Toon posts:

Security camera die getriggerd wordt door geluid.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• mounoi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 11:36
Misschien niet het juiste forum, alvast sorry daarvoor...

Aan de overkant van de straat ligt een betonnen, omheinde parking van een bedrijfje.
Op die parking zit 24/7 een grote hond, die nogal wat blaft.
Ik ben al gaan praten met de eigenaar, die minimaliseert het probleem.
De politie is er ook al aan te pas gekomen, maar het is toch te gek om de politie te bellen wanneer de hond voor de 100ste keer blaft, die dag...

Daarom ben ik op zoek naar een manier op het geblaf van die hond op te nemen (met een outdoor security camera?).
De bedoeling is te objectiveren hoe dikwijls en hoe lang de hond blaft op een week bijvoorbeeld.

Beweging getriggerde camera's bij de vleet, maar geluid getriggerde heb ik niet gevonden.

Zou ik een camera kunnen aansluiten op een pc, die de camera triggert bij geluiden hoger dan x dB?
Met welk programma zou dat kunnen? Welke hardware heb ik nog nodig?

Kan iemand mij hier helpen?

Beste antwoord (via mounoi op 11-10-2022 17:08)

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb een paar eufy cams die op geluid kunnen triggered (bedoeld als babyfoon enz denk ik). Ik gebruik die functie zelf niet maar zal even kijken welke cams ik heb die dat kunnen.

Wel:
Eufy solo outdoorcam C22/C24
Ik dacht ook de eufy indoor cam pan & tilt, en andere indoor cams

Niet:
Eufy cam 2 (Pro)
Eufy cam 2C
Eufy solocam E20 (ik denk dus ook E40 niet)
Eufy deurbellen

Deze 2 dus, voor outdoor gebruik:

eufy Security Solo OutdoorCam C22, All-in-One zelfstandige bewakingscamera voor buiten, met 1080p resolutie, koplamp, nachtzicht in kleur, zonder kosten te gebruiken, IP67 waterbescherming https://amzn.eu/d/28369qm

eufy Security Solo OutdoorCam C24, All-in-One zelfstandige bewakingscamera voor buiten, met 2K-resolutie, koplamp, nachtzicht in kleur, zonder kosten te gebruiken, IP67 waterbescherming https://amzn.eu/d/8ISq9ng

[Voor 42% gewijzigd door dragon2 op 10-10-2022 18:42]

Alle reacties

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:16
Een logboek bijhouden is goedkoper en simpel, van tijdstip A tot B blaft de hond, dagelijks doen en dan overhandigen.

Met een geautomatiseerd systeem kan de hond ook blaffen terwijl je daar helemaal geen last van hebt door bijvoorbeeld niet bij huis zijn.

Een camera neemt alleen op wanneer er beweging is en zal niet zomaar triggeren op alleen geluid, daarnaast hoe denk je dat op te lossen als de wind waait of ander omgevingsgeluid, een blaffende hond is niet zomaar op te nemen.

[Voor 39% gewijzigd door mr_evil08 op 10-10-2022 18:10]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb een paar eufy cams die op geluid kunnen triggered (bedoeld als babyfoon enz denk ik). Ik gebruik die functie zelf niet maar zal even kijken welke cams ik heb die dat kunnen.

Wel:
Eufy solo outdoorcam C22/C24
Ik dacht ook de eufy indoor cam pan & tilt, en andere indoor cams

Niet:
Eufy cam 2 (Pro)
Eufy cam 2C
Eufy solocam E20 (ik denk dus ook E40 niet)
Eufy deurbellen

Deze 2 dus, voor outdoor gebruik:

eufy Security Solo OutdoorCam C22, All-in-One zelfstandige bewakingscamera voor buiten, met 1080p resolutie, koplamp, nachtzicht in kleur, zonder kosten te gebruiken, IP67 waterbescherming https://amzn.eu/d/28369qm

eufy Security Solo OutdoorCam C24, All-in-One zelfstandige bewakingscamera voor buiten, met 2K-resolutie, koplamp, nachtzicht in kleur, zonder kosten te gebruiken, IP67 waterbescherming https://amzn.eu/d/8ISq9ng

[Voor 42% gewijzigd door dragon2 op 10-10-2022 18:42]

• mounoi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 11:36
Dank u wel!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee