Twee monitoren aansluiten op gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeekInICT
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo allen,

Ik heb een vraag waar ik hoop dat iemand mij mee kan helpen. Ik ben een fervent gamer met weinig tot geen verstand van computers (ja, die bestaan).

Mijn wens is om 2 monitoren aan te sluiten op mijn gaming laptop zonder dat een negatieve invloed heeft op de performance en beeldkwaliteit. Aangezien ik veel shooters speel hecht ik bijvoorbeeld relatief veel waarde aan een hoge framerate en een lage reactietijd.

Ik ben in het bezit van een Lenovo Legion Y540 (81SX00AHMH) laptop, en hierop zou ik graag 2 monitoren willen aansluiten die minstens 144hz hebben. Hoe zou ik dit het beste kunnen realiseren?

Alvast enorm bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 17:22
Dockingstation kopen, dan kan je 2 monitoren met DP op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:13
D'r zit toch een HDMI 2.0 poort en een minidisplayport 1.4 aan de achterkant?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 17:07
Elk extra scherm is performance inleveren.
Je kan er 1 via HDMI aansluiten en de andere via mini displayport met een klein verloopje.

Gaat dit fantastisch werken op 3 schermen (waarvan 1 je laptop zelf) ? Nee voor gamen zeker niet.
Wil je op 1 scherm gamen en de andere iets statisch laten zien dan gaat het al beter.
Hoe dan ook, elke scherm wat je aansluit moet je videokaart/cpu iets voor doen dus performance vreten.

Edit:

Indien het gaat om het feit dat je laptopscherm te klein is, wat je dan meestal doet is een extra scherm aansluiten en je laptop scherm uitschakelen zodra je gaat gamen.

[ Voor 17% gewijzigd door AcidBanger op 11-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

@LeekInICT wat is überhaupt het doel? Gamen op een externe monitor? Gamen op meerdere monitoren tegelijk? Programma's naast het gamen weergeven?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeekInICT
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-03-2024
Wow, bedankt voor de zeer snelle reacties!
Unknown Alien schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:59:
Dit was ook mijn eerste gedachte, alleen voor zover ik las kan ik met een dockingstation geen 144hz halen. En in hoeverre heeft een dockingstation invloed op de reactietijd?
Nat-Water schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:59:
D'r zit toch een HDMI 2.0 poort en een minidisplayport 1.4 aan de achterkant?
Er zit een HDMI aansluiting op, of dit 2.0 is weet ik eerlijk gezegd niet. Verder weet ik niet of ik een minidisplayport 1.4 heb. Kan ik dit ergens terugvinden in mijn instellingen?
AcidBanger schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:59:
Elk extra scherm is performance inleveren.
Je kan er 1 via HDMI aansluiten en de andere via mini displayport met een klein verloopje.

Gaat dit fantastisch werken op 3 schermen (waarvan 1 je laptop zelf) ? Nee voor gamen zeker niet.
Wil je op 1 scherm gamen en de andere iets statisch laten zien dan gaat het al beter.
Hoe dan ook, elke scherm wat je aansluit moet je videokaart/cpu iets voor doen dus performance vreten.

Edit:

Indien het gaat om het feit dat je laptopscherm te klein is, wat je dan meestal doet is een extra scherm aansluiten en je laptop scherm uitschakelen zodra je gaat gamen.
Laten we het er dan op houden dat ik wil proberen om zo min mogelijk performance in te leveren :P

Het idee was inderdaad om dan alleen nog de 2 monitoren te gebruiken en mijn laptop verder dichtgeklapt te hebben. Dus op 1 monitor gamen en het andere scherm voor discord of spotify oid. Het scherm van de laptop is inderdaad te klein en daarnaast niet heel ergonomisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
LeekInICT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:09:
Er zit een HDMI aansluiting op, of dit 2.0 is weet ik eerlijk gezegd niet. Verder weet ik niet of ik een minidisplayport 1.4 heb. Kan ik dit ergens terugvinden in mijn instellingen?
https://psref.lenovo.com/...on_Y54015IRH?M=81SX00AHMH
2x USB 3.1 Gen 1
1x USB 3.1 Gen 1 (Always On)
1x USB-C 3.1 Gen 1 (support data transfer and DisplayPort 1.2)
1x Mini DisplayPort 1.4
1x HDMI 2.0
1x Ethernet (RJ-45)
1x Headphone / microphone combo jack (3.5mm)
1x Power connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Unknown Alien schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:59:
Dan moet de laptop alsnog twee schermen aan kunnen sturen en moet je een port replicator hebben ipv een echte docking station.

Als je een docking station met DisplayLink chip hebt dan gaat alles op CPU, is zonde van de game laptop want dan kun je nog geen Minecraft spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

In dat geval is 1x HDMI en 1x DP over USB-C dus ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
LeekInICT schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:09:
... en het andere scherm voor discord of spotify oid. Het scherm van de laptop is inderdaad te klein en daarnaast niet heel ergonomisch.
Het laptop scherm zou in principe toch groot genoeg zijn voor discord/spotify? Ik zou persoonlijk eerder een laptop standaard kopen om het scherm naar een comfortabele hoogte te halen en dan gewoon 1 scherm aansluiten op je laptop. https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle kost 12 euro, nog goedkoper ook.

Volgens de specificaties heb je inderdaad HDMI en (mini) DisplayPort op je laptop zitten, dus aan een van die twee zou je dan een extra monitor kunnen hangen.
Pagina: 1