Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:37
Ik zoek een vervanger voor mijn Oneplus Nord 2
Bij release was ik erg tevreden over dit toestel maar sinds de laatste updates wordt het snel minder. De software is erg agressief op vlak van power management en stopt apps al na 5 minuten, ook al staat dit uit in de settings per app. Ik krijg continu meldingen dat apps batterij verbruiken ook al staat er zo veel mogelijk af,... Sinds Oneplus en Oppo(?) samen aan die software werken ben ik op zoek naar iets anders.

Wat is je budget?
Rond de 400-450 lijkt mij momenteel nog wel een mooie prijs, misschien nog iets te rekken naar 500 als het echt de moeite waard is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de smartphone vooral in de auto (momenteel Waze/Spotify en binnekort Android Auto) en om foto's mee te nemen, zeker een leuke camera is mooi meegenomen. Een schone UI zonder al te veel rommel is ook fijn, hoewel ik bij mijn vorige Samsung A70 wel tevreden was met de routines functie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben niet helemaal meer mee met de nieuwe smartphones, alleen de topmodellen zie ik nog wel passeren. De Pixel 6a lijkt mij erg aantrekkelijk gezien dit een "clean" Android systeem is. Van Nokia lees ik ook veel dat de software vrij clean is, maar kan er weinig reviews van vinden.

Toestellen die ik al gehad heb:
Honor 7 - goed
Blackberry Priv - erg goed maar werd te warm
Honor 9 - goed
Huawei P30 - erg goed
Samsung Galaxy A70 - goed
Oneplus Nord 2 - matig (goede camera, zwakke software)

Honor 7, Honor 9, P30 en A70 waren toestellen van het werk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Heb je al een fabrieksreset geprobeert? De Android 12 upgrade heeft bij alle fabrikanten voor rare problemen gezorgt, en na reset zijn die dan weg.

Pak inderdaad de Pixel 6a als je na een reset nog je problemen hebt, of als je gewoon wat anders wil, dan heb je goede foto's en een stock ervaring.
Of kijk naar een Samsung A52s, dat is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:37
swhnld schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:14:
Heb je al een fabrieksreset geprobeert? De Android 12 upgrade heeft bij alle fabrikanten voor rare problemen gezorgt, en na reset zijn die dan weg.

Pak inderdaad de Pixel 6a als je na een reset nog je problemen hebt, of als je gewoon wat anders wil, dan heb je goede foto's en een stock ervaring.
Of kijk naar een Samsung A52s, dat is ook prima.
De Nothing Phone (1) lijkt mij ook wel interessant. Camera gebruik ik 99% overdag en lijkt ook wat kale software te hebben. Alleen komt hier nog wel de prijs van een adapter bij en kan deze niet zo snel opladen als de Nord 2 (net als alle anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
deSenna24 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

De Nothing Phone (1) lijkt mij ook wel interessant. Camera gebruik ik 99% overdag en lijkt ook wat kale software te hebben. Alleen komt hier nog wel de prijs van een adapter bij en kan deze niet zo snel opladen als de Nord 2 (net als alle anderen).
Waarom moet je nu een adapter kopen, je hebt die toch nog van je huidige telefoon? Beide hebben een USB-C aansluiting.

Is de oplaad snelheid zo belangrijk? Loop je de hele dag met een oplader op zak op zoek naar een stopcontact?
Het is met opladen net als met auto's, klinkt heel leuk dat die van 0 tot 100 in 2 seconde kan, maar in de praktijk sta je in de file. Bij opladen, meeste mensen doen 1 keer per dag in de nacht opladen, of hebben de telefoon de hele dag aan een powerbank hangen. En er zijn uitzonderingen op, maar advies, kijk in de spiegel wat jou specifieke situatie is. Is het heel belangrijk lees dan dit artikel eens:

https://www.knowyourmobil...elst-opladende-telefoons/