Reset laatste-bezoektijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:44

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
Even los van de taalkundige fout(verbindingsstreepje in plaats van spatie) is het me volstrekt onduidelijk wat de laatste bezoektijd op Tweakers triggert.

Ik kijk Tweakers op meerdere devices, iPad, Macbook en iPhone en ben overal ingelogd.

Zelfs het plaatsen van een bericht in een forum zorgt er niet voor dat deze bezoektijd gereset wordt. Hoe dan wel? De handmatige optie verschijnt alleen in "mijn topics" en "actieve topics", maar ik wil gewoon dat het vanzelf gaat.

En ja, het ergert me, vooral met forums die snel gaan, zoals Ukraïne momenteel.

Dus zorg dat het werkt, of hernoem die button "reset laatste-bezoektijd" en maak deze breder beschikbaar.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik interpreteer de knop als 'markeer alle topics als gelezen'. Dat is in ieder geval het effect dat ik zie. :)

[ Voor 27% gewijzigd door TBTL op 10-10-2022 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Posts en topics worden als 'nieuw' gemarkeerd op basis van je laatste bezoektijd. Zolang je actief blijft op het forum wordt die bezoektijd niet gereset. Pas na 15 minuten inactiviteit wordt je bezoektijd automatisch gereset, tenzij je dat dus middels de link handmatig doet.

We houden dus niet precies bij welke topics en posts je al gelezen hebt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:44

ericplan

5180 Wp PV

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:31:
Posts en topics worden als 'nieuw' gemarkeerd op basis van je laatste bezoektijd. Zolang je actief blijft op het forum wordt die bezoektijd niet gereset. Pas na 15 minuten inactiviteit wordt je bezoektijd automatisch gereset, tenzij je dat dus middels de link handmatig doet.

We houden dus niet precies bij welke topics en posts je al gelezen hebt.
Dank voor de informatie. Het systeem is dus iets dommer dan ik hoopte, zeker als je een browser hebt openstaan. Zou het niet logisch zijn om wat meer triggers in te bouwen voor het resetten van de tijd? Een nieuwe post of een reactie in een topic is toch wel te zien als bezoek?

En anders zou het plezierig zijn als deze resetknop in meer vensters beschikbaar kwam. Bij topics die soms heel hard lopen, zoals het Ukraïne-topic is het bijna niet te doen zonder de bezoektijd regelmatig handmatig te resetten.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar wat is je doel? Wil je het topic Volgen? Dat kan gewoon linksboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ericplan schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Dank voor de informatie. Het systeem is dus iets dommer dan ik hoopte, zeker als je een browser hebt openstaan. Zou het niet logisch zijn om wat meer triggers in te bouwen voor het resetten van de tijd? Een nieuwe post of een reactie in een topic is toch wel te zien als bezoek?

En anders zou het plezierig zijn als deze resetknop in meer vensters beschikbaar kwam. Bij topics die soms heel hard lopen, zoals het Ukraïne-topic is het bijna niet te doen zonder de bezoektijd regelmatig handmatig te resetten.
We willen uiteindelijk wel een keer naar een systeem waarbij we het individueel per topic kunnen bijhouden, maar dat is helaas geen triviaal projectje..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ericplan schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:52:
[...]
Zou het niet logisch zijn om wat meer triggers in te bouwen voor het resetten van de tijd? Een nieuwe post of een reactie in een topic is toch wel te zien als bezoek?
Ik zou dat juist onwenselijk vinden. Het duurt wel even voor ik 'alles' heb gelezen. En ik zou me qua privacy wat onplezierig voelen als een site duidelijk heel specifiek bijhoud welke posts ik wel/niet lees.. Wat dat betreft zou een aanpassing liefst optioneel zijn.
Klik op de post waar je bent gebleven en je kunt die URL dan gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1