Sportschool heft 1 training dag op - mag dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Hoi Allen,

Mijn zoontje zit op een box school.
2x per week a 27.50 euro.

Pas een kleine akkerfietje gehad met ze ivm ze de prijs per maand met 2.50 euro hadden verhoogd zonder aan kondiging, blijkbaar stond dat ergens verstopt op hun website waar de tarieven vermeld staan, ik had ze verteld dat ik dit niet netjes vond om zomaar een verhoging af te schrijven zonder email/notificatie. De verhoging ansich snap ik, maar het gebrek aan communicatie stoort mij.

Nu hebben ze ook nog een keer de twee lessen gehalveerd naar 1 les per week, zonder enige vorm van communicatie op voorhand.

Mogen ze dit zomaar doen? ik zit er aan te denken om de lessen maar op te heffen ivm gebrek aan communicatie en ik dus meer betaal dan aanhankelijk voor de helft minder lessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Overeenkomst opzeggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:49
Snap niet dat je hier uberhaupt over na moet denken of mist er iets in het verhaal? Indien er eerst 2 lessen per week werden aangeboden en nu nog maar 1 en dat is ook nog eens niet gecommuniceert en de prijs is gelijk gebleven (effectief dus 2x zo duur) lijkt het mijj duidelijk dat je opzegt. Of ligt het verhaals genuanceerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Nee helaas niet, heb voor 52 weken een contract voor mijn zoontje aangemaakt die begon in maart 2022.

Voor twee kids lessen per week a 25 euro. Dat is onlangs verhoogd ala dat begrijp ik.
Onlangs hadden ze de begin tijd al aangepast van 17:00 naar 17:15 uur ook zonder communicatie vooraf, en nu dus nog maar 1 les boekbaar per week.

Ik moet even kijken hoe ik onder het contract uit kan komen want dit is niet acceptabel vanuit mijn kant. dan spendeer ik het geld liever aan andere sport activiteiten met hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
Wowhead schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:34:
Nee helaas niet, heb voor 52 weken een contract voor mijn zoontje aangemaakt die begon in maart 2022.

Voor twee kids lessen per week a 25 euro. Dat is onlangs verhoogd ala dat begrijp ik.
Onlangs hadden ze de begin tijd al aangepast van 17:00 naar 17:15 uur ook zonder communicatie vooraf, en nu dus nog maar 1 les boekbaar per week.

Ik moet even kijken hoe ik onder het contract uit kan komen want dit is niet acceptabel vanuit mijn kant. dan spendeer ik het geld liever aan andere sport activiteiten met hem.
Zij passen eenzijdig een contract aan, dat gaat niet zomaar... Waarom denk je dat er contracten bestaan, om bepaalde zaken vast te leggen voor een periode van tijd onder bepaalde voorwaarden. Zoiets groots kan niet zomaar zonder wederzijdse goedkeuring.
Ik zou hier niet te veel moeite mee doen, mail met opzegging door contractbreuk en je overschrijvingen simpelweg stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon een brief en e-mail sturen dat je niet akkoord gaat met de nieuwe afspraken, en dat je daarom de overeenkomst ontbind.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Danku allen, ik zal een email en brief sturen dat ik niet akkoord ga, ik zet de betaling niet stop ivm ik geen gezeur wil met deurwaardes al dan niet of ik in mijn recht staat of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
Wowhead schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:48:
Danku allen, ik zal een email en brief sturen dat ik niet akkoord ga, ik zet de betaling niet stop ivm ik geen gezeur wil met deurwaardes al dan niet of ik in mijn recht staat of niet.
Ik zou het toch wel doen, want je gaat je geld echt niet terug zien. Deurwaarder mag zover ik weet niet gelijk, dat is na een aantal aanmaningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat schrijf je gelijk. je hebt ook geen opzegtermijn, omdat de overeenkomst ook zonder vooraankondiging is gewijzigd. Dus incasso/betaling vanaf 01okt stopzetten. Hoop dat je een andere boksschool vind voor je kind, want het is wel leuk toch ?

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 11-10-2022 10:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Ja zeker, sportief bezig is goed.
Ik heb hun nog even eerst een email gestuurd met de vraag of ze het kunnen bevestigen per email, zodat ik het schriftelijk ook hebt vast gelegd mocht het nodig worden, is het wel zo handig als dit vanuit hun bevestigd is dat ze inderdaad de boel aangepast hebben zonder communicatie.

Better safe then sorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze past beter in Shopping Forum. Move daarnaartoe :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je een contract hebt voor twee lessen per week en nu maar 1 les hebt, plegen zij dus contractbreuk. :) Dan kun je twee dingen doen, ze erop wijzen dat ze contractbreuk plegen of de overeenkomst opzeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 11-10-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
tweakduke schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:57:
[mbr]Deze past beter in Shopping Forum. Move daarnaartoe :)[/]
Danku, wist niet goed waar ik terecht moest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 10:09
Wowhead schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:55:
Ja zeker, sportief bezig is goed.
Ik heb hun nog even eerst een email gestuurd met de vraag of ze het kunnen bevestigen per email, zodat ik het schriftelijk ook hebt vast gelegd mocht het nodig worden, is het wel zo handig als dit vanuit hun bevestigd is dat ze inderdaad de boel aangepast hebben zonder communicatie.

Better safe then sorrow.
Het is wel zo fijn dat zij het communiceren en je bevestiging hebt. Maar wacht er niet op tot aan de volgende betaling. Als je voor die tijd geen bevestiging terug hebt, en zelf duidelijk via de mail het contract op zegt vanwege de verhoging die zij door hebben gevoerd zonder communictie, kan je de betaling gewoon stop zetten.

En inderdaad succes met het zoeken van een nieuwe boksschool. :) Heerlijke sport, maar ik weet uit eigen ervaring ook hoe moeilijk het is om een goede boksschool te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:35

LankHoar

Langharig tuig

ik zet de betaling niet stop ivm ik geen gezeur wil met deurwaardes al dan niet of ik in mijn recht staat of niet.
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ten eerste zal er nooit een deurwaarder aan te pas kunnen komen zonder een gerechtelijke uitspraak, en daar gaat een heel juridisch traject aan vooraf. Verder, wanneer je kort en bondig aangeeft dat je per direct opzegt ivm oneens zijn van eenzijdig gewijzigde voorwaarden, dan sta je gewoon in je recht. Mochten ze wel geld afschrijven, dan zou ik het storneren en hun rekeningnummer blokkeren. Mochten ze je een betalingsherrinering sturen, dan betwist je die, en ik kan me heel slecht voorstellen dat ze dan niet al opgeven, vooral omdat ze niet in hun recht staan.

Het alternatief is dat ze gewoon vrolijk blijven afschrijven, en jij achter je geld aanmoet. Zou ik geen zin in hebben, en is dit echt de kortste klap.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LankHoar schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ten eerste zal er nooit een deurwaarder aan te pas kunnen komen zonder een gerechtelijke uitspraak, en daar gaat een heel juridisch traject aan vooraf. Verder, wanneer je kort en bondig aangeeft dat je per direct opzegt ivm oneens zijn van eenzijdig gewijzigde voorwaarden, dan sta je gewoon in je recht. Mochten ze wel geld afschrijven, dan zou ik het storneren en hun rekeningnummer blokkeren. Mochten ze je een betalingsherrinering sturen, dan betwist je die, en ik kan me heel slecht voorstellen dat ze dan niet al opgeven, vooral omdat ze niet in hun recht staan.

Het alternatief is dat ze gewoon vrolijk blijven afschrijven, en jij achter je geld aanmoet. Zou ik geen zin in hebben, en is dit echt de kortste klap.
Vooraf kan een deurwaarder ingehuurd zijn om een dagvaarding te laten betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hackus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Vooraf kan een deurwaarder ingehuurd zijn om een dagvaarding te laten betekenen.
Waar ik op doelde is dat een deurwaarder niet zomaar ineens het geld kan opeisen ofzo. Dat kan enkel met een gerechterlijk bevel, dus na die dagvaarding.

Wat wel kan is dat er een incassobureau opgezet word, maar die mag alleen lief vragen of je het geld toch wel gaat betalen, die kan geen beslag leggen op goederen of loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LankHoar schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:25:
[...]

Waar ik op doelde is dat een deurwaarder niet zomaar ineens het geld kan opeisen ofzo. Dat kan enkel met een gerechterlijk bevel, dus na die dagvaarding.

Wat wel kan is dat er een incassobureau opgezet word, maar die mag alleen lief vragen of je het geld toch wel gaat betalen, die kan geen beslag leggen op goederen of loon.
Ik denk dat TS ook een incassobureau bedoeld met "gezeur met deurwaarder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wat wel kan is dat er een incassobureau opgezet word, maar die mag alleen lief vragen
Ze mogen het ook heel dwingend en irritant en boos vragen.

Maar daar hebben ze in juridisch opzicht inderdaad helemaal niks aan.
Hackus schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Ik denk dat TS ook een incassobureau bedoeld met "gezeur met deurwaarder"
Tja, een incassokantoor doet niets anders dan irritant zijn en je bang maken. Als dat al reden is om ze gewoon te blijven betalen dan laat je je de kaas wel makkelijk van het brood eten.

[ Voor 36% gewijzigd door bwerg op 18-10-2022 20:02 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:13
[...]

Conservatoir beslag zou in principe kunnen, wordt alleen tegen prive-personen vrijwel nooit toegewezen, en al helemaal niet voor zo'n vorderingetje.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:42
Ik zou denken dat het niet zomaar mag. Maar wat staat er hierover precies in het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je hebt te maken met een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst. Normaliter moet je, voordat je kunt ontbinden op die grond, gelegenheid bieden tot herstel (ingebrekestelling sturen). Als je antwoord krijgt op je vraag en men zegt dat je het voortaan met 1 les zult moeten doen, doet zich mogelijk de situatie voor dat de wederpartij verklaart niet meer te zullen presteren. In dat geval hoef je niet in gebreke te stellen en kun je direct ontbinden.

Garantie tot aan de voordeur, als jurist-maar-niet-civiel is dit voor mij stof uit de collegebanken van heel wat jaren terug :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Wowhead Heb je een update van wat je hebt gedaan ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wowhead
Danku allen, het is opgelost, abbonement is reeds opgezegd :)

Nogmaals dank voor het meedenken iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Wowhead schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:55:
Danku allen, het is opgelost, abbonement is reeds opgezegd :)

Nogmaals dank voor het meedenken iedereen!
Mooi! Deden ze nog moeilijk?

Pagina: 1