Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Dag,

Ik ben donderdag telefonisch aangenomen voor een baan maar heb nog steeds geen arbeidsovereenkomst getekend. Ook waren de meegedeelde vervolgstappen vaag:

Ik zou gebeld worden over de vervolgstappen, zoals een gesprek voor de arbeidsovereenkomst (nog steeds niet gebeurd);
en 25 oktober zou er een meeloopdag zijn voor de medewerkers die recent zijn aangenomen (ook verder niets over gehoord).

Nadat ik telefonisch ben aangenomen heb ik dus verder geen contact gehad met het bedrijf sinds donderdag.

Is het verstandig om hier achterna te bellen of zal dat door de recruiter ervaren worden als opdringerig?

Alvast bedankt :)

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Het lijkt me logisch dat je dingen wilt regelen, dus je kan er best achteraan.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Knurft
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Niks opdringerigs aan, initiatief tonen is niks mis mee. Je wil toch weten waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:07
Niet bellen kan ook overkomen als ongeïnteresseerd. Zolang je de vraag open houd en gewoon aangeeft dat je nieuwsgierig ben lijkt me het geen probleem?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:51
Afgelopen donderdag? Dus minus de dag zelf nu 2 werkdagen geleden? Vind het niet zo gek dat je dan nog niks gehoord hebt, maar je kan best even geïnteresseerd bellen wanneer je eea kan verwachten. Zou het niet groter maken dan dat in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-09 01:11
ik zou gewoon even rustig aan doen, als je nou donderdag nog niets gehoord hebt dan kan je vrijdag even een belletje gooien en wat dingen vragen.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:00
Als er nog een gesprek over de voorwaarden/arbeidsovereenkomst moet zijn ben je dan wel echt aangenomen? En zo ja, weet je wel waar je ja tegen gezegd hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Op het ene moment heb je het over ‘het bedrijf’ en aan het einde ineens ‘de recruiter’.

De recruiter bellen is het minste wat je kan doen, die zijn toch gewend aan ongewenst mensen plat bellen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
YakuzA schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 07:20:
Op het ene moment heb je het over ‘het bedrijf’ en aan het einde ineens ‘de recruiter’.
Die recruiter kan natuurlijk gewoon bij (of voor) het bedrijf in kwestie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 00:16
Ook een klein beetje logisch nadenken.
Donderdag tel. overeenkomst, volgende dag ligt dit bij de betreffende afdeling, die gaan een contract uitprinten of uit de la trekken. Dan gaat dit maandag pas met de postronde mee of dinsdag, dan doet Post NL er minimaal 1 dag nog over.
Heb je deze week niets ontvangen, dan zou ik ook zelf gaan bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me ook wat vroeg om daar nu al achteraan te gaan bellen. Wie weet werkt die recruiter niet op vrijdag en moet er intern nog iemand een handtekening onder zetten, of is er iemand ziek waardoor er even iets een dag langer blijft liggen. Genoeg goede redenen te bedenken waarom er een paar dagen overheen gaat voor je dat contract onder je neus hebt.

De belangrijkste les is dan ook: op het moment dat je mondeling die overeenkomst aangaat en de volgende stappen worden genoemd direct vragen wat de tijdslijnen zijn waar je rekening mee kan houden.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Als je donderdagmiddag nog geen reactie hebt zou ik wel gaan bellen. Het is nu idd vrij snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor de volgende keer kun je dit voorkomen door te vragen wanneer je wat kunt verwachten.
"Helder, wanneer denk je dat ik verdere informatie kan verwachten?" "Hoor ik daar in de loop van volgende week meer over?" "Is het redelijk om dat volgende week binnen te hebben?"
Als je iemand treft die je vraag raar vindt, kun je dit pareren met "Ik weet graag waar ik aan toe ben."

Zijn m.i. allemaal prima vragen die je in een professionele setting echt wel kunt stellen.

In dit geval zou ik morgenochtend even luchtig bellen, moet geen kwaad kunnen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Heel erg bedankt voor de reacties! Kon het niet laten en heb zojuist gebeld. Het blijkt dat er 2 andere medewerkers zijn aangenomen op de zelfde afdeling en dat de startdatum voor deze team nog bepaald moet worden.

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:51
68616c6c6f schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:17:
Heel erg bedankt voor de reacties! Kon het niet laten en heb zojuist gebeld. Het blijkt dat er 2 andere medewerkers zijn aangenomen op de zelfde afdeling en dat de startdatum voor deze team nog bepaald moet worden.
Dus ze hebben je aangenomen maar je hebt zelf nog niks getekend of akkoord op gegeven en je weet zelfs de startdatum niet? Misschien valt het allemaal mee, maar het klinkt toch wel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maar hangt je startdatum van je contract dan af van de startdatum van het team? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik krijg de indruk dat je best ook een beetje assertiviteit kunt tonen naar hen toe en het niet zomaar goed moet vinden als ze je zomaar in de wachtrij zetten en jij plots moet afwachten omdat ze zelf hun boel niet op orde hebben.

Ik zou dat iig niet zomaar braaf ja-knikken als ze zoveel onduidelijkheid geven.
Ze willen je aannemen en moeten dan ook duidelijk maken per wanneer dat zal zijn.

En ergens vermoed ik dat totdat er keiharde afspraken gemaakt zijn je best door kunt zoeken naar een mogelijke andere werkgever

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Gijsje22 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:46:
Als je donderdagmiddag nog geen reactie hebt zou ik wel gaan bellen. Het is nu idd vrij snel..
Als er verder niets is afgesproken zou ik ze inderdaad zelf ook een week geven om met vervolgstappen te komen voordat ik er zelf even achter aan ga.

Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is, kan alles wel even wat langer duren. Stel je voor dat je toekomstige manager beslist om je aan te nemen, dan zijn er vaak intern nog een hele hoop vervolgstappen. Als ik even terugkijk naar mijn aanwerving vorig jaar, dan was het na het laatste gesprek met mijn huidige manager zo dat hij terug naar HR moest, HR moet dan een voorstel uitwerken aan de hand van alle informatie die zij hebben. Afhankelijk van de werkdruk daar kan dat ook al weer enkele dagen duren. Dan moest men nog de goedkeuring krijgen van onze directie voordat men contact met mij kon opnemen om het voorstel aan mij voor te stellen waarna, bij mijn akkoord, de overeenkomst kon opgesteld worden.

Elke stap kan al snel enkele dagen in beslag nemen al zou dat nog wel moeten lukken in 2 weken om je op 25/10 te laten starten.
crimby schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Dus ze hebben je aangenomen maar je hebt zelf nog niks getekend of akkoord op gegeven en je weet zelfs de startdatum niet? Misschien valt het allemaal mee, maar het klinkt toch wel gek.
Wat is daar gek aan? Ik neem aan dat het hier gewoon de toekomstige manager van TS is die aangegeven heeft met TS in zee te willen gaan. Daarna zijn er nog enkele andere stappen die doorlopen moeten worden en ook weer van de snelheid afhangen waarmee de verantwoordelijken die stappen doorlopen. Bij mijn laatste aanwerving is de initiele verwachte startdatum daardoor ook uitgelopen (als je onmiddelijk kan beginnen zonder opzegtermijn pak je ze meestal wel in snelheid ;) )

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1