lege excel-werkblad: er zijn onvoldoende bronnen beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egoossen
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Mijn vraag
ik heb opeens een foutmelding in alle, vrij simpele, excel-werkbladen, zelfs in lege werkbladen komt de foutmelding: er zijn onvoldoende bronnen om een of meer formules te berekenen.
Het zijn echt simpele excels die ik gebruik met maar een paar rijen en kolommen, zichtbaar op één pagina. Ik gebruik geen macro's. En zelfs in een leeg werkblad krijg ik de melding als ik iets simpels tik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home, office 365 versie 2202 32 bits

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
op internet/tweakers/microsoft-site de betreffende foutmelding ingevoerd. Deze foutmelding verschijnt dus enkel bij ingewikkelde werkbladen met veel rijen/kolommen en/of ingewikkelde formules en/of macro's. En niet in een bijna lege excel. Wat nu?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoeveel beschikbaar intern geheugen is er? En is er voldoende ruimte op de schijven/SSDs?

De lege sheet is niet per se leeg; het is denkbaar dat er een sjabloon staat in de \AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART\ map. Al is dat niet heel waarschijnlijk.

Check of er add-ons actief zijn en schakel als test uit.

Doe voor de zekerheid ook een uitgebreide malware scan. En schakel als test juist kort (!) de virusscanner uit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien software al / pas een jaar of 17 "geschikt" is voor 64-bit omgevingen en ook al enige tijd native 64-bit te krijgen is, waarom heb je dan niet (eerst) eens verdiept in jouw versie van Office?

De eerste overwegingen om jouw Office eerst te deinstalleren en daarna te installeren als 64-bit, kan je direct vinden op Excel specifications and limits of https://learn.microsoft.c...e-32-bit-edition-of-excel

Let wel; de 32-bit versie struikelt dus zodra de 2GB addresseerbaar geheugen wordt overschreden. Dat is inclusief temp-data, add-ins, caching, etc. En helaas zit je daar vrij rap aan, zeker als je niet precies weet waar je naar moet kijken of hoe je e.e.a. kan meten.

Ik kan me overigens een recent topic herinneren (maar mijn zoek-functie is even lui); komt het issue ook voor als je Office opstart onder een ander user-account in Windows? Of als je onder je huidige account eerst/even alle Office-templates (en dan Excel specifiek) isoleert/verwijdert?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
een repair draaien van office, als het een constant probleem is dat niet aan één bestand te wijten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egoossen
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egoossen
Het probleem is radicaal opgelost. Mijn hardware is volledig vernieuwd en windows 11 schoon geinstalleerd, daar was de pc ook aan toe trouwens, en nu geen softwareproblemen meer. Excel werkt naar behorden
Pagina: 1