VSTO Word Add-In ClickOnce Certificaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Ik heb met Visualstudio 2022 in vb.net een VSTO Word add-in gemaakt.
Op mijn pc werkt deze prima en is deze gewoon te installeren.
Echter lukt het niet op deze te installeren op de PC van mijn collega's, ik krijg dan de melding dat het certificaat niet geverifieerd kan worden.

Nu kan ik het certificaat wat binnen Visualstudio op het tabblad signing gemaakt wordt exporteren en op de computers installeren zodat de setup wel kan verifieren.
Echter lijkt mij dit nogal omslachtig en zou dit makkelijker moeten kunnen zonder dat ik een certificaat moet aanschaffen. Kan ik mijn VSTO plugin zodanig Publishen dat ik deze eenvoudig kan laten installeren bij mijn collega's?

Beste antwoord (via skate master op 31-10-2022 21:25)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het inderdaad alleen over collega's gaat kun je waarschijnlijk zelf een root certificate laten pushen naar de clients ( Via domain policies: https://learn.microsoft.c...ers-by-using-group-policy ), als het een bredere doelgroep is, of niet mogelijk om via IT een signing certificate root te pushen zul je inderdaad een code signing certificate moeten kopen bij een vertrouwde CA

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 12-10-2022 14:12 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een self-signed certificaat gaat je alleen lukken als je een root certificate op alle doel PC's installeert waarmee je je VSTO certificaat signed. Of je moet een (meestal duur) code signing certificaat kopen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het inderdaad alleen over collega's gaat kun je waarschijnlijk zelf een root certificate laten pushen naar de clients ( Via domain policies: https://learn.microsoft.c...ers-by-using-group-policy ), als het een bredere doelgroep is, of niet mogelijk om via IT een signing certificate root te pushen zul je inderdaad een code signing certificate moeten kopen bij een vertrouwde CA

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 12-10-2022 14:12 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:22

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Woy schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:10:
@Woy @RobIII bedankt voor jullie input.
Het is puur voor collega's, ik heb dus de route van self signed certificaat gevolgd.

Het werkt nu naar behoren!