Goedemiddag,
Voor een overkapping heb ik een stalen balk nodig om een overspanning te realiseren van 5 meter 80.
Helaas heb ik achteraf toch het gevoel dat ik een te lichte balk heb besteld.
Zie onderstaande afbeelding voor de overkapping met de overspanning aangeduid (let op, staander in het midden wordt niet gerealiseerd)

Ik heb een HEA 140 met een afmeting van 5 meter 80 op de kop kunnen trekken, helaas kon ik nergens voor een normale prijs een HEB 140 krijgen in deze afmeting.
Ik heb de volgende tool gebruikt: https://deflection.app/ op basis van een HEA 140, twee steunpilaren en een druk van 600KG per Meter. Dit zal de maximale druk zijn als het zoldertje eventueel zou worden bepakt. (worst kind scenario) Zie onderstaande afbeelding voor de resultaten:
/f/image/jHaCHlxHEDyDV6FrxuL1gsvc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0sfFqdvCUr32jQuQs39cXiKj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jAbftpBJJQI5xFtfiGtzJ4gv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n4F3krknuQiLuoTMAr5HQ5Z8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/V4FGft0xCV9TwN2vZr3cgZZa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pGZaBUE8tObHBjt5fE56H6zr.png?f=fotoalbum_large)
De waardes die ik terug krijg zeggen mij helaas niets, ook kan ik er niet uit wijs worden wat de eventuele doorzakking zou zijn in het midden van de stalen balk.
Iemand die mij hier mee kan helpen?
Met vriendelijke groet,
Hendri Lankamp
Voor een overkapping heb ik een stalen balk nodig om een overspanning te realiseren van 5 meter 80.
Helaas heb ik achteraf toch het gevoel dat ik een te lichte balk heb besteld.
Zie onderstaande afbeelding voor de overkapping met de overspanning aangeduid (let op, staander in het midden wordt niet gerealiseerd)

Ik heb een HEA 140 met een afmeting van 5 meter 80 op de kop kunnen trekken, helaas kon ik nergens voor een normale prijs een HEB 140 krijgen in deze afmeting.
Ik heb de volgende tool gebruikt: https://deflection.app/ op basis van een HEA 140, twee steunpilaren en een druk van 600KG per Meter. Dit zal de maximale druk zijn als het zoldertje eventueel zou worden bepakt. (worst kind scenario) Zie onderstaande afbeelding voor de resultaten:
/f/image/jHaCHlxHEDyDV6FrxuL1gsvc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0sfFqdvCUr32jQuQs39cXiKj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jAbftpBJJQI5xFtfiGtzJ4gv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/n4F3krknuQiLuoTMAr5HQ5Z8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/V4FGft0xCV9TwN2vZr3cgZZa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pGZaBUE8tObHBjt5fE56H6zr.png?f=fotoalbum_large)
De waardes die ik terug krijg zeggen mij helaas niets, ook kan ik er niet uit wijs worden wat de eventuele doorzakking zou zijn in het midden van de stalen balk.
Iemand die mij hier mee kan helpen?
Met vriendelijke groet,
Hendri Lankamp