Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-08 14:37
Ik heb al een jaar de Sony WH-1000XM4. Werkte perfect met Spotify of mijn Android mobiel. Na 'm een maand of twee niet gebruikt te hebben, geeft 'ie opeens geen geluid meer... Hij is verbonden, mijn mobiel geeft dat aan, Spotify en Bluetooth laten de Sony WH-1000XM4 zien als uitvoerapparaat maar geluid... ho maar! Als ik met diverse instellingen klooi komt er soms wél geluid uit de mobiel zelf...! Terwijl die blijft aangeven via de Sony WH-1000XM4 te spelen...! Ik heb de software Headphones al doorlopen en kan niets vinden... Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Beste antwoord (via tup61 op 11-10-2022 13:59)

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:35
En als je op je telefoon naast de bluetoothverbinding op het instellingen icoontje klikt, staat dan het schuifje voor geluid aan? Soms staat dan alleen een andere optie aan, zoals oproepen o.i.d.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Geen multipoint probleem? Dus nog een ander device op Bluetooth geconnecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0002752746.html

Eerst maar eens een harde reset proberen. Sony Headphones app installeren en daar kijken. Verder ook eens een andere telefoon proberen, etc.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 10-10-2022 23:16 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

tup61 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:05:
Hij is verbonden, mijn mobiel geeft dat aan, Spotify en Bluetooth laten de Sony WH-1000XM4 zien als uitvoerapparaat maar geluid... ho maar!
Heb je alleen met Bluetooth getest? Keer testen met kabel om uit te sluiten of de hoofdtelefoon zelf eventueel defect is of alleen de Bluetooth koppeling. Je zal uit moeten sluiten. Vandaar ook eens van bron (telefoon) wisselen om die uit te sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
Palthe schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:08:
Geen multipoint probleem? Dus nog een ander device op Bluetooth geconnecteerd?
Nee!
FeaR schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Heb je alleen met Bluetooth getest? Keer testen met kabel om uit te sluiten of de hoofdtelefoon zelf eventueel defect is of alleen de Bluetooth koppeling. Je zal uit moeten sluiten. Vandaar ook eens van bron (telefoon) wisselen om die uit te sluiten.
Met kabel werkt de hoofdtelefoon én via Bluetooth werkt 'ie ook via m'n computer. Dus het ligt aan mijn mobiel... Ik heb onlangs Android 12 erop gezet (vanaf 11) en ik kreeg onlangs een of andere melding over Headphones dat een tijdje niet gebruikt zou zijn.

Maar 1. Bluetooth op mijn mobiel werkt wel op mijn autoradio en 2. ik heb de Headphones app verwijderd, opnieuw 'gepaired', nog steeds niets... Vervolgens heb ik de Headphones app weer geïnstalleerd, het hele registratie- en connectiotraject doorlopen... ziet er prima uit, alles geconnect maar... geen geluid!!! :X

De hoofdtelefoon werkt in ieder geval maar op een of andere manier wil mijn mobiel geen geluid doorgeven.

Het viel me trouwens ook nu weer op dat het geluid opeens wat harder ging toen ik de headphone tijdens het spelen van muziek verbond: je hoorde een korte hapering, zoals je ook met de headphone op hoort, en vervolgens was het geluid harder maar nog stééds via de speaker van de telefoon. Het is een raadsel... Het lijkt alsof mijn mobiel denkt 'Zo, dit werkt prima nu, dat heb ik weer netjes geregeld' maar ondertussen werkt het dus NIET prima.

Trouwens, nummers vooruitspoelen of pauzeren via de rechter schelp werkt ook gewoon...! :? Dus de apparaten zijn echt verbonden. Ik hoor alleen helemaal niks! Zit al een hele tijd online te zoeken maar vind nergens een oplossing... Zwaar irritant dit...

Ondertussen de Bluetooth cache etc. gewist en zelfs alle netwerk settings gereset... Geen geluid. :(

[ Voor 12% gewijzigd door tup61 op 11-10-2022 13:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:35
En als je op je telefoon naast de bluetoothverbinding op het instellingen icoontje klikt, staat dan het schuifje voor geluid aan? Soms staat dan alleen een andere optie aan, zoals oproepen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
ErikIrie schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:51:
Ja, staat aan: HD-audio, telefoongesprekken en Media-audio. Heb die ook al eens aan- en uitgezet en los van elkaar aan en uit. Geen effect.

EDIT
JAAAAAAAAAAAAAAA, het werkt! Ik had zonet dus Bluetooth gereset en zag dat HD-audio nu gewoon HD-audio heette i.p.v. HD-audio: LDAC. Dus ik dacht: nog maar weer eens LDAC uitzetten. Zo gezegd, zo gedaan, ik start de muziek en... HET WERKT! Vervolgens muziek gepauzeerd, LDAC weer aan... geen geluid! LDAC weer uit, wel geluid!

Dan maar geen LDAC. 8) Pfffffff... Ik snap niet waarom het voorheen wel werkte met die optie maar goed... who cares. Het werkt.

Volgens mij heette Media-audio ook net iets anders voordat ik Bluetooth resette... Heel apart maar... het werkt weer! Dus alsnog bedankt voor de tip want daardoor dacht ik 'Laat ik het na het resetten nog eens proberen'. _/-\o_ Tjonge, wat een kick geeft dat als je opeens weer muziek hoort via de headphone na al dat gedonder! >:)

[ Voor 47% gewijzigd door tup61 op 11-10-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:35

FeaR

In GoT we trust

Aangezien het issue niet aan de Sony maar aan de mobiele telefoon lag verhuis ik het topic de juiste kant nog op. Voor een volgende topic graag ook de informatie toevoegen die later naar voren kwam: dat via kabel en een andere bron het wel werkt. Betere topic starts leiden tot betere topics. Enfin, AUD > AND

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1