Ik ben bezig met een excel bestand om facturen te genereren.
In de VBA code die ik gebruik, moet ik vaker gegevens van de ene cel naar de andere cel kopiëren met de code:
Dit wordt uitgevoerd zodra er op een knop wordt gedrukt en dat werkt ook dusver.
Nu dacht ik dat ik de code iets kon inkorten door een eigen functie te maken, waarbij ik dus alleen de variabelen (BronCel en DoelCel) hoef aan te passen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik in andere fora zoek, zie ik alleen voorbeelden van hoe je een User Defined Function kunt gebruiken IN een cel, niet in een ander stuk code.
Ik dacht zelf aan iets van:
En dan in het stuk code (van de knop) roep ik de functie aan als volgt;
BronCel en DoelCel zijn in dit voorbeeld namen die ik aan de betreffende cellen heb toegewezen.
Waar zit mijn denkfout?
In de VBA code die ik gebruik, moet ik vaker gegevens van de ene cel naar de andere cel kopiëren met de code:
code:
1
2
| Range("BronCel").Copy Sheets("Factuur").Range("DoelCel").PasteSpecial Paste:= xlValues |
Dit wordt uitgevoerd zodra er op een knop wordt gedrukt en dat werkt ook dusver.
Nu dacht ik dat ik de code iets kon inkorten door een eigen functie te maken, waarbij ik dus alleen de variabelen (BronCel en DoelCel) hoef aan te passen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik in andere fora zoek, zie ik alleen voorbeelden van hoe je een User Defined Function kunt gebruiken IN een cel, niet in een ander stuk code.
Ik dacht zelf aan iets van:
code:
1
2
3
4
| function CopyPaste(From As String, To As String) Range("&From&").Copy sName.Range("&To&").PasteSpecial Paste:= xlValues end function |
En dan in het stuk code (van de knop) roep ik de functie aan als volgt;
code:
1
2
| sName = Sheets("Factuur") CopyPaste(BronCel, DoelCel) |
BronCel en DoelCel zijn in dit voorbeeld namen die ik aan de betreffende cellen heb toegewezen.
Waar zit mijn denkfout?
All is fair in God of War