Hi Tweakers,
We willen dakisolatie aanbrengen in onze rijwoning uit 1929. Huidige dakisolatie is 5 mm piepschuim... Om het oude karakter van de woning zo veel mogelijk te behouden had ik bedacht om tussen de horizontale gordingen te isoleren en zodoende de gordingen zichtbaar te houden. De geplande volgorde van buiten naar binnen:
- dakpannen, panlatten
- dakbeschot van houten latten
- ventilatielatten 15 mm
- Knauf naturoll 037, 170mm dik, RD-waarde 4.55
- dampremmende folie. deze plaats ik aan beide kanten over de balk en naderhand tape ik de beide zijden aan elkaar vast
- hoekprofielen met gipsplaat
zie dit plaatje voor een schematische weergave van de opbouw:
Ik heb hier wat vragen over, hopelijk kunnen jullie me helpen:
- doe ik het goed? mist er nog iets in de opbouw?
- is er eenhandigere manier? bijv. met die hoekprofielen
- zit de dampremmende folie ver genoeg of is er een andere manier om dit te doen?
- hoe monteer je de dampremmende folie op de zijmuur?
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groet,
Olof
We willen dakisolatie aanbrengen in onze rijwoning uit 1929. Huidige dakisolatie is 5 mm piepschuim... Om het oude karakter van de woning zo veel mogelijk te behouden had ik bedacht om tussen de horizontale gordingen te isoleren en zodoende de gordingen zichtbaar te houden. De geplande volgorde van buiten naar binnen:
- dakpannen, panlatten
- dakbeschot van houten latten
- ventilatielatten 15 mm
- Knauf naturoll 037, 170mm dik, RD-waarde 4.55
- dampremmende folie. deze plaats ik aan beide kanten over de balk en naderhand tape ik de beide zijden aan elkaar vast
- hoekprofielen met gipsplaat
zie dit plaatje voor een schematische weergave van de opbouw:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I3Vlqwpe7VoCT974Z9exdBAB.jpg?f=user_large)
Ik heb hier wat vragen over, hopelijk kunnen jullie me helpen:
- doe ik het goed? mist er nog iets in de opbouw?
- is er eenhandigere manier? bijv. met die hoekprofielen
- zit de dampremmende folie ver genoeg of is er een andere manier om dit te doen?
- hoe monteer je de dampremmende folie op de zijmuur?
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groet,
Olof