mijn huidige werkgever, die ik ook prive gebruikte. Nu heb ik vorig jaar de lease ingeleverd en dit kalender jaar nog geen lease auto gehad (zowel zakelijk als prive).

Nu krijg ik vanaf volgende week weer een lease auto, die ik ook weer prive wil gebruiken. Klopt het, dat ik de bijtelling alleen over de aankomende maanden moet betalen, of ook nog met terugwerkende kracht over het afgelopen jaar?

(aangezien dit mijn eerste zakelijke auto is van dit kalender jaar, maar wel bij mijn huidige werkgever).

Beste antwoord (via r0bert86 op 16-10-2022 09:14)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:13

Oekol

waka waka hey hey

Je bent in de war met wel lease auto rijden maar niet privé voor 6 maanden en dan ineens wel kiezen voor bijtelling en privé rijden. Dat moet je die eerste 6 maanden ook betalen.

In dit geval alleen de maanden die je daadwerkelijk gaat rijden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:04

CL9

Je betaalt alleen bijteling over de periode waar jij gebruik hebt gemaakt van jouw leaseauto. Dus de periode waar je geen leaseauto hebt gereden, betaal je geen bijtelling.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:13

Oekol

waka waka hey hey

Je bent in de war met wel lease auto rijden maar niet privé voor 6 maanden en dan ineens wel kiezen voor bijtelling en privé rijden. Dat moet je die eerste 6 maanden ook betalen.

In dit geval alleen de maanden die je daadwerkelijk gaat rijden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.